JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Porsche Boxster GTS i Cayman GTS z mocniejszymi silnikami

Porsche Boxster GTS i Cayman GTS z mocniejszymi silnikami

Data publikacji: 2014-03-19

Dwa najszybsze samochody Porsche z silnikami montowanymi centralnie gotowe do startu - Boxster GTS i Cayman GTS z mocniejszymi jednostkami oraz zawieszeniem PASM ustanawiają nowe standardy dynamiki w segmencie, zarówno na torze, jak i podczas codziennego użytku.

Ich nazwa mówi wszystko: "GTS" oznacza w Porsche "Gran Turismo Sport" i od czasów legendarnego modelu 904 Carrera GTS z 1963 roku stanowi obietnicę najlepszych osiągów.

Odmiany GTS wyróżnia zmodyfikowany przedni i tylny pas, przyciemniane lampy z biksenonowymi reflektorami i standardowym systemem dynamicznego oświetlenia PDLS oraz zewnętrzne oznaczenia w kolorze czarnym z lśniącym wykończeniem. 6-cylindrowe boksery stosowane do ich napędu bazują na 3,4-litrowych jednostkach z Boxstera S i Caymana S. Za sprawą subtelnych modyfikacji generują one teraz dodatkowe 15 KM (11 kW). Oznacza to, że silnik Boxstera GTS osiąga moc 330 KM (243 kW), a Caymana GTS - 340 KM (250 kW). Dodatkowo, maksymalny moment obrotowy wzrósł o 10 Nm - odpowiednio, do 370 oraz 380 Nm. Do standardowego wyposażenia obu modeli należy pakiet Sport Chrono.

W rezultacie, po wciśnięciu przycisku Sport Plus, Boxster GTS z opcjonalną przekładnią Doppelkupplungsgetriebe (PDK) przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,7 s, a Cayman GTS nawet o 0,1 s szybciej. Prędkość maksymalna Boxstera GTS z manualną, 6-stopniową skrzynią wynosi 281 km/h. Coupé jest jeszcze szybsze - rozpędza się do 285 km/h. Oba modele jako pierwsze Porsche z silnikami umieszczonymi centralnie są zgodne ze standardem Euro 6 i w wersji z przekładnią PDK zużywają średnio 8,2 l/100 km (9,0 l/100 km ze skrzynią manualną).

Boxster GTS i Cayman GTS łączą wyśmienitą dynamikę z typową dla Porsche wszechstronnością i ekskluzywnym wyposażeniem. Dla przykładu, standardowa kombinacja zawieszenia PASM oraz pakietu Sport Chrono umożliwia kierowcy wybór  pomiędzy bezkompromisowym, sportowym prowadzeniem a komfortem na długich odcinkach - wystarczy naciśnięcie przycisku. W obu przypadkach perfekcyjnie
sprawdza się ogumienie w rozmiarze 235/35 z przodu i 265/35 z tyłu wraz z 20-calowymi obręczami Carrera S. Lista seryjnego wyposażenia obejmuje ponadto sportowe fotele oraz skórzane wykończenie, uzupełnione - podobnie jak w przypadku pozostałych modeli Porsche z rodziny GTS - elementami z Alcantary.

I tak jak w przypadku Cayenne GTS i Panamery GTS, wizytówką Boxstera GTS oraz Caymana GTS jest ekstremalnie sportowy charakter. Historia nazwy "Gran Turismo Sport" sięga Porsche 904 Carrera GTS z 1963 roku, samochodu wyścigowego dopuszczonego do użytkowania na publicznych drogach. Jego potomkami były modele 924 GTS oraz 928 GTS. Oznaczenie GTS odrodziło się w roku 2007 wraz z
Cayenne GTS. Później otrzymały je również samochody z serii 911 i Panamera.

Rynkowa premiera nowych modeli nastąpi w maju br. W Niemczech ceny Boxstera GTS rozpoczynają się od 69 949 euro, a Caymana GTS - od 73 757 euro (z VAT).

Autor: Jazda Miejska

Galeria fot. Porsche Porsche Boxster GTS i Cayman GTS z mocniejszymi silnikami - 1 Porsche Boxster GTS i Cayman GTS z mocniejszymi silnikami - 2 Porsche Boxster GTS i Cayman GTS z mocniejszymi silnikami - 3 Porsche Boxster GTS i Cayman GTS z mocniejszymi silnikami - 4

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA