JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Siedzisz jak w SUVie, jeździsz jak w sportowym samochodzie czyli nowe Porsche Cayenne GTS.

Więcej niż S, więcej niż Turbo

Data publikacji: 2012-04-10

Na rynek wkracza druga generacja SUV-a, którego nie trudno pomylić z autem typowo sportowym. Światowa premiera Porsche Cayenne GTS odbędzie się w Pekinie na Auto China 2012. Auto będzie dysponowało silnikiem o mocy aż 420 KM.

Siedzisz jak w SUVie, jeździsz jak w sportowym samochodzie - takie w skrócie jest nowe, 420-konne Porsche Cayenne GTS.

Pomysł na auto: koncentracja na sportowych osiągach.

Recepta na sukces: większa moc silnika, dynamiczniejsze przeniesienie mocy, sztywniejsze i obniżone zawieszenie oraz ekscytująco sportowe wyposażenie.

Efekt: Nowe Cayenne GTS nie jest po prostu wypełnieniem luki między Cayenne S, a Cayenne Turbo - to auto widocznie wyróżniające się charakterem od pozostałych wersji modelu.

Pod maską Cayenne GTS pracuje 4,8-litrowy, ośmiocylindrowy silnik w układzie V o podwyższonej do 420 KM (309 kW) mocy, którego budowa bazuje na silniku Cayenne S. Za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest ośmiobiegowa przekładnia Tiptronic S ze zintegrowaną funkcją Auto-Start-Stop. Nastawiony na osiągnięcie maksymalnej dynamiki silnik i zmodyfikowana skrzynia biegów podkreślają typowo sportowe właściwości auta i gwarantują wyśmienite przyspieszenie w każdej sytuacji. Cayenne GTS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy, po 13,3 sekundach osiąga 160 km/h. Prędkość maksymalna auta wynosi 261 km/h. Zużycie paliwa w znormalizowanym cyklu NEFZ to 10,7 litra na 100 kilometrów.

Zachwycającą dynamikę jazdy zapewnia specjalnie dostrojone zawieszenie. Jest ono sztywniejsze, wyposażone w Porsche Active Suspension Management (PASM), a nadwozie jest obniżone o 24 milimetry w stosunku do Cayenne S. Dzięki temu nowe Cayenne GTS porusza się jeszcze bliżej drogi z typową dla samochodów sportowych dynamiką i zwrotnością.

Na zewnątrz wybitnie sportowy charakter Cayenne GTS podkreślają przyciągające wzrok elementy, takie jak: przód nadwozia (przejęty z Cayenne Turbo), czarne ramy i listwy z połyskiem, wyprofilowane osłony progów
i poszerzone nadkola oraz charakterystyczny spojler dachowy z podwójnym profilem skrzydła.

We wnętrzu obowiązuje sportowa elegancja. Seryjnie GTS posiada skórzaną tapicerkę z elementami z Alcantary. Do seryjnego wyposażenia nowego Cayenne GTS należą także siedzenia z ośmiokierunkową regulacją.

Cayenne GTS pojawi się na rynku w lipcu 2012 roku i będzie kosztowało 107 997 euro (z podatkiem VAT).

Autor: Jazda Miejska

Galeria fot. Porsche Siedzisz jak w SUVie, jeździsz jak w sportowym samochodzie czyli nowe Porsche Cayenne GTS. - 1 Siedzisz jak w SUVie, jeździsz jak w sportowym samochodzie czyli nowe Porsche Cayenne GTS. - 2 Siedzisz jak w SUVie, jeździsz jak w sportowym samochodzie czyli nowe Porsche Cayenne GTS. - 3 Siedzisz jak w SUVie, jeździsz jak w sportowym samochodzie czyli nowe Porsche Cayenne GTS. - 4

Komentarz do artykułu

wujek bob napisał(a) dnia: 2012-12-14

prezentmarzen.com/jazda-porsche-carrera-4 fajny prezent. Taką jazdę to bym przytulił

Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA