JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Cztery Porsche w Le Mans

Cztery Porsche w Le Mans

Data publikacji: 2014-02-17

W World Endurance Championship (WEC) i 24-godzinnym wyścigu Le Mans wystartują aż cztery samochody Porsche. Pierwszą parę stanowić będą modele 919 Hybrid zgłoszone w kategorii prototypów.

Lokalizacja zawodów: Le Mans, -- świat --

We wtorek organizator wyścigu Le Mans Automobile Club de l'Ouest (ACO) z siedzibą w Paryżu przedstawił listę uczestników, wytypowanych do wzięcia udziału w 82. edycji tego klasycznego długodystansowego wyścigu, który odbędzie się w dniach 14 i 15 czerwca 2014 roku.

Porsche zgłosiło swój nowy zespół fabryczny "Porsche Team", w którego skład wchodzą dwa samochody 919 Hybrid, do wyścigu prototypów Le Mans w najwyższej kategorii (LMP1). Numery startowe tych innowacyjnych hybrydowych samochodów sportowych to 14 i 20. Natomiast zespół
fabryczny, jadący dwoma samochodami 911 RSR i startujący w klasie GTE Pro, nosi nazwę "Porsche Team Manthey". Ubiegłoroczni podwójni zwycięzcy wystartują w tym roku z numerami 91 i 92.

Bernhard and Dumas dzielą siły.

Kierowcy fabryczni Porsche Timo Bernhard (z numerem 20) i Romain Dumas (z numerem 14) wystartują w jednym z dwóch wyścigów prototypów Le Mans, rozgrywanych podczas WEC. Ta seria obejmuje osiem wyścigów, w tym 24-godzinny wyścig Le Mans. W rezultacie
oba samochody 919 Hybrid poprowadzą zwycięzcy wyścigów Le Mans: Bernhard (Niemcy, 33 lata) i Dumas (Francja, 36 lat), którzy zdobyli ten tytuł z Audi w 2010 roku. Nadal nie ma ostatecznej decyzji odnośnie tego, który z pozostałych czterech kierowców fabrycznych LMP1 Porsche weźmie udział w FIA World Endurance Championship 2014 - Brendon Hartley (Nowa Zelandia, 24 lata), Neel Jani (Szwajcaria, 30 lat), Marc Lieb (Niemcy, 33 lata) czy Mark Webber (Australia, 37 lat).

Szef zespołu Andreas Seidl wyjaśnił to w ten sposób w Paryżu:
- To był oczywisty wybór, aby obsadzić tych kierowców w dwóch osobnych samochodach ze względu na ich bogate doświadczenia w wyścigach długodystansowych oraz wyścigu Le Mans. Potwierdzenie naszego uczestnictwa to duży krok na przód w naszej drodze do Le Mans. Cieszymy się, że po raz pierwszy będziemy mogli spotkać się z naszymi rywalami podczas oficjalnego treningu na torze Paul Ricard pod koniec marca i oczywiście podczas przedsezonowej sesji WEC na torze Silverstone w kwietniu.

Model 919 Hybrid został zaprojektowany tak, aby sprostać nowym wymaganiom dotyczącym wydajności, ustanowionym dla najwyższej kategorii prototypów Le Mans. Model 919 Hybrid jest wyposażony w niezwykle skomplikowany napęd hybrydowy, w którego skład wchodzi silnik spalinowy V4 o małej pojemności z doładowaniem, silnik elektryczny napędzający przednie koła oraz dwa systemy odzyskiwania energii.

Porsche chce obronić tytuł podwójnego mistrza GT.

W kategorii GTE zespół Porsche Team Manthey ma zmierzyć się z zespołami fabrycznymi konkurentów tj. Aston Martin, Corvette, Ferrari i SRT Viper, jadąc dwoma samochodami 911 RSR. Wiele elementów sportowego samochodu GT z Weissach zostało udoskonalonych na ostatni wyścig sezonu 2013. Zmieniony pod względem aerodynamicznym przód samochodu, szerszy tylny spoiler i adaptacyjna kinematyka podwozia zapewniają większą stabilność i lepszą kontrolę podczas jazdy.

- W sezonie 2013 model 911 RSR pokazał swoje długodystansowe możliwości, dwukrotnie wygrywając wyścig Le Mans - mówi Hartmut Kristen, szef Porsche Motorsport. - Podczas 24-godzinnego wyścigu Daytona znów świętowaliśmy zwycięstwo w klasycznym, długodystansowym wyścigu, który udało nam się wywalczyć ulepszona wersją 911 RSR - jest to z pewnością dobry znak dla wyścigu Le Mans 2014.

Autor: dawid

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA