Następnym razem ma jechać Hołek
W sobotę tor przy ul. Bielańskiej przeszedł pierwszy poważniejszy rallycrossowy egzamin. Jeszcze trudniejszy test toruński obiekt czeka w lipcu.
Zmodernizowany tor gościł uczestników dwóch pierwszych rund pucharu Polski w rallycrossie. Zawodnicy na początku imprezy narzekali nieco na przygotowanie obiektu, jednak już po zakończeniu drugiej rundy powiało optymizmem.
- Nie jest źle - stanowczo ocenił jeden z kierowców ścigających się w dywizji National Cup. - Jak jeszcze poprawią kilka rzeczy, może to być naprawdę bardzo sensowny tor. Mówi się, że rallycross może wynieść się z Torunia na stałe. Szkoda by było.
Tomasz Krajewski, prezes Coloseum Motosport, tuż po wręczeniu pucharów zadeklarował, że chętnie uwzględni uwagi zawodników odnośnie dalszej modernizacji obiektu. Zaznaczył jednak, że czuje się trochę rozczarowany niską frekwencją startujących.
Faktycznie, na starcie pierwszych tegorocznych pucharowych rund stanęło zaledwie piętnastu zawodników. Dodatkowo, Bohdan Ludwiczak, weteran rallycrossowych torów z rywalizacji wycofał się już w trakcie treningów.
- Popsuło się to, co w zasadzie nie miało prawa się popsuć - stwierdził w rozmowie z nami utytułowany kierowca Forda Focusa. - Pękł przedni most. Wszystko było dokładnie przejrzane i wydawało się, że w tym przypadku o jakiejkolwiek awarii nie powinno być mowy. A jednak... Taki jest sport samochodowy. Tu nigdy nie da się do końca wielu rzeczy przewidzieć.
W wyniku absencji Ludwiczaka w najszybszej dywizji (division 1.) rywalizowało zaledwie dwóch kierowców. Co gorsza, Mitsubishi Lancer Piotra Dyjaka w obu finałach nieco odmówił posłuszeństwa kierowcy, miał spore problemy z ruszeniem ze startu, dlatego Marcin Wicik musiał ścigać się praktycznie sam ze sobą (w finale drugiej rundy Dyjak zjechał z toru już na początku pierwszego okrążenia).
Zdecydowanie najszybszy tego dnia kierowca charakterystycznej pomarańczowej Fiesty zapowiedział, że podczas połączonych rund pucharu i mistrzostw Polski, które mają odbyć się w Toruniu 24-25 lipca, będzie jeszcze ciekawiej. Mistrz Polski z 2007 roku zadeklarował udział Krzysztofa Hołowczyca i najlepszego polskiego driftera, Macieja Polodego.
- Zobaczycie, że przyjadą, a jeśliby nie przyjechali, to możecie mieć do mnie pretensje - zapewniał na zakończenie Marcin Wicik.
Niewiele lepsza frekwencja była w National Cup, w którym ścigały się cztery Fiaty Seicento. W tej dywizji zaciętej walki na torze jednak na szczęście nie zabrakło. Cała czwórka startujących zacięcie walczyła o pozycje. Pierwsza runda zakończyła się zwycięstwem Krzysztofa Skorupskiego, który był nieznacznie szybszy od Konrada Kacprzaka. W finale drugiej rundy ci dwaj zawodnicy zamienili się miejscami.
Podobnie było w przypadku "Dyvision 4". W pierwszym finale A triumfował inowrocławianin Piotr Kasiborski przed Witoldem Starobratem. Drugą rundę z kolei wygrał W. Starobrat. Tuż za nim na metę wpadł właśnie Kasiborski. Dywizja ta była najliczniej obsadzoną podczas pierwszych rund pucharu w Toruniu. Niestety, kierowców beemek tego dnia nie omijały awarie, przez co zarówno w trakcie kwalifikacji, jak i treningów nie zawsze w komplecie stawiali się na linii startu lub docierali do mety. Jak na złość dokuczała też chłodna, wietrzna aura. Tuż po zakończeniu ostatniego z finałów zaczął padać zapowiadany na ten dzień w Toruniu deszcz. Kapryśna pogoda sprawiła, że niewielu kibiców stawiło się 15. maja na trybunach toru przy Bielańskiej. Organizatorzy liczą jednak, że lipiec nie sprawi aż tak niemiłej pogodowej niespodzianki.
I Runda Pucharu Polski Rallycross:
Dyv. NC:
1. Krzysztof Skorupski
2. Konrad Kacprzak
3. Piotr Kempa
4. Paweł Trzepiota
Dyv. 4.:
Finał A:
1. Piotr Kasiborski
2. Witold Starobrat
3. Piotr Drożdżyński
4. Piotr Starobrat
5. Marcin Świtalski
6. Łukasz Kabaciński
Finał B:
1. Piotr Drożdżyński (kw. do finał A)
2. Marcin Perzyna
3. Jacek Konasiuk
Dyv.1:
1. Marcin Wicik
2. Piotr Dyjak
II Runda Pucharu Polski Rallycross:
Dyv. NC:
1. Konrad Kacprzak
2. Krzysztof Skorupski
3. Piotr Kempa
4. Paweł Trzepiota
Dyv 4.:
Finał A:
1. Witold Starobrat
2. Piotr Kasiborski
3. Piotr Drożdżyński
4. Jacek Konasiuk
5. Piotr Starobrat
Finał B:
1. Piotr Starobrat (kw. do finału A)
2. Marcin Świtalski
Dyv 1.:
1. Marcin Wicik
2. Piotr Dyjak
Głosujmy na motosportowców!
Toruńscy mistrzowie mówili o sukcesach
Mistrzowie motosportu opowiedzą o sukcesach
Najpierw msza, potem trening i integracja
Plebiscyty na ostatniej prostej
Chcą mieć Opatrzność po swojej stronie
200 koni zagra dla Orkiestry
Mistrz startował szayowozem
W nocy pościgają się po torze - ODWOŁANE !!
Rajdem po mieście, wyścigiem po torze
W Coloseum gladiatorów nie zabrakło
Transitem po orkiestrowe serduszko
MotoSerce zabije już w sobotę
Był Puchar Metropolii, teraz jest Puchar MotoParku
Wicik robi show, pudła dla Norwegów
Skoda i Subaru w jednym stali rządku
Rallycross Poland RC - co to jest?
Zimna krew na zakręcie
Wielkie ściganie w małej skali
Wyścigi ostatniej szansy
Subaru z medalem i z przygodami
Silny skład i podium dla Oponeo Motosport
Torunianie wicemistrzami Polski
Udany finisz w mistrzostwach Polski
W trudnym terenie walczyli do upadłego
Urlopu od ścigania nie było
Maksym powalczy na maksa
Oponeo w Mistrzostwach Europy
Drugi rok bez Torunia
Oponeo Rallycross wirtualnie
Powroty mistrzów w Słomczynie
Zaiskrzyło w finale, wygrał Cywiński
Wicik wraca do rallycrossu
Mięczaki zostają w domu