JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Maluchy w ataku, czyli Genewa cz.2

Maluchy w ataku, czyli Genewa cz.2

Data publikacji: 2014-03-07

Na rynku aut miejskich robi się ostatnio coraz ciaśniej. Producenci zaczynają więc oferować coraz to ciekawsze modele, aby jak najbardziej wyróżnić swoje produkty. Oto co przygotowało dla nas kilku czołowych producentów.

Audi S1

Najmniejsze auto z rodziny Audi doczekało się swojej piekielnie mocnej odmiany. Audi S1 w ma mniej niż 4 metry długości, nieco ponad 1,9 metra szerokości (z lusterkami) i więcej niż 1,4 metra wysokości. Czy tak małe auto może budzić jakiekolwiek sportowe emocje? Wydaje się, że nie będzie z tym żadnego problemu, ponieważ pod maską drzemie turbodoładowany silnik o pojemności dwóch litrów. Jego maksymalna moc wynosi 231 KM, a maksymalny moment obrotowy to aż 370 Nm! Żeby tak dużą moc przenieść na koła, Audi nie bawiło się w półśrodki i postanowiło zastosować napęd na cztery koła (Quattro). Jakby tego było mało w S1 będzie dostępna manualna skrzynia biegów o 6 przełożeniach. Dla fanów niczym nieskrępowanych emocji sportowych to świetna wiadomość.

Kierowca tego "malucha" spod świateł może zaskoczyć nie jednego kierowcę rasowego auta. Napęd na cztery koła pozwala wyskoczyć mu jak z katapulty i dzięki świetnemu stosunku moc/masa Audi S1 do pierwszej setki przyspiesza poniżej 6 sekund. Na niemieckiej autostradzie będziemy przyspieszali aż na prędkościomierzu ujrzymy 250 km/h, dopiero wtedy nasze auto przestanie się rozpędzać.

Samochód ten dostępny będzie w Europie w drugim kwartale bieżącego roku, a jego cennik w Niemczech otwiera kwota 29 950 Euro.

Citroen C4 Cactus

Kolejny po serii DS odważny ruch Citroena. Cactus mimo, że w nazwie ma ?C4? to bazuje na płycie podłogowej PS1, z której korzysta np. Citroen C3 i Peugeot 208. Wymiary zewnętrzne Cactusa są zbliżone jednak do tych z klasy kompaktowej, a biorąc pod uwagę duży rozstaw osi możemy spodziewać się sporej ilości miejsca wewnątrz.

Wygląd nowego Citroena jest dość kontrowersyjny - mamy tutaj światła na dwóch wysokościach (jak w aktualnym C4 Picasso), czy znajdujące się na bocznych drzwiach osłony z tworzywa z komorami wypełnionymi powietrzem (tzw. Airbumps).

Wewnątrz Cactusa również jest nietuzinkowo. Poduszka czołowa dla pasażera znalazła się w dachu, dzięki czemu inżynierowie Citroena mogli powiększyć główny schowek do 8,5 litrów. Większość funkcji multimedialnych i nie tylko sterowanych będzie za pomocą 7 calowego dotykowego ekranu przypominającego tablet. Niestety nie wiemy jeszcze jakie silniki będą montowane w C4 Cactus, ale możemy się spodziewać jednostek już obecnie występujących w gamie Citroena. Samochód ten trafi do sprzedaży już we wrześniu 2014 roku.

Opel Adam S

Na razie to auto to prototyp, ale bardzo prawdopodobne jest to, że trafi do produkcji w niezmienionej formie. Pod maską tego malutkiego Opla inżynierowie z GM umieścili silnik 1.4 z turbodoładowaniem znany między innymi z dużo większych sióstr: Astry IV i Insignii. Motor ten ma 150 KM i 220 Nm. Osiągi nie są jeszcze znane, ale możemy spodziewać się przyspieszenia do 100 km/h na poziomie 7-8 sekund.

Z zewnątrz Adama w wersji S wyróżniają m.in. specjalny pakiet ospojlerowania, felgi 18 calowe oraz dodatki wykonane z włókien węglowych. Od podstawowej wersji różni się też większymi hamulcami oraz twardszym zawieszeniem. Podstawowym konkurentem Adama S jest Abarth 500, który przypomnijmy również ma turbodoładowany silnik 1.4.

Suzuki Celerio

Mały, pięciodrzwiowy, oszczędny i nie rzucający się w oczy - brzmi jak idealny przepis na auto dla przeciętnego Kowalskiego. Suzuki zaprezentowało swój zupełnie nowy model, w nadziei na podbój nieco biedniejszych rynków europejskich i azjatyckich. Celerio, to miejskie auto o dość małych wymiarach, bo mierzy zaledwie 3,6 m długości i 1,6 m szerokości. Wg danych producenta bagażnik pomieści aż 254 litry, co przy tej wielkości auta jest wynikiem godnym uwagi.

Do napędzania nowego Suzuki posłuży 3 cylindrowy silnik o pojemności jednego litra. Moc jaką się legitymuje ta jednostka to zaledwie 68 KM. Może nie zapowiada to iście sportowych wrażeń, ale możemy być spokojni jeżeli chodzi o apetyt na paliwo. Co ciekawe ten malutki silnik może współpracować zarówno z 5-cio biegową manualną skrzynią, jak i z zautomatyzowaną skrzynią Auto Gear Shift. Auto na rynek w naszej części świata trafi w drugiej połowie bieżącego roku.

Autor: Jan Struszek

Galeria fot. Nadesłane Maluchy w ataku, czyli Genewa cz.2 - 1 Maluchy w ataku, czyli Genewa cz.2 - 2 Maluchy w ataku, czyli Genewa cz.2 - 3 Maluchy w ataku, czyli Genewa cz.2 - 4

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA