JazdaMiejska.pl | moto magazyn

Cytrynka urosła i dojrzała

Data publikacji: 2010-02-27

Do nowego C3 wsiedliśmy dwa tygodnie przed jego salonową premierą. Jeździliśmy, testowaliśmy i znowu jeździliśmy. Wszystko na specjalnej przedpremierowej prezentacji dla dziennikarzy.

W środowe przedpołudnie 24 lutego odwiedziliśmy hotel Holiday Inn w podwarszawskim Józefowie. W holu czekały na nas kluczyki do nowego Citroena C3, na parkingu jedno z dwudziestu pięciu aut przeznaczonych na ten dzień dla dziennikarzy.

Nowa "cytrynka" już na pierwszy rzut oka prezentuje się okazalej od modelu pierwszej generacji. Samochód nieco urósł, choć nadal nie należy pod tym kątem do gigantów segmentu B. Przedstawiciele producenta mówią jednak, że... to dobrze.

- Auta tego segmentu mają być użytkowane zwłaszcza w miejskich warunkach, a wiadomo, że w tym przypadku większym jest trudniej - mówi Jerzy Prządka, dyrektor ds. PR Citroen Polska. - Ludziom zależy jednocześnie na tym, żeby w środku było jak najwięcej miejsca, żeby samochód był jak najbardziej przestronny. My szliśmy właśnie w tym kierunku.

Nowy Citroen, mimo, że waży tyle samo co poprzednik, sprawia wrażenie zdecydowanie masywniejszego. Nie wygląda jednak ociężale. Zastosowana stylistyka nadała mu bardziej dynamicznego charakteru. Auto ma należeć wyłącznie do podsegmentu B2, co oznacza, że producent zakłada produkcję wyłącznie 5-drzwiowego nadwozia. Dodajmy, że w ubiegłym roku co czwarty sprzedawany w naszym kraju nowy samochód należał właśnie do tego podsegmentu. Citroen zakłada, że wprowadzenie nowego modelu podwoi ilość sprzedawanych C3.

Producent zapewnia, że postawiono na lepszą jakość materiałów niż w przypadku poprzednika. Priorytetem było też stworzenie wytrzymalszego i bardziej komfortowego zawieszenia. Nowy C3 będzie oferowany w siedmiu wersjach silnikowych: czterech benzynowych (o mocy od 60 do 120 KM) i trzech diesla (70, 90 KM). Cena najtańszego modelu ma wynosić 42 400 zł (1.1i w wersji Attraction).

Po krótkiej konferencji prasowej wsiedliśmy za kierownicę nowego C3 i ruszyliśmy w trasę podwarszawskimi drogami. Jak wypadło najnowsze dziecko francuskiego producenta? O tym możecie przekonać się w naszym dziale Prezentacje, gdzie zamieszczamy test najnowszej "cytrynki". Jeśli ktoś nowemu Citroenowi będzie chciał przyjrzeć się z bliska, powinien zajrzeć do salonów tej marki w trakcie dni otwartych 12-14 marca.

Autor: Tomasz Niejadlik

Galeria fot. Michał Jasiński  - 1  - 2  - 3  - 4  - 5  - 6  - 7  - 8  - 9  - 10  - 11  - 12  - 13  - 14  - 15  - 16  - 17  - 18  - 19  - 20  - 21  - 22  - 23  - 24  - 25  - 26  - 27  - 28

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA