JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Mitsubishi ASX Ralliart już w Polsce

ASX Ralliart już w Polsce

Data publikacji: 2014-02-05

W polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutował nowy model Mitsubishi ASX 2.2 AT RalliArt - napęd 4x4, turbodoładowany silnik diesla własnej konstrukcji oraz automatyczna przekładnia. Czym jeszcze wyróżnia się wersja Ralliart?

Limitowaną serię najpopularniejszego modelu spod znaku Trzech Diamentów wyposażono po raz pierwszy w automatyczną przekładnię oraz dynamiczny i niezwykle oszczędny silnik Diesla konstrukcji Mitsubishi o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM a także napęd na 4 koła. ASX RalliArt wyróżnia się również zestawem wysmakowanych elementów wyposażenia i dodatków ze słynnym logo RalliArt.

Czas na automat

Sprzedaż ponad 400.000 egzemplarzy na całym świecie, poczynając od premiery modelu ASX w 2010 roku, w tym niemal 200.000 egzemplarzy na jego najważniejszym rynku - w Europie (wraz z Rosją) dowodzi, że ASX jest światowym sukcesem Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Opierając się na tak solidnym fundamencie, Mitsubishi Motors utrzymuje samochód na fali sukcesu, stale go ulepszając i odświeżając, by być na bieżąco z trendami rynkowymi i upodobaniami klientów. Po debiucie ASX po faceliftingu w 2013 roku , kolejnym etapem rozwoju samochodu jest premiera oczekiwanej przez wielu klientów wersji z przekładnią automatyczną, którą opracowano ze szczególnym uwzględnieniem wymagań europejskich klientów.

Przekładnia automatyczna "INVECS-II"

Zgodnie z nomenklaturą stosowaną przez Mitsubishi Motors, przekładnia INVECS-II jest sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, do której najważniejszych funkcji należy zaliczyć:

  • blokadę przekładni hydrokinetycznej,
  • tryby zmiany biegów "D" oraz "Sport"
  • automatyczną zmienę biegów od 1 do 6 w trybie "D"
  • możliwość zmieniania biegów łopatkami przy kierownicy w trybie "Sport"

Czysty silnik (Diesel) + inteligentna automatyczna przekładnia

Korzystając z uniwersalnego charakteru płyty podłogowej Project Global, inżynierowie z MMC stworzyli i zastosowali w modelu ASX 2.2 AT świetną kombinację podzespołów opracowaną już dla potrzeb modelu Outlander nowej generacji - czysty Diesel "4N14"

Jednostka 4N14 to większy pojemnościowo (2,2 litra) wariant rodziny silników ?4N1?, która powstała w wyniku współpracy Mitsubishi Motors Corporation z Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.

"4N1" jest rodziną niezwykle oszczędnych silników z zapłonem samoczynnym wykonanych z aluminium, wyposażanych w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 16 zaworów, 4 cylindry i system bezpośredniego wtrysku Common Rail. Silniki spełniają normę czystości spalin Euro 5 i charakteryzują się jednym z najniższych stopni sprężania (14.9:1), jakie można spotkać w silnikach Diesla.

Podobnie jak w modelu Outlander, inżynierom z MMC udało się obniżyć spalanie w ASX bez stosowania skomplikowanego (i mającego swoją dodatkową masę) systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC. Wariant samochodu z silnikiem 2,2 litra jest dostępny wyłącznie z automatyczną przekładnią i układem przeniesienia napędu 4WD. Automatyczny system Stop & Go (AS&G) w tej konfiguracji nie jest stosowany.

150 KM - 360 Nm - 5,8 l/100 km - 153 g/km

Przy stosunkowo niewielkich modyfikacjach i nieznacznym przyroście masy (tylko 10 kg więcej od najcięższej konfiguracji 1.8 DiD), nowa wersja 2.2 DiD 6 A/T oferuje dobrą dynamikę, a większa pojemność skokowa poprawia charakterystykę momentu obrotowego, pozwalając na jednoczesne utrzymanie niskiego zużycia paliwa i emisji CO2, które stały się już uznanymi cechami modelu ASX.

 

Moc

Moment obrotowy

Przyspieszenie 120-140 km/h

Zużycie paliwa

Emisja CO2

ASX 1.8 DiD 4WD 6 M/T AS&G

150 KM

przy 4000 obr/min

300 Nm

przy 2000 – 3000 obr/min

 

6,7

 

5,6 l/100km

 

146 g/km

ASX 2.2 DiD 4WD 6 A/T

150 KM

przy 3500 obr/min

360 Nm

przy 1500 – 2750 obr/min

 

6,2

 

5.8 l/100km

 

153 g/km

Mitsubishi ASX RalliArt - niepowtarzalny styl i emocje

RalliArt to nazwa dobrze znana z tras rajdowych nie tylko wielbicielom marki Mitsubishi. Limitowaną serię Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT wyposażono w najwyższej jakości tapicerkę skórzano-materiałową ze znaczkiem RalliArt i czerwonymi przeszyciami, światła do jazdy dziennej LED, aluminiowe, czarne obręcze kół, podświetlane nakładki na progi z logo ASX a także chromowane ramki nawiewów oraz osłony przedniego i tylnego zderzaka. Słynny emblemat RalliArt umieszczono także na przednich błotnikach, tylnej klapie samochodu i welurowych dywanikach we wnętrzu.

Cena

Cena Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT RalliArt wynosi 129 990 zł. Obecnie - po uwzględnieniu zniżki w wysokości 12 000 zł - ten model kosztuje 117 990 zł a za lakier metalizowany klienci dopłacą 2300 zł.

Autor: Jazda Miejska

Galeria fot. Mitsubishi Mitsubishi ASX Ralliart już w Polsce - 1 Mitsubishi ASX Ralliart już w Polsce - 2 Mitsubishi ASX Ralliart już w Polsce - 3 Mitsubishi ASX Ralliart już w Polsce - 4

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA