JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Powiew świeżości z Genewy

Powiew świeżości z Genewy, cz.1

Data publikacji: 2014-03-06

Globalny kryzys ekonomiczny chyba powoli ustępuje, a dowodem na to jest nie tylko duży wzrost sprzedaży nowych samochodów w USA, ale również wiele nowości zaprezentowanych na najważniejszych targach motoryzacyjnych w Europie.

Ford Focus

Najbardziej popularny z Fordów dostał nową twarz. Po małej Fieście, która sprzedaje się na naszym rynku bardzo dobrze, przyszedł czas na nieco większego Focusa. Styliści tej niemieckiej marki konsekwentnie wdrażają w swoje nowe projekty nawiązania do ekstrawaganckich i luksusowych Astonów Martinów. Poza przodem zmiany zewnętrzne w kompaktowym Fordzie są raczej niewielkie. To minimalnie węższe lampy tylne, nowy pas tylny oraz nowe wzory felg aluminiowych.

Pod maskę Focusa po face-liftingu trafią nowe silniki 1.5. Będą to benzynowy EcoBoost o mocy 150 KM lub aż 180 KM oraz diesel TDCI o nieco mniejszych mocach ? 95 lub 125 KM. W gamie silnikowej m.in. nadal pozostanie malutki motor benzynowy 1.0 EcoBoost.

We wnętrzu zmiany są również małe. Ford odpowiedział na uwagi swoich klientów i mocno ułatwił obsługę radia i systemu multimedialnego, dokonał tego za pomocą mniejszej ilości przycisków i przełączników. Na uwagę zasługuje również dużo lepsze wyciszenie w środku auta. Focus po liftingu trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2014 roku.

Jeep Renegade

RENEGADE (ang. "renegat", "odstępca") - termin służący do określenia statku powietrznego, który może być użyty jako środek ataku terrorystycznego z powietrza. Czy Fiat nazywając tak nowy model Jeepa nawiązuje do ataku na rynki europejskie? Wydaje się, że jest to dość prawdopodobne ponieważ nowy model Jeep?a zdaje się bardzo dobrze trafiać w gusta europejczyków.

Auto jest dość małe (bazuje na Fiacie 500L), bo ma 4,23 m długości, 1,80 m szerokości i 1,69 m wysokości. Z zewnątrz nie można nie zauważyć wielu nawiązań do legendarnego Wranglera, lecz jest to opakowane w typowe dla Włochów "miękkie" i stylowe kształty. Samochód standardowo będzie posiadał napęd 4x4, a do jego napędzania będą służyły zarówno silniki benzynowe jak i diesle. Podstawowym silnikiem będzie wolnossące 1.6 o mocy 108 koni mechanicznych. Dla nieco bardziej wymagających klientów FCA (Fiat Chlysler Automobiles) przygotował turbodoładowane jednostki 1.4 o mocy 138 i 168 KM. Znając wymagania typowego europejczyka wprowadzono również dość mocne diesle, są to 1.6 (118 KM) i 2.0 w dwóch wersjach - 138 KM i aż 167 KM. Do wyboru będą skrzynie zarówno manualne (5MT i 6MT) i automaty (w tym 9 biegowy).

We wnętrzu widać pozostałości po dawcy organów czyli Fiacie 500L, ale typowe elementy dla Włocha, jak na przykład duży lewarek skrzyni biegów czy stylowe zegary są tu zmienione. Bagażnik w tym aucie będzie całkiem spory (biorąc pod uwagę wymiary zewnętrzne auta), bo będzie wynosił minimum 350 litrów przed złożeniem tylnej kanapy. W salonach auto pojawi się prawdopodobnie w wakacje.

Jaguar XFR-S Sportbrake

Konkurencja dla Audi RS6 Avant i Mercedesa E63 AMG Kombi nadchodzi... a w zasadzie to nadjeżdża i to bardzo szybko! A Niemcy mają się czego bać, ponieważ Jaguar zaprezentował właśnie swoje najnowsze dziecko. Jest to auto zbudowane na bazie XFR-S, tyle tylko, że w tej wersji jest samochodem rodzinnym i dużo bardziej przydatnym na co dzień.

Do napędu XFR-S Sportbrake posłuży ten sam motor, co drzemie pod maską sedana, czyli potężne V8 wspomagane kompresorem o pojemności aż 5 litrów. Silnik ten generuje 550 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 680 Nm, który dostępny jest już od 2500 obr./min i ciągnie z równą siłą aż do 5500 obr./min.. Samochód przyspiesza do 100 km/h poniżej 5 sekund, wynik nieco gorszy niż u Audi i Mercedesa, ale winę za to ponosi napęd tylko na tylną oś (konkurencja ma napęd na 4 koła). Za przeniesienie mocy na koła odpowiedzialna będzie zautomatyzowana skrzynia biegów ZF z funkcją Quickshift. Prędkość maksymalna tego auta to... około 300 km/h. Iście rodzinna prędkość przelotowa.

Każdy kto chciałby zakupić ten samochód musi przygotować co najmniej 550 000 zł, bo tyle kosztuje wersja tradycyjna, a Sportbrake zapewne będzie troszkę droższy.

BMW serii 2 Active Tourer

Dla wielu fanów marki to wręcz profanacja ? BMW nie tylko bez napędu na tył, ale tylko z napędem na przód! Na szczęście tylko na początku, ponieważ w późniejszym czasie BMW zamierza wprowadzić wersje z napędem na 4 koła, czyli xDrive.

Niestety marka z Bawarii chcąc konkurować na niesamowicie ciasnym europejskim rynku, prędzej czy później musiała taki krok podjąć i wprowadzić do sprzedaży rodzinnego mini-vana. Naturalnym konkurentem dla "dwójki" będzie Mercedes klasy B, a Audi już planuje wprowadzenie do oferty podobne auto.

2 Active Tourer z zewnątrz zachowało tradycyjne linie BMW, natomiast zostały one mocno napompowane. Auto ma teraz kształt lekko kulisty, chociaż widać spore nawiązania chociażby do modelu X5. W środku natomiast wszystko jest tak jak być powinno. Widać tutaj świetne wykonanie i wnętrze godne BMW pod każdym względem. Do napędu tego rodzinnego auta posłużą dość mocne silniki. Na początku będą to dwa silniki benzynowe, z czego jeden będzie 3-cylindrowy - 1.5 o mocy 136 KM i 220 Nm (230 Nm z Overboostem). Ten mocniejszy o oznaczeniu 225i to dwulitrowa jednostka o mocy ponad 230 KM (!!!) i momencie obrotowym równym 350 Nm. Ten rodzinny samochód z tym silnikiem do pierwszej setki przyspieszy poniżej 7-miu sekund! Na początku w ofercie będzie jeszcze diesel o pojemności dwóch litrów i mocy 150 KM (330 Nm). W późniejszym czasie poza wspomnianym na początku napędem xDrive BMW zamierza wprowadzić kolejne jednostki napędowe (prawdopodobnie będą to: 220i, 216d, 220d oraz 220d xDrive i 225i xDrive.). Co ciekawe bawarczycy na tym modelu nie zamierzają zakończyć szokować swoich ortodoksyjnych fanów - już teraz trwają poważne prace nad przedłużoną wersją 7-mio osobową.

Autor: Jan Struszek

Galeria fot. Jazda Miejska Powiew świeżości z Genewy - 1 Powiew świeżości z Genewy - 2 Powiew świeżości z Genewy - 3 Powiew świeżości z Genewy - 4 Powiew świeżości z Genewy - 5 Powiew świeżości z Genewy - 6 Powiew świeżości z Genewy - 7 Powiew świeżości z Genewy - 8

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA