JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Motor Show 2014 fotoreportaż

Sex, piękno i samochody

Data publikacji: 2014-04-01

Na cztery dni Poznań stał się motoryzacyjną stolicą Polski. To wszystko za sprawą największych w Europie Środkowej targów motoryzacyjnych Motor Show, które odwiedziła rekordowa liczba blisko 100.000 osób.

Pod dachem aż 10 pawilonów Międzynarodowych Targów Poznańskich zaparkowały motoryzacyjne nowości w każdej skali - od wyścigowych replik modeli RC 1:10, po warte kilka milionów złotych egzotyczne Bentleye i Rolls Royce. W sumie na zwiedzających czekało ponad 200 wystawców, z gorącymi premierami, najnowszymi modelami i licznymi atrakcjami. Jakby tego było mało, to na świeżym powietrzu również działo się bardzo dużo - terenowy tor Skody, gdzie każdy mógł sprawdzić możliwości najnowszego modelu Yeti, zlot Audi Quattro (przybyły takie auta jak Sport Quattro Group B, S2, ponad 600 konne RS4, R8) oraz zawody Car-Audio. Ta ogromna mnogość i różnorodność charakterów poszczególnych wystaw, sprawiła że na targi przybyła rekordowa liczba miłośników motoryzacji - blisko 100.000 osób.

Ogromnym powodzeniem cieszyły się szczególnie dwie hale - Salon Samochodowy i pawilon Grupy Volkswagena. W tej pierwszej każdy mógł z bliska obejrzeć najnowsze propozycje wielu czołowych marek w naszym kraju. Nie zabrakło tam takich firm jak Kia (z prototypem Provo i nową generacją Soula), Hyundai (z i20 WRC i premierowym modelem Gensis), Nissan (premiera X-Trail), Fiat, Jeep, Honda, Toyota, Ford, Mitsubishi, Suzuki, Citroen czy Peugeot. Dla nieco bardziej zamożnych klientów swoją ofertę przedstawiły marki słynące z potężnych silników oraz jakości wykonania. Na zwiedzających czekały modele Lexusa, Infiniti, Mercedesa, Ferrari, Maserati i Rollce Royce. Poza znanymi już modelami, wielu wystawców pokazało swoje polskie premiery. Po raz pierwszy zaprezentowano takie auta jak Mercedesy klasy S Coupe i klasy V, Infiniti Q50, Rolce Royce Wraith, Mitsubishi Space Star, Kia Soul, Hyundai Genesis, Jeep Cherokee, Alfa Romeo 4C, Maserati Ghibli, Nissan X-Trail i Ford Tourneo Courier, który przyjechał do Polski prosto z Genewy.

Hala Grupy VW wcale nie ustępowała tej pierwszej różnorodnością i ilością aut. Wszystkie marki należące do VAG'a zaprezentowały praktycznie całą swoją gamę. Skoda pokazała np. Citigo w wersji MonteCarlo, Octavię RS, nowe Yeti oraz model Fabii RS2000 - roadstera który jest niestety tylko prototypem. Na stoisku Seata, obok nowego Leona ST, stał 3-drzwiowy wariant tego auta oraz model w najbardziej rasowej wersji, czyli Cupra. VW zaprezentował rodzinnego Golfa Sportsvan oraz samochód, który ma palić zaledwie 1 litr paliwa na 100 km, czyli nowoczesny XL1. Nie zabrakło również ekspozycji Audi, na której stało wiele rasowych i niesamowicie szybkich samochodów w wariantach RS. Obok marek bardziej przyziemnych w tej hali można było również obejrzeć dużo bardziej ekstrawaganckie samochody. Naprzeciwko Bentley'a Continentala i Lamborghini Gallardo LP 570-4 zaparkowały najnowsze Porsche, w tym tegoroczna premiera - mniejszy brat Cayenne - Macan. Poza rodzinnymi SUV'ami marka ze Stuggartu pokazała również auta z których słynie, czyli sportowe Cayman S, 911 Targa i 911 GT3 RS.

Targi motoryzacyjne to jednak nie tylko prezentacje najnowszych modeli samochodów. Cały swój pawilon miały jednoślady. Była to nie lada gratka dla fanów motocykli, ponieważ mogli z bliska przyjrzeć się takim słynnym markom jak chociażby Harley-Davidson, Yamaha, BMW czy Piaggio. Oprócz motocykli stały również quady oraz rowery Romet. Dla fanów cięższych sprzętów również było sporo do oglądania. Wozy strażackie, samochody użytkowe, a nawet najnowsze modele Camperów.

Poza stricte motoryzacyjnymi atrakcjami na zwiedzających czekały również zabawy, w których mogli wziąć bezpośredni udział. Dużym powodzeniem cieszyło się stanowisko TVN Turbo, gdzie obok prototypowej Syreny z silnikiem V8 pochodzącym od Mercedesa, powstał mini-tor dla wyścigowych replik modeli zdalnie sterowanych. Tutaj każdy mógł spróbować swoich sił za "kierownicą" Mercedesa SLS AMG, Subaru Imprezy STi czy driftowozu jakim było czarne BMW Z4. Na stanowisku Top Gear na zwiedzających czekał symulator jazdy, który wykonano we wnętrzu Porsche 911 Turbo. Każdy mógł również spróbować sprawdzić się na deskorolce z napędem elektrycznym prowadzonej za pomocą aparatury i balansu ciała.

Swoją ofertę zaprezentowała firma Lexani, producent felg aluminiowych. Rekordowe rozmiary sięgały... 32 cali. Do walki z fotoradarami zachęcały nas stoiska firm Coyot i Janosik, gdzie mogliśmy bliżej poznać zasadę działania tych aplikacji. Jeżeli ktoś ma ochotę pojeździć szybkim autem oczywiście nie musi od razu takiego samochodu kupować. Swoją propozycję przedstawiały firmy trudniące się wynajmem luksusowych aut. Pokazały one takie auta jak Lexus LFA czy Lamborghini Aventador.

Oczywiście targi motoryzacyjne nie mogłyby się odbyć bez przedstawicielek płci pięknej. Prawie każde stanowisko było okraszone wdzięczącymi się do zwiedzających hale zjawiskowymi paniami. Przeciskając się przez tłumy mogliśmy również natknąć się na wielu znanych polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Na targi przybyli chociażby: Adam Kornacki (TVN Turbo), Kuba Bielak (TVN Turbo), Juliusz Szałek (Auto Świat) czy Włodzimierz Zientarski (Auto Motor Sport, Autostrada). Miejmy nadzieję, że przyszłoroczna impreza co najmniej dorówna poziomem tej, która właśnie dobiegła końca. My już z góry na nią zapraszamy i polecamy!

Autor: Jan Struszek

Galeria fot. Bartosz Jędrzejewski Motor Show 2014 fotoreportaż - 1 Motor Show 2014 fotoreportaż - 2 Motor Show 2014 fotoreportaż - 3 Motor Show 2014 fotoreportaż - 4 Motor Show 2014 fotoreportaż - 5 Motor Show 2014 fotoreportaż - 6 Motor Show 2014 fotoreportaż - 7 Motor Show 2014 fotoreportaż - 8 Motor Show 2014 fotoreportaż - 9 Motor Show 2014 fotoreportaż - 10 Motor Show 2014 fotoreportaż - 11 Motor Show 2014 fotoreportaż - 12 Motor Show 2014 fotoreportaż - 13 Motor Show 2014 fotoreportaż - 14 Motor Show 2014 fotoreportaż - 15 Motor Show 2014 fotoreportaż - 16 Motor Show 2014 fotoreportaż - 17 Motor Show 2014 fotoreportaż - 18 Motor Show 2014 fotoreportaż - 19 Motor Show 2014 fotoreportaż - 20 Motor Show 2014 fotoreportaż - 21 Motor Show 2014 fotoreportaż - 22 Motor Show 2014 fotoreportaż - 23 Motor Show 2014 fotoreportaż - 24 Motor Show 2014 fotoreportaż - 25 Motor Show 2014 fotoreportaż - 26 Motor Show 2014 fotoreportaż - 27 Motor Show 2014 fotoreportaż - 28 Motor Show 2014 fotoreportaż - 29 Motor Show 2014 fotoreportaż - 30 Motor Show 2014 fotoreportaż - 31 Motor Show 2014 fotoreportaż - 32 Motor Show 2014 fotoreportaż - 33 Motor Show 2014 fotoreportaż - 34 Motor Show 2014 fotoreportaż - 35 Motor Show 2014 fotoreportaż - 36 Motor Show 2014 fotoreportaż - 37 Motor Show 2014 fotoreportaż - 38 Motor Show 2014 fotoreportaż - 39 Motor Show 2014 fotoreportaż - 40 Motor Show 2014 fotoreportaż - 41 Motor Show 2014 fotoreportaż - 42 Motor Show 2014 fotoreportaż - 43 Motor Show 2014 fotoreportaż - 44 Motor Show 2014 fotoreportaż - 45 Motor Show 2014 fotoreportaż - 46 Motor Show 2014 fotoreportaż - 47 Motor Show 2014 fotoreportaż - 48 Motor Show 2014 fotoreportaż - 49 Motor Show 2014 fotoreportaż - 50 Motor Show 2014 fotoreportaż - 51 Motor Show 2014 fotoreportaż - 52 Motor Show 2014 fotoreportaż - 53 Motor Show 2014 fotoreportaż - 54 Motor Show 2014 fotoreportaż - 55 Motor Show 2014 fotoreportaż - 56 Motor Show 2014 fotoreportaż - 57 Motor Show 2014 fotoreportaż - 58 Motor Show 2014 fotoreportaż - 59 Motor Show 2014 fotoreportaż - 60 Motor Show 2014 fotoreportaż - 61 Motor Show 2014 fotoreportaż - 62 Motor Show 2014 fotoreportaż - 63 Motor Show 2014 fotoreportaż - 64 Motor Show 2014 fotoreportaż - 65 Motor Show 2014 fotoreportaż - 66 Motor Show 2014 fotoreportaż - 67 Motor Show 2014 fotoreportaż - 68 Motor Show 2014 fotoreportaż - 69 Motor Show 2014 fotoreportaż - 70 Motor Show 2014 fotoreportaż - 71 Motor Show 2014 fotoreportaż - 72 Motor Show 2014 fotoreportaż - 73 Motor Show 2014 fotoreportaż - 74 Motor Show 2014 fotoreportaż - 75 Motor Show 2014 fotoreportaż - 76 Motor Show 2014 fotoreportaż - 77 Motor Show 2014 fotoreportaż - 78 Motor Show 2014 fotoreportaż - 79 Motor Show 2014 fotoreportaż - 80 Motor Show 2014 fotoreportaż - 81 Motor Show 2014 fotoreportaż - 82 Motor Show 2014 fotoreportaż - 83 Motor Show 2014 fotoreportaż - 84 Motor Show 2014 fotoreportaż - 85 Motor Show 2014 fotoreportaż - 86 Motor Show 2014 fotoreportaż - 87 Motor Show 2014 fotoreportaż - 88 Motor Show 2014 fotoreportaż - 89 Motor Show 2014 fotoreportaż - 90 Motor Show 2014 fotoreportaż - 91 Motor Show 2014 fotoreportaż - 92 Motor Show 2014 fotoreportaż - 93 Motor Show 2014 fotoreportaż - 94 Motor Show 2014 fotoreportaż - 95 Motor Show 2014 fotoreportaż - 96 Motor Show 2014 fotoreportaż - 97 Motor Show 2014 fotoreportaż - 98 Motor Show 2014 fotoreportaż - 99 Motor Show 2014 fotoreportaż - 100

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA