JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Nowości Citroena w Genewie

Nowości Citroëna w Genewie

Data publikacji: 2014-02-19

Z okazji Salonu Samochodowego w Genewie Citroën prezentuje dwie światowe premiery, które są prawdziwym manifestem nowego pozycjonowania gamy głównej: Citroëna C4 CACTUS i nowego Citroën C1

CITROËN na Salonie Samochodowym w Genewie to:

- Dwie światowe premiery obrazujące nowy kierunek, jaki obiera CITROËN w ramach oferty gamy głównej o jasnym pozycjonowaniu: więcej stylu, większy komfort i więcej użytecznych technologii za niższą cenę.

Pierwszą nowością jest CITROËN C4 CACTUS - alternatywna propozycja dla kompaktowych hatchback'ów, która wyznacza nowy kierunek rozwoju Marki. CITROËN idzie o krok dalej, pokazując oryginalną i zdumiewającą odsłonę swojej światowej premiery - prototypowy model C4 CACTUS Aventure. Marka prezentuje także odnowioną wersję modelu, który odniósł duży sukces handlowy - Nowego CITROËNA C1. Pokaże również CITROËNA C5 w nowej odsłonie - wersji CrossTourer, która korzysta z zawieszenia Hydractive III+, wyjątkowego na skalę światową rozwiązania Marki. Ponadto na stoisku CITROËNA w Genewie eksponowane będą nowy CITROËN C4 Picasso i Grand C4 Picasso, na które dotychczas złożono już ponad 72 000 zamówień.

- Linia DS, pozycjonowana jako alternatywa dla tradycyjnych marek Premium, rozwija się i kontynuuje podbój rynków pozaeuropejskich wraz z wprowadzeniem do sprzedaży DS 5LS, wysokiej klasy dynamicznego sedana, produkowanego w fabryce w Shenzhen w Chinach. Francuski szyk wyróżnia również serię specjalną Faubourg Addict proponowaną w modelach CITROËN DS3, DS3 Cabrio, DS4 i DS5. Linię DS cechuje duża odwaga widoczna chociażby w modelu DS3 Cabrio Racing, sportowej wersji łączącej atuty DS3 Racing z przyjemnością jazdy, jaką oferuje kabriolet. Linia DS wzbogaciła się też o nowe możliwości personalizacji i oferuje teraz jako opcję w modelu CITROËN DS4 dach w kolorze innym niż reszta nadwozia. CITROËN DS5 natomiast korzysta aktualnie z nowych silników BlueHDi oraz zmienionego zawieszenia.

- Ofensywa technologiczna widoczna jest m.in. przez wprowadzenie do oferty gamy nowych silników, które łączą przyjemność użytkowania z wydajnością i już teraz spełniają przyszłą normę Euro 6. Gamę silników benzynowych CITROËN rozszerza o turbodoładowaną jednostkę PureTech Turbo e-THP 130 montowaną w CITROËNIE C4, która pozwala obniżyć średnio o 23% poziom zużycia paliwa i emisji CO2 w stosunku do poprzedniej generacji silnika. Ofertę silników Diesla uzupełniają nowe jednostki BlueHDi z najskuteczniejszą na rynku technologią redukcji tlenków azotu i emisji CO2. Korzystać z niej będzie wiele silników i modeli Marki, między innymi DS5 BlueHDi 120 (102 g CO2/km), DS5 BlueHDi 180 (114 g CO2/km) i C4 CACTUS BlueHDi 100 (82 g CO2/km). Ponadto, o ofensywie technologicznej CITROËNA świadczy również prezentacja sportowego CITROËNA C-Elysée WTCC, który już 12 kwietnia ścigać się będzie na torze w Marrakeszu w Maroku w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (FIA WTCC). To nowe wyzwanie dla Marki, która ma już na swoim koncie 8 tytułów Mistrza Świata konstruktorów w rajdach WRC.

NOWOŚCI, KTÓRE STANOWIĄ ODPOWIEDŹ NA AKTUALNE OCZEKIWANIA UŻYTKOWNIKÓW

CITROËN C4 CACTUS: nowa rzeczywistość, nowe koncepcje!

Świat zmienia się w zawrotnym tempie i podobnie ewoluują potrzeby klientów. A samochód? CITROËN odpowiada na aktualne oczekiwania użytkowników, proponując alternatywne rozwiązanie dla kompaktowych hatchbacków: CITROËNA C4 CACTUS. W niezwykle konkurencyjnym segmencie C o nieco skostniałych już kanonach, CITROËN C4 CACTUS wyróżnia się unikalnym designem, który łączy estetykę z funkcjonalnością.

CITROËN C4 CACTUS to wynik nowego równania motoryzacyjnego:

  1. więcej stylu
  2. większy komfort
  3. więcej użytecznych technologii
  4. za niższą cenę!

Aby rozwiązać to równanie, CITROËN zastosował następującą metodę: skoncentrował się na tym, co naprawdę ważne dla klientów. Zastosował innowacyjne technologie i bezkompromisowe rozwiązania z korzyścią dla designu, komfortu, łatwej obsługi i kosztów użytkowania:

  • Airbumps, innowacyjne rozwiązanie CITROËNA, funkcjonalne, estetyczne i z możliwością indywidualnego doboru kolorystyki; podkreślają styl auta i chronią jego karoserię,
  • W pełni cyfrowy i intuicyjny interfejs w pozbawionym zbędnych elementów kokpicie, z dostępem do usług internetowych i przełącznikami zgrupowanymi wokół dostępnego seryjnie dotykowego ekranu 7'',
  • Szerokie siedziska z przodu stylizowane na sofę,
  • Poduszka powietrzna dla pasażera zainstalowana w dachu (technologia Airbag In Roof), nowatorskie rozwiązanie na światowym rynku motoryzacyjnym, które pozwoliło zaoferować więcej przestrzeni dla pasażera z przodu i pojemniejsze schowki.
  • Panoramiczny przeszklony dach o wysokim stopniu izolacji termicznej, który zapewnia znakomite doświetlenie kabiny, ograniczając przenikanie ciepła.

Citroen zredukował koszty użytkowania, pozbywając się wszystkiego, co zbędne. Zestawił udoskonaloną płytę podłogową z wydajnymi silnikami najnowszej generacji, redukując tym samym masę o 200 kg w stosunku do CITROËNA C4, co w efekcie pozwala połączyć przyjemność jazdy z niskim spalaniem (jedynie 82 g CO2/km, tj. 3,1 l/100 km w wersji z silnikiem Diesla i poniżej 100 g CO2/km w wersji benzynowej).

Z okazji Salonu Samochodowego w Genewie Marka zaprezentuje również prototypową wersję CITROËNA C4 CACTUS o nazwie "Aventure", której stylistyka zachęca do wspólnego podróżowania i spotkań z ludźmi w duchu optymizmu i harmonii.

Charakter "poszukiwacza przygód" podkreślony jest poprzez zwiększony prześwit, opony do jazdy w terenie, płyty ochronne pod podwoziem, dodatkowe światła i bagażnik na dachu. Aby pasażerowie mogli przeżywać przygody na miarę XXI wieku, prototyp "Aventure" wyposażony został w kamery dzięki którym można zarejestrować i podzielić się z innymi najpiękniejszymi chwilami podróży.

CITROËN C5 CrossTourer: zaproszenie do podróży

Z okazji genewskich targów motoryzacyjnych CITROËN prezentuje terenową odsłonę CITROËNA C5 o nazwie C5 CrossTourer.

Nowa wersja zachowuje wszystkie atuty, które zapewniły sukces CITROËNOWI C5 sprzedanemu w ponad 530 000 egzemplarzach i cenionemu przez użytkowników za swoje wzorcowe właściwości jezdne. Dynamiczny CITROËN C5 CrossTourer oferuje rozwiązania gwarantujące najwyższy komfort jazdy i stanowi zaproszenie do podróży dzięki:

  • Terenowemu designowi, dzięki któremu auto zyskało wyrazistą osobowość za sprawą przedłużeń nadkoli oraz belek dachowych, których szary matowy kolor harmonizuje z odcieniem diamentowanych obręczy kół ze stopów lekkich 18??, chromowanych lusterek bocznych i płyt ochronnych w kolorze szczotkowanego aluminium na zderzakach z przodu i z tyłu. Tym atrybutom stylistycznym towarzyszy zwiększony o 15 mm prześwit (do prędkości 70 km/h w wersjach z zawieszeniem Hydractive III+).Ta nowa, wyjątkowa stylistyka wprost zachęca do podróżowania.
  • Optymalnemu komfortowi na każdej drodze, głównie za sprawą zawieszenia Hydractive III+. Ta wyjątkowa na światowym rynku motoryzacyjnym technologia steruje prześwitem w czasie rzeczywistym, aby pozostał on niezmienny niezależnie od obciążenia samochodu. Zawieszenie dostosowuje poziom sztywności i amortyzacji do prędkości jazdy i stanu nawierzchni, zapewniając optymalny komfort jazdy i stabilność w każdej sytuacji. Automatyczne zmniejszenie prześwitu przy dużej prędkości poprawia aerodynamikę auta. Przy umiarkowanej prędkości C5 CrossTourer korzysta z dwóch wysokości prześwitu (+ 6 cm do 10 km/h i + 4 cm aż do 40 km/h), ułatwiając pokonywanie trudnego terenu z niewielką prędkością. Zmienny prześwit pomaga również przy załadunku dzięki możliwości zmniejszenia lub zwiększenia wysokości progu bagażnika. Tego typu zawieszenie dostępne jest w całej gamie tego modelu z wyjątkiem wersji z silnikiem HDi 115 montowanym z mechaniczną skrzynią biegów i e-HDi 115 Airdream z 6-przełożeniową skrzynią biegów sterowaną elektronicznie. W trosce o komfort użytkowników CITROËN C5 CrossTourer wyposażony jest również w wykończony skórzaną tapicerką fotel kierowcy z funkcją masażu i elektryczną regulacją lędźwiową.
  • Użytecznym technologiom wspierającym kierowcę w każdej sytuacji, w szczególności inteligentnemu systemowi kontroli trakcji, który pozwala stawić czoła trudnym warunkom na drodze, zwiększając skuteczność przeniesienia napędu na pokrytej śniegiem lub błotem nawierzchni, czy też systemowi nawigacji eMyWay, który współpracuje z ułatwiającą manewry kamerą cofania.

CITROËN C4 Picasso i Grand C4 Picasso: zmiana epoki

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie CITROËN prezentuje również nowego CITROËNA C4 Picasso i Grand C4 Picasso, które dotychczas odnotowały już ponad 72 000 zamówień Klientów oraz wiele wyróżnień i nagród. Te dwa modele mają powtórzyć sukces handlowy swoich poprzedników.

Nowy CITROËN C4 Picasso i Grand C4 Picasso otwierają nową epokę dzięki:

  • Bardziej wyrazistej stylistyce o mocniejszym i bardziej dynamicznym designie;
  • Większemu komfortowi za sprawą wnętrza utrzymanego w stylistyce loftu oraz dzięki:
    • wzorcowej przestronności (najwięcej miejsca w segmencie w rzędzie 2. i 3. w wersji 7-miejscowej),
    • rekordowej pojemności bagażnika: 537 litrów VDA w C4 Picasso i 645 litrów VDA w Grand C4 Picasso, i ponad 700 litrów po przesunięciu maksymalnie do przodu foteli 2. rzędu.
      Nowatorskie proporcje stały się możliwe dzięki zastosowaniu nowej płyty podłogowej grupy PSA Peugeot Citroën EMP2, która umożliwiła również redukcję masy o 140 kg w przypadku wersji 5-miejscowej w stosunku do poprzedniej generacji.
  • Zastosowaniu wielu użytecznych technologii, w tym dotykowego interfejsu i licznych innowacji ułatwiających prowadzenie samochodu, jak na przykład Kamera 360o;
  • Niskiemu kosztowi użytkowania dzięki dostępności wersji spalającej jedynie 3,8 l/100 km i emitującej 98 g CO2/km, co stanowi rekordowy w tej kategorii wynik. Nowy CITROËN C4 Picasso i Grand C4 Picasso korzystają również z nowego silnika BlueHDi 150, który spełnia normę Euro 6 dzięki zastosowaniu modułu SCR (Selective Catalytic Reduction), najskuteczniejszej na rynku technologii redukcji tlenków azotu i emisji CO2. Zapewniło to uzyskanie niespotykanego w tej kategorii bilansu pomiędzy zużyciem paliwa a osiągami: moc 150 KM przy emisji jedynie 110 g CO2 /km w wersji z mechaniczną skrzynią biegów, i 117 g CO2/km w wersji z przekładnią automatyczną najnowszej generacji.

LINIA DS, ALTERNATYWA DLA TRADYCYJNYCH MAREK PREMIUM

Z wynikiem 420 000 modeli sprzedanych od momentu wprowadzenia na rynek, linia DS odniosła prawdziwy sukces handlowy. Kontynuuje strategię rozwoju głównie na rynkach pozaeuropejskich i stanowi alternatywną propozycję dla tradycyjnych marek Premium.

DS 5LS: dynamiczny sedan

Produkowany w fabryce Shenzen w Chinach sedan z segmentu Premium stanowi kolejny etap rozwoju marki DS w Chinach. DS 5LS harmonijnie łączy kanony segmentu w zakresie gabarytów zewnętrznych i przestronności wnętrza z wyrafinowaniem i stylistyką charakterystycznymi dla linii DS.

DS 5LS wyróżnia dynamiczna sylwetka (dł.: 4,70 m x szer.: 1,84 m x wys.: 1,50 m) o urzekających liniach i zmysłowych kształtach właściwych linii DS. Przednią część auta została zaprojektowana zgodnie z nową stylistyką ?DS Wings?, którą wyróżnia wyraźnie zarysowana i rzeźbiona osłona chłodnicy. Chromowana listwa boczna biegnie od szyb aż po bagażnik i podkreśla mocny i wyrazisty charakter sylwetki, dodając jej elegancji i wyrafinowania. Szerokie nadkola w połączeniu z dużymi kołami dopełniają i potęgują dynamiczny charakter DS 5LS. Wyrazisty tył zdobią wyszukane światła LED. Chromowany pierścień zatopiony w kloszu podkreśla trójwymiarowy wzór reflektorów.

We wnętrzu "luxe - la française" znajduje wyraz w wyjątkowym i eleganckim wykończeniu stanowiska kierowcy. Szczególny nacisk położono na dobór szlachetnych materiałów, takich jak metal, drewno i skóra półanilinowa. Pasażerowie tego sedana klasy Premium mają do dyspozycji przestronne wnętrze, które uszlachetniają wysokiej jakości skóry zdobiące całą kabinę aż po deskę rozdzielczą. Postrzegalną jakość użytych skór eksponuje dodatkowo wzór tapicerki w stylu bransolety zegarka, znak szczególny modeli z linii DS i odzwierciedlenie francuskiego kunsztu.

DS 5LS wyposażony został w wydajne silniki benzynowe 1.6 THP 160 i 1.6 THP 200 z bezpośrednim sekwencyjnym wtryskiem paliwa zasilanym wysokociśnieniową pompą i z turbosprężarką typu Twin Scroll. Współpracują one z 6-przełożeniową automatyczną skrzynią biegów.

DS 5LS oferuje wzorcowy komfort dzięki największemu w segmencie C rozstawowi osi (2,71 m), fotelom zaprojektowanym z myślą o pełnym komforcie pasażerów (fotele przednie z funkcją masażu, fotele z tyłu z oparciem pochylanym o 29°, zagłówki typu lotniczego), oczyszczonemu powietrzu (jonizator powietrza), komfortowi akustycznemu (system Arkamys, HIFI DENON), wyposażeniu ułatwiającemu obsługę i prowadzenie (zdalny dostęp i bezkluczykowe uruchamianie, system kontroli martwego pola, radar parkowania przodem i tyłem, kamera cofania) oraz kompletnej ofercie telematycznej (dotykowy kolorowy ekran, odtwarzacz DVD, funkcja wezwania pomocy).

Ten nowy model, który zostanie wprowadzony na rynek chiński w marcu 2014 roku, stanowi istotny atut w kontynuacji strategii rozwoju linii DS na rynkach pozaeuropejskich.

DS Faubourg Addict: paryskie wyrafinowanie

Seria specjalna DS Faubourg Addict, którą wyróżnia spersonalizowany charakter, dostępna jest dla modeli CITROËN DS3, DS3 Cabrio, DS4 i DS5.

W będącej przejawem know-how Marki wersji wykończenia Faubourg Addict wzór DS zdobi dach DS3 i DS4. W DS5 wzór DS został nadrukowany na dachu kokpitu i dzięki przenikającemu do wnętrza światłu w niezwykły sposób rozprzestrzenia się w całej kabinie. Laserowo grawerowany pattern DS znalazł się również na obudowach lusterek bocznych.

W gamie DS Faubourg Addict, oprócz nowego lakieru Whisper w kolorze głębokiej czerni z delikatną nutą fioletu, oferowane są lakiery Blanc Banquise dla DS3 i DS3 Cabrio, Blanc Nacré dla DS4 i DS5 oraz Noir Perla Nera dla wszystkich czterech modeli z linii DS.

Dopracowana w najdrobniejszych detalach wersja Faubourg Addict proponuje diamentowane obręcze kół z kołpaczkami w kolorze Whisper lub czarnym, w zależności od modelu i lakieru nadwozia.

DS3 Cabrio Racing: ultrasportowy szyk

Już od pierwszego momentu CITROËN DS3 Cabrio Racing przenosi nas do świata niezliczonych możliwości personalizacji i sportowej rywalizacji. Auto łączy wszystkie auty CITROËNA DS3 Racing z przyjemnością podróżowania, jaką oferuje kabriolet.

Przejmuje ogólną stylistykę CITROËNA DS3 Cabrio, ale wyróżniają go atrybuty typowe dla aut rajdowych, takie jak dyfuzor powietrza, podwójna chromowana końcówka układu wydechowego czy elementy z włókna węglowego w wielu miejscach nadwozia (dyfuzor powietrza, dolny pas nadwozia, poszerzone nadkola?), które stanowią zapowiedź żywiołowego i wyrazistego temperamentu.

CITROËN DS3 Cabrio Racing dostępny jest w matowym kolorze Gris Moondark z czarnym dachem i obręczami kół 18" w czarnym błyszczącym kolorze Nemesis. Charakterystyczny dla linii DS Rouge Carmin, który odnaleźć można w środkowej część felg z logo DS i na drzwiach z szeroką listwą boczną, dodatkowo podkreśla sportowy charakter auta.

Kabina również poddana została specyficznym modyfikacjom. Wstawki w kolorze karoserii Gris Moondark znajdziemy na listwie i fasadzie centralnej deski rozdzielczej. Elementy dekoracyjne na kierownicy i wsporniku osłony zestawu wskaźników wykonane zostały natomiast z włókna węglowego. Ponadto, przez deskę rozdzielczą biegnie, identyczny jak na drzwiach, pionowy pas w kolorze Rouge Carmin.

Wyjątkowy charakter CITROËNA DS3 Cabrio Racing, wyprodukowanego w serii 100 egzemplarzy, został wyraźnie zaakcentowany przez logo CITROËN Racing na oparciach foteli przednich i tabliczce identyfikacyjnej z numerem egzemplarza na podstawie dźwigni zmiany biegów.

Istotnym atutem CITROËNA DS3 Cabrio Racing są jego osiągi. Opracowany przez ekipę CITROËN Racing silnik o pojemności 1.6 litra i mocy 207 KM korzysta z całej specjalistycznej wiedzy technologicznej i doświadczenia Marki, mającej na swoim koncie 8 tytułów Rajdowego Mistrza Świata WRC w kategorii konstruktorów.

CITROËN DS4: nowe możliwości personalizacji

Z okazji Salonu w Genewie CITROËN oferuje swoim klientom nową możliwość personalizacji CITROËNA DS4, tj. dwubarwne nadwozie, które jest cechą charakterystyczną linii DS. Zatem dach DS4, spojler i obudowy lusterek bocznych mogą teraz różnić się kolorem od reszty nadwozia i są dostępne z lakierem Noir Perla Nera, czarno-fioletowym lakierem Whisper lub Bleu Virtuel.

Zewnętrzne elementy dekoracyjne oferujące możliwość personalizacji tego modelu produkowane są w fabryce w Miluzie.

CITROËN DS5: większy komfort i przyjemność jazdy

Wraz z wprowadzeniem do gamy nowych, mocnych i ekologicznych silników BlueHDi, CITROËN DS5 zyskał również nowe zawieszenie, które zapewnia wysoki komfort jazdy i dynamiczne zachowanie na drodze.

Wyposażony został w nowe amortyzatory, które lepiej filtrują niedoskonałości drogi. Dzięki skuteczniejszemu tłumieniu drgań zwiększają komfort jazdy, zachowując dynamiczne właściwości jezdne, właściwe DS5.

CITROËN DS5 korzysta też z 6-przełożeniowej automatycznej skrzyni biegów najnowszej generacji, montowanej z silnikiem BlueHDi 180, który wykazuje najniższy w segmencie poziom emisji CO2 i zużycia paliwa (114 g CO2 /km i 4,4 l/100 km).

Aby uzyskać ten wynik, szczególną uwagę poświęcono udoskonaleniu wielu elementów zarówno silnika jak i skrzyni biegów:

  • ograniczono tarcia wewnętrzne na poziomie silnika i automatycznej przekładni,
  • uzyskano efektywne funkcjonowanie przy niższych obrotach silnika dzięki wysokiemu maksymalnemu momentowi obrotowemu i nowemu zestopniowaniu przełożeń skrzyni biegów, dając priorytet ograniczonemu zużyciu paliwa w codziennym użytkowaniu ,
  • poprawiono przyjemność prowadzenia i dynamikę jazdy dzięki krótkiemu skokowi dźwigni przełożeń
  • udoskonalono działanie konwertora momentu obrotowego, co umożliwiło istotne ograniczenie wejścia na wysokie obroty w fazie przyspieszenia,
  • zastosowano technologię SCR, która zapewnia optymalny poziom spalania bez szkody dla niskiego poziomu emisji zanieczyszczeń,
  • zmodernizowano system Stop&Start z alternatorem odwracalnym pod kątem automatycznej skrzyni biegów.

Ponadto, w ofercie dostępna jest wersja Hybrid4, która łączy wydajność z komfortem jazdy i wykazuje rekordowy poziom emisji 85 g CO2/km. DS5 Hybrid4 cechuje duża dynamika za sprawą 200 KM mocy, 4 kół napędowych i przyjemności jazdy znamiennej dla prawdziwego zdobywcy szos. Wersja ta odniosła ogromny sukces i stanowi ona ponad jedną trzecią sprzedanych CITROËNÓW DS5 w Europie.

OFENSYWA TECHNOLOGICZNA

Nowy silnik e-THP 130: rodzina silników PureTech powiększa się

Zaprojektowane i produkowane we Francji silniki PureTech korzystają z innowacyjnych, wydajnych i oszczędnych technologii.
Moc tych benzynowych jednostek napędowych zwiększono o 15%, a emisję zredukowano nawet o 25% w stosunku do poprzedniej generacji, dzięki czemu są teraz jeszcze bardziej wydajne i oszczędne.

Po wprowadzeniu na rynek nowego 3-cylindrowego silnika benzynowego (1.0 l 68 KM i 1.2 l 82 KM), rodzina powiększa się aktualnie o wyposażoną w turbosprężarką jednostkę e-THP 130, pierwszy silnik benzynowy grupy PSA Peugeot Citroën, który spełnia przyszłą normę Euro 6. Pierwszym samochodem grupy, który będzie z niego korzystał jest CITROËN C4.

Silnik e-THP 130 cechuje się wysoką wydajnością (moc 130 KM przy 5 500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1 750 obr./min), przyjaznym dla środowiska charakterem (110 g CO2/km) i oszczędnością użytkowania (zużycie paliwa w cyklu mieszanym 4,8 l/100 km, tj. o 23% niższe w stosunku do silnika poprzedniej generacji przy wyższej o 10 KM mocy). Kolejnym jego atutem jest kompaktowa budowa. Ciężar i wymiary zostały znacząco zredukowane w celu zaoferowania osiągów i przyjemności jazdy na poziomie najlepszych na rynku. Przyjemność jazdy zwiększa dodatkowo 6-przełożniowa mechaniczna skrzynia biegów.

Silniki BlueHDi: mocne, oszczędne i przyjazne środowisku

Nowa generacja silników wysokoprężnych BlueHDi, które po raz pierwszy zamontowano w odnowionej gamie C4 Picasso, dostępna jest aktualnie w CITROËNIE DS5 w wersji BlueHDi 120 i BlueHDi 180, a także w CITROËNIE C4 Cactus w wersji BlueHDi 100. Jednostki napędowe BlueHDi oferują liczne korzyści: większą moc, oszczędność użytkowania i proekologiczny charakter.

Silniki BlueHDi spełniają normę Euro 6 dzięki zastosowaniu modułu SCR (Selective Catalytic Reduction), najskuteczniejszej technologii redukcji emisji tlenków azotu (- 90 %) i CO2.

System SCR (Selective Catalytic Reduction), zainstalowany przed filtrem cząstek stałych, systematycznie przekształca tlenki azotu w nieszkodliwe dla środowiska parę wodną (H2O) i azot (N2).

Nowa technologia pozwala też istotnie obniżyć poziom emisji CO2. Efekt:

  • 82 g CO2 /km i 3,1 l/100 km w C4 Cactus BlueHDi 100.
  • 110 g CO2 /km i 4,2 l/100 km w nowym CITROËNIE C4 Picasso BlueHDi 150 z 6-przełożeniową mechaniczną skrzynią biegów,
  • 117 g CO2 /km i 4,5 l/100 km w nowym CITROËNIE Grand C4 Picasso BlueHDi 150 z 6-przełożeniową przekładnią automatyczną,
  • 102 g CO2 /km i 3,9 l/100 km w CITROËNIE DS5 BlueHDi 120 z 6-przełożeniową mechaniczną skrzynią biegów,
  • 114 g CO2 /km i 4,4 l/100 km w CITROËNIE DS5 BlueHDi 180 z 6-przełożeniową przekładnią automatyczną.

CITROËN C-Elysée WTCC: na podbój torów wyścigowych świata

Przejawem ofensywy technologicznej CITROËNA jest również podjęcie nowego wyzwania sportowego i prezentacja CITROËNA C-Elysée WTCC, który już 12 kwietnia ścigać się będzie na torze w Marrakeszu w Maroku w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (FIA WTCC). To kolejne wyzwanie dla ekipy Citroën Racing, ale również dla Sébastiena Loeba, Yvana Mullera i José-Marii Lópeza.

Mając na swoim koncie 5 Pucharów Świata w Rajdach Terenowych i 8 tytułów Mistrza Świata WRC, CITROËN po raz pierwszy przystępuje do rywalizacji w ogólnoświatowych mistrzostwach na torach wyścigowych.

CITROËN C-Elysée to sedan segmentu C kierowany w pierwszym rzędzie na rynki międzynarodowe wyróżniające się szybkim tempem wzrostu, takie jak kraje Ameryki Łacińskiej, basenu Morza Śródziemnego, Chiny i Rosja. Budzący duże zainteresowanie wśród klientów CITROËN C-Elysée już znacząco przekroczył założone cele sprzedaży, uzyskując wynik ponad 60 000 zamówionych egzemplarzy.

Ten trójbryłowy sedan o znakomitych właściwościach aerodynamicznych korzysta z szerokich kompetencji Marki z zakresu stylistyki, konstrukcji i jakości.

CITROËN C-Elysée WTCC, nisko osadzony na swoich 18-calowych kołach, sprawia imponujące wrażenie. W części przedniej z dolnym spojlerem dominuje grill atrapy z wydatnym logo Marki. Sportowego charakteru dodają karoserii mocno poszerzone nadkola przednie i tylne. Potężny spojler na klapie bagażnika ma za zadanie dociskać tylną oś do nawierzchni przy dużych prędkościach.

Pod maską CITROËNA C-Elysée WTCC znajduje się benzynowy silnik 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem mieszanki, taki sam jak w rajdowym DS3 WRC. Korzystając z większego dozwolonego ciśnienia doładowania, w wersji WTCC osiąga on moc 380 KM, którą sześciobiegowa skrzynia sekwencyjna przekazuje na przednią oś.

Przystąpienie do rajdów WTCC wnosi powiew świeżości do sportowego życia CITROËNA. Podkreśla znaczenie sportowych doświadczeń dla tworzenia nowych technologii i dążenie Marki do umacniania swojej pozycji na rynkach światowych.

Autor: Jazda Miejska

Galeria fot. Citroën Media Nowości Citroena w Genewie - 1 Nowości Citroena w Genewie - 2 Nowości Citroena w Genewie - 3 Nowości Citroena w Genewie - 4 Nowości Citroena w Genewie - 5 Nowości Citroena w Genewie - 6 Nowości Citroena w Genewie - 7 Nowości Citroena w Genewie - 8 Nowości Citroena w Genewie - 9 Nowości Citroena w Genewie - 10 Nowości Citroena w Genewie - 11 Nowości Citroena w Genewie - 12 Nowości Citroena w Genewie - 13 Nowości Citroena w Genewie - 14

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA