JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Tommi Mäkinen szefem zespołu WRC Toyota GAZOO Racing

Tommi Mäkinen szefem Toyota GAZOO Racing

Data publikacji: 2015-07-07

Tommi Mäkinen, czterokrotny mistrz świata FIA WRC, został szefem programu rajdowego Toyota GAZOO Racing. Zespół Toyoty powróci do Rajdowych Mistrzostw Świata FIA w 2017 roku.

Lokalizacja zawodów: Japonia, -- świat --

Dzięki wszechstronnej wiedzy Mäkinena, zdobytej w ciągu 18-letniej kariery w WRC oraz jego doświadczeniu w budowie prywatnego samochodu rajdowego GT86 WRC, zespół będzie mógł jeszcze skuteczniej dopracowywać testowanego obecnie Yarisa WRC, aby za dwa lata w świetnej formie stanąć do zawodów z najlepszymi kierowcami rajdowymi świata.

Funkcję dyrektora zespołu będzie sprawował Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation, z zamiłowania kierowca rajdowy.

Wypowiedź Akio Toyody, dyrektora zespołu i prezydenta Toyota Motor Corporation:

Gdy siadam za kierownicą, za każdym razem uświadamiam sobie na nowo, że dopiero na drodze można się przekonać, czym tak naprawdę jest samochód. Aby Toyota mogła produkować wciąż coraz lepsze samochody, musimy móc polegać na osobistych doświadczeniach z jazdy po wszelkiego rodzaju drogach.

Podczas rajdów ścigamy się na tych samych drogach, z których nasi klienci korzystają na co dzień. Uważam, że jest to doskonałe ćwiczenie, które pomaga nam udoskonalać nasze produkty. Seria WRC to rajdowe wyzwanie na najwyższym poziomie, które pozwala doświadczyć jazdy po drogach całego świata. Dlatego Toyota powraca do mistrzostw.

Jestem bardzo szczęśliwy i podekscytowany, że naszemu zespołowi WRC będzie przewodził Tommi Mäkinen. Poznałem Tommiego w 2013 roku. Był wówczas moim instruktorem, pomagał mi w udoskonalaniu techniki jazdy. Okazało się jednak, że nauczył mnie o wiele więcej - ukazał mi uroki rajdów i pomógł zrozumieć zależność między udziałem w rajdach a udoskonalaniem pojazdów.

Tommi ma bogate doświadczenie i wiele świeżych pomysłów w kwestii rozwoju samochodów, dlatego jego wkład będzie bardzo cenny dla zespołu. Po rozmowie z Tommim poczułem: ?Chcę z nim pracować. Chcę, żeby nam pomógł budować coraz lepsze samochody?. Dlatego poprosiłem go, żeby udzielił nam swojego wsparcia. Z jego pomocą Toyota powróci do WRC w świetnym stylu, a nasze samochody staną się jeszcze lepsze.

Rajdy dają członkom zespołów i widzom poczucie, że samochody to prawdziwa radość. Z kolei producenci mogą dzięki nim doskonalić swoje technologie i umiejętności. Toyota nie brała udziału w WRC przez wiele lat. Tym większy szacunek mam dla producentów, kierowców, członków zespołów i fanów, którzy sprawiają, że Rajdowe Mistrzostwa Świata to taka ekscytująca konkurencja. Wprowadzanie Toyoty z powrotem do WRC sprawia mi ogromną przyjemność. Zapraszam wszystkich, by razem ze mną kibicowali teamowi Toyota GAZOO Racing.

Zespół Toyota GAZOO Racing wystartuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata 2017 Yarisem WRC, zaprojektowanym i zbudowanym od podstaw w centrum technicznym TMG w Kolonii. Yaris WRC wyposażony jest w 1,6-litrowy turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o mocy 300 KM. Przez następne dwa lata TMG będzie kontynuował testy Yarisa WRC na zróżnicowanych pod względem nawierzchni drogach Europy. Na tej podstawie TOYOTA przygotuje samochód do sezonu 2017, gdy tylko zostaną przedstawione zaktualizowane regulacje techniczne.

Do tej pory Yarisa WRC testowało kilku młodych kierowców. Spośród nich został wybrany 27-letni Francuz Eric Camilli, który jako pierwszy weźmie udział w specjalnym programie szkolenia kierowców juniorów. Celem programu jest umożliwienie młodym sportowcom osiągnięcie najwyższej formy i zdobycie najważniejszych trofeów.

TMG zakończyło swoją 25-letnią obecność w WRC tytułem mistrza świata w 1999 roku. Firma rozpoczęła udział w wyścigach jeszcze pod nazwą Andersson Motorsport GmbH, którą zawdzięczała swojemu założycielowi, Ove Anderssonowi, zaś w FIA WRC wystartowała początkowo jako TOYOTA Team Europe. Przez ten czas zespół wygrał 43 rajdy, dzięki takim niezapomnianym samochodom jak Celica Twincam Turbo, trzy generacje Celiki GT-Four i Corolla WRC. O sukcesie zespołu zdecydowali też legendarni kierowcy: Carlos Sainz, Juha Kankkunen i Didier Auriol.

Specyfikacja techniczna Toyoty WRC

Nadwozie: Stalowe
Hamulce tarczowe o średnicy 300 mm (specyfikacja asfaltowa) lub 355 mm (specyfikacja szutrowa)
Rozmiar kół 7 x 15 na asfalcie, 8 x 18 na szutrze
Opony Michelin
Wymiary nadwozia długość: 3910 mm
Szerokość: 1820 mm

Silnik:

Pojemność 1,6 l
Typ czterocylindrowy rzędowy
Bezpośredni wtrysk paliwa ciśnienie do 200 bar
Maksymalne ciśnienie doładowania 2,5 bara
Moc ok. 300 KM przy 6,000 obr/min.
Moment obrotowy 420 Nm
Maks. prędkość obrotowa 8,500 obr/min.
Skrzynia biegów Sześciostopniowa sekwencyjna
Sprzęgło ZF Sachs

Autor: Jazda Miejska

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA