
Świetny finał sezonu
Cykl Time Attack Trophy po raz kolejny pokazał moc. Przedostatnia runda na rewersie Toru Toruń, 103 zgłoszenia na ostatnią odsłonę i dużo nowych rekordów dla pętli w obu kierunkach jazdy.
Lokalizacja zawodów: Toruń, kujawsko-pomorskie
Seria Time Attack Trophy jest na stałe przypisana do toruńskiego MotoParku. W jej ramach trwa nie tylko rywalizacja o punkty, tytuły i trofea, ale też o oficjalne rekordy Toru Toruń w klasyfikacji Open oraz dla poszczególnych rodzajów napędów i marek. Przez kilka lat kierowcy walczyli wyłącznie na klasycznej pętli z kierunkiem jazdy w lewo. Podczas drugiej tegorocznej rundy TAT zadebiutował na rewersie, czyli na nitce przejeżdżanej w prawo.
Nowy kierunek – nowe rekordy
Najszybszy tego dnia okazał się Dawid Kozłowski, który rezultatem 30,09 s ustanowił oficjalny rekord rewersu Toru Toruń. Kierowca Subaru Imprezy WRX STi tym samym triumfował w klasie 4 i nieoficjalnej generalce. Kolejne miejsca w obu klasyfikacjach zajęli: Michał Waloch (Ford Focus RS) i Daniel Gańko (Toyota GR Yaris).
Pierwsze trójki w pozostałych klasach wyglądały następująco: K1 - Maciej Kwasiński, Domino Jachaś, Michał Czarnyszka (wszyscy Honda Civic) K2 – Jakub Wiśniewski, Piotr Orcholski, Mateusz Kraszewski (wszyscy Mazda MX-5 NB 1.8), K3 – Borys Piotrowski (BMW E36), Miłosz Cichocki (Renault Clio RS), Adam Żemojtel (Mazda MX-5).
W podklasach Street przeznaczonych dla kierowców w autach o ulicznych specyfikacjach triumfowali: 1S - Ksawery Januszewski (Citroen Saxo), 2S – Jakub Wiśniewski, 3S – Miłosz Cichocki, 4S – Marcin Maćkowiak (Toyota GR Yaris). Z kolei w rundzie Honda Trophy najszybsi okazali się: Maciej Kwasiński (SOHC) i Michał Porębski (DOHC), a w Miata Trophy – Jakub Wiśniewski.
Biało-czerwony finał
Ostatnia runda cykli Time Attack Trophy, Honda Trophy, Miata Trophy oraz superpucharu Rallyshop.pl Super Trophy, łączącego zmagania w TAT oraz bratnim cyklu Track Day Trophy, odbyła się 11 listopada. Do udziału w zawodach zgłosiło się aż 103 kierowców, jednak limit wynosił 70 startujących i tylu zawodników ostatecznie dopuszczono do rywalizacji.
Najszybszy po raz kolejny był Dawid Kozłowski, który tym razem ustanowił rekord toru dla klasycznej pętli przejeżdżanej w lewo i tym samym sięgnął po dodatkowe trofeum, czyli Puchar Niepodległości. Drugi w klasie 4 był Sebastian Matuszewski (Mitsubishi Lancer Evo X), a trzeci – Michał Waloch (Ford Focus RS).
W klasie 1 triumfował Grzegorz Naszkierski (Civic). Na podium stanęli też Paweł Przyczka (Nissan Sunny) i Maciej Kwasiński (Civic). W K2 zwyciężył Piotr Orcholski (Mazda MX-5) przed Antonim Łazarewiczem (BMW E36) i Mateuszem Kraszewskim (MX-5). W klasie 3 pierwszy był Maciej Knopik (Mazda RX-8), drugi – Karol Padochin (MX-5), trzeci – Borys Piotrowski (BMW E36).
W „streetach” najlepsze rezultaty uzyskali: 1S - Ksawery Januszewski (Saxo), 2S - Piotr Orcholski, 3S – Mariusz Pikuła (Alpine A110R), 4S - Konrad Waldeck (BMW G80 M3). W ostatniej rundzie Honda Trophy zwyciężyli: Grzegorz Naszkierski (SOHC) i Michał Porębski (DOHC). W Miata Trophy na najwyższym stopniu „pudła” stanął Piotr Orcholski.
Najlepsi w sezonie
Mistrzem sezonu Time Attack Trophy w klasie 1 został Maciej Kwasiński, I-wicemistrzem – Grzegorz Naszkierski, II-wicemistrzem – Michał Czarnyszka. W klasie 2 tytuł mistrzowski przypadł Mateuszowi Kraszewskiemu. Drugi był Piotr Orcholski, trzeci – Jakub Wiśniewski. W K3 triumfował raptem 11-letni Borys Piotrowski. Na podium stanęli też Karol Padochin i Adam Żemojtel. W grupie aut z napędem na obie osie pierwszy był Michał Waloch, drugi - Daniel Gańko, a trzeci – triumfator obu jesiennych rund, czyli Dawid Kozłowski.
W podklasie 1 Street zwyciężył Ksawery Januszewski przed Katarzyną Greśko i Filipem Ratkowskim. Mistrzem 2S został Michał Świerkowski, I-wicemistrzem Jakub Wiśniewski, II-wicemistrzem – Piotr Orcholski. W 3 Street zwyciężył Wojciech Żebrowski. Kolejne Miejsca zajęli Miłosz Cichocki i Adam Stawarz. W 4S po mistrzostwo sięgnął Marcin Maćkowiak. Tuż za nim uplasowali się Konrad Waldeck i Błażej Lewandowski.
Mistrzem Honda Trophy w klasie pierwszej, czyli SOHC, został Grzegorz Naszkierski. Tytuły wicemistrzowskie wywalczyli Maciej Kwasiński i Michał Kwapis. W klasie drugiej, czyli DOHC triumfował Bartosz Wrzesiński przed Michałem Porębskim i Robertem Rudnickim. W Miata Trophy tytuł mistrzowski obronił Jakub Wiśniewski. Kolejne dwa miejsca zajęli Mateusz Kraszewski i Karol Padochin.
Najważniejszymi trofeami sezonu były jednak te za zmagania w Rallyshop.pl Super Trophy. Ich zwycięzcy dodatkowo otrzymali wartościowe nagrody. Mistrzostwo superpucharu w klasie 1 wywalczył Grzegorz Naszkierski, wicemistrzostwo – Maciej Kwasiński i Paweł Przyczka. Mistrzem sezonu w klasie 2 został Jakub Wiśniewski, który wyprzedził Mateusza Kraszewskiego i Piotra Orcholskiego. W K3 najlepszy okazał się Miłosz Cichocki, drugą lokatę zajął Karol Padochin, a trzecią – Adam Żemojtel. Mistrzem klasy 4 i jednocześnie klasyfikacji generalnej został Michał Waloch, I-wicemistrzem – Daniel Gańko, II-wicemistrzem – Dawid Kozłowski.