Rajdowy puchar Toyoty GR Yaris
Toyota Motor Italia w sezonie 2021 zorganizuje rajdowy puchar dla właścicieli Toyoty GR Yaris. Cykl pod nazwą GR Yaris Rally Cup będzie składał się z pięciu asfaltowych rund, a łączna pula na nagrody w sezonie wynosi aż 300 tysięcy euro.
Lokalizacja zawodów: Włochy, -- świat --
Toyota GR Yaris szybko zdobyła serca fanów motorsportu, a zwłaszcza rajdów. Budowany w specjalnie w tym celu przygotowanej fabryce Motomachi w Japonii nowy hot hatch japońskiego koncernu to połączenie wszystkiego co prawdziwy samochód sportowy powinien mieć - mocny silnik, porządne zawieszenie, inteligentny układ przeniesienia napędu oraz lekkie nadwozie. 261 KM wytwarzane przez najmocniejszy trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem, stały napęd na cztery koła GR-Four z trzema trybami pracy, manualna, sześciobiegowa skrzynia, a także karoseria, której elementy wykonano z aluminium i lekkich, ekologicznych plastików oraz dach z włókna węglowego to DNA modelu GR Yaris. Samochód czerpie pełnymi garściami z doświadczeń Toyota Gazoo Racing w rajdowych mistrzostwach świata.
Japoński koncern przekonuje, że samochód nadaje się do startów nie tylko w amatorskich imprezach. I tak rzeczywiście jest. GR Yaris był wykorzystywany przy wybranych rundach rajdowych mistrzostw świata jako tzw. samochód zero, czyli ostatnie auto sprawdzające trasę przed najszybszymi rajdówkami. Ale z samochodu zaczęli już korzystać zawodnicy. Pod koniec 2020 roku GR Yarisy pojawiały się na trasach rajdowych w Japonii. Toyota Gazoo Racing Australia, wykorzystując całą bazę techniczną auta, przygotowała wersję AP4, którą można rywalizować w różnych mistrzostwach w rejonie Azji i Pacyfiku.
W Europie też nie zabraknie okazji do sportowego wykorzystania tego auta. W 2021 roku za sprawą Toyota Motor Italia GR Yarisy pojadą po odcinkach specjalnych rajdowych mistrzostw Włoch. GR Yarisy dostaną pakiet odpowiednich części, by spełnić regulaminowe wymogi klasy R1T 4WD.
Na sezon 2021 zaplanowano aż pięć okazji do pościgania się hot hatchem Toyoty i to w imprezach o wyrobionej marce nie tylko na Półwyspie Apenińskim. Sezon zacznie się w czerwcu od Rally di Alba, potem w kalendarzu mamy Rally di Roma Capitale, Rally 1000 Miglia, Rally 2 Valli, a sezon zakończy Rally di Modena zaplanowane na ostatni weekend października. Wszystkie rajdy to imprezy asfaltowe.
Toyota Motor Italia chce pomóc kierowcom w rozwoju, a najlepszych doceniać. W puli nagród na cały sezon jest aż 300 tysięcy euro, a na gratyfikację mogą liczyć nie tylko zawodnicy, ale też ich zespoły.