Pojedynek włosko-polski
Niezwykle ciekawie zapowiada się rywalizacja na szutrowych odcinkach specjalnych tegorocznego Rajdu Polski. Do Mikołajek przyjedzie aż dziewięciu kierowców walczących o punkty w mistrzostwach Europy. Do walki stanie też Krzysztof Hołowczyc.
Lokalizacja zawodów: Mikołajki, warmińsko-mazurskie
Na liście zgłoszeń do rajdu widnieje 49 załóg, w tym 9 które będą walczyły o punkty w mistrzostwach Europy. Do Mikołajek przyjeżdża pierwsza szóstka z aktualnej klasyfikacji mistrzostw Starego Kontynentu.
Pierwszy numer startowy podobnie jak przed rokiem otrzymał dwukrotny (2008, 2010) mistrz Europy, Włoch Luca Rossetti (Abarth Grande Punto S2000), który po Rajdzie Principe de Asturias stracił jednak pozycję lidera w tegorocznej edycji championatu. Po zdobyciu maksymalnej liczby punktów w Hiszpanii na czele łącznej klasyfikacji znajduje się inny kierowca z Półwyspu Apenińskiego - Luca Betti (Peugeot 207 S2000), którego również zobaczymy na starcie w Mikołajkach.
Z innych zawodników zagranicznych start na mazurskich szutrach zapowiedzieli między innymi: Antonin Tlustak (Skoda Fabia S2000) z Czech, Włoch Giovanni Vergnano (Fiat Grande Punto JTD), Todor Slavov (Renault Clio R3) z Bułgarii oraz damski duet ze Szwecji Ramona Karlsson i Miriam Walfridsson (Mitsubishi Lancer Evo X). Ich start przyniesie z pewnością nie tylko emocje sportowe, ale także sporo wrażeń natury... estetycznej. Fotoreporterom polecamy duet urodziwych Szwedek.
Na zagranicznych rywali czeka cała polska czołówka z Kajetanem Kajetanowiczem (Subaru Impreza TMR), Michałem Sołowowem (Ford Fiesta S2000), Michałem Bębenkiem (Mitsubishi Lancer Evo X RS), a także Michałem Kościuszką (Mitsubishi Lancer Evo X) startujacym na codzień tylko w mistrzostwach świata.
Poza wymienioną grupą do grona pretendentów do końcowego zwycięstwa aspiruje zawsze bardzo groźny na szutrach Krzysztof Hołowczyc (Subaru Impreza). Hołek już trzykrotnie triumfował w Rajdzie Polski (1996, 1998, 2005), a przed czterema laty tylko uszkodzone koło na ostatnim oesie pozbawiło go czwartej wygranej i wyrównania rekordu Sobiesława Zasady, który w polskim klasyku zwyciężał czterokrotnie (1964, 1967,1969, 1971).
O trzecie zwycięstwo w rajdzie będzie z kolei walczył Leszek Kuzaj (Mitsubishi Lancer Evo X)), który poprzednio zwyciężał w Rajdzie Polski w latach 2001 i 2006.
Już dawno aż tak wielu zawodników nie pretendowało do zwycięstwa w polskim klasyku. To zapowiada pasjonującą walkę o czołowe lokaty. Podczas trzydniowej rywalizacji (23 - 25 wrzesnia) zawodnicy będą mieli do pokonania blisko 804 kilometry trasy, w tym 13 odcinków specjalnych o długości ponad 230 km.
Śladami budynków, których już nie ma
Święto Niepodległości z... włoską motoryzacją
Miasteczko Rajdowe z Doskoczem, Herbą, Zawadą
Pojadą dla przyjaciela
Jagna Marczułajtis-Walczak twarzą Rajdu Polski Kobiet
Startuje Xiaomi Kite Cup driven by Land Rover
Mazda CX-3 dołącza do polskiej gamy
Hybrydy przebojem polskiego rynku
Nowy Outback, nie tylko na szosę
Fiat 500X w salonach
Ciekawa nuda, czyli nowy VW Passat
Rajdowanie po toruńsku
Trening pod obstrzałem
Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta
W drodze do Monte Carlo
Ściagnie na wystawie
Pięknego Małego Dakaru
Rajdowy klasyk na krzyżackich szutrach
Rajd z widokiem na Wisłę
Kopernik ruszył rajdami
Katarzynka otwiera rajdowy sezon
Czy jestem Mistrzem Polski?
Powalczą o Mistrza Polski?
Wciąż odczuwam wielką satysfakcję
Znamy kalendarz RSMP 2023
Rajd z tradycjami w Grodzie Kopernika
Hołowczyc zwycięża w Drawsku Pomorskim
Drawsko Pomorskie otworzy rajdowy sezon w Polsce
Toyota zwycięża Dakar
Podwójne podium Toyoty
Borys z kolejnym zwycięstwem w mistrzostwach kraju
Maksym powalczy na maksa
Mazda z nowym Pucharem
Toruńskie deja vu
Zaiskrzyło w finale, wygrał Cywiński