JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Track Day Trophy

Ogień na Słomczynie

Data publikacji: 2024-11-04

Finał piątego sezonu Track Day Trophy nie zawiódł. Kultowy tor, wysoki poziom sportowy, bardzo duża różnorodność aut i znakomity klimat w parku maszyn.

Lokalizacja zawodów: Słomczyn, mazowieckie

Dokładnie 70 kierowców zgłosiło się do udziału w finałowej rundzie TDT, która 20 października odbyła się na Autodromie Słomczyn. Na obiekcie pod Grójcem pojawiło się 60 z nich. Niestety, pierwszych pechowców awarie wyeliminowały jeszcze przed sesją treningową, kolejni odpadli w trakcie treningowego zapoznania z trasą.

Dobra pogoda sprzyjała bezpieczeństwu i znakomitym rezultatom. Poziom sportowy aut i kierowców był bardzo zróżnicowany, choć ogólnie wysoki. Tego dnia na torze zobaczyć było można m.in. nowe Porsche 911 Turbo S, Alpine A110 R, Audi S1 czy przystosowane do sportu egzemplarze Volvo S70 T5, Mercedesa C280, Skody Fabii i Nissana Sunny N14. Rzecz jasna nie zabrakło szerokiej grupy BMW, Renault i Fiatów Seicento w typowo wyścigowych, rajdowych oraz rallycrossowych specyfikacjach. Tradycyjnie solidną reprezentację mieli też uczestnicy dodatkowych pucharów – Miata Trophy i Honda Trophy. Za kierownicami maszyn zasiedli zarówno zupełni debiutanci, regularni uczestnicy imprez amatorskich, jak i byli kierowcy rallycrossowi, wyścigowi oraz kartingowi.

Pożyczył auto i... przegrał o włos

W większości klas zacięta rywalizacja o miejsca na podium trwała do ostatniej sesji. Tego dnia najszybszy w klasie 3 oraz nieoficjalnej klasyfikacji generalnej okazał się doświadczony i utytułowany Marcin Markowicz. Kierowca Hondy Civic Type R FL5 w generalce minimalnie wyprzedził Dawida Kozłowskiego (Subaru Impreza WRX STi 3), triumfatora klasy 4, przeznaczonej dla aut z napędem na obie osie. Drugi w grupie czteronapędowców był Michał Waloch, których tym samym zapewnił sobie końcowy triumf w całym cyklu, trzeci - Jan Niesiołowski (obaj Ford Focus MK3 RS). Ci dwaj zawodnicy zajęli też kolejne miejsca w nieoficjalnej generalce.

W klasie 3 na podium obok Markowicza stanęli: Wojciech Trala (Renault Megane RS) i Miłosz Cichocki (Renault Clio 4 RS Trophy). W K2 najszybszy był Piotr Orcholski, który tym razem startował autem... zdobywcy drugiego miejsca, Jakuba Wiśniewskiego (Mazda MX-5 NB 1.8). Różnica czasów pomiędzy oboma kierowcami po zsumowaniu wszystkich rezultatów wyniosła raptem pół sekundy! Trzecią lokatę zajął Cezary Nalborski (Renault Clio). W klasie 1 zwyciężył Paweł Przyczka (Nissan Sunny 1.4), przed kierowcami Hond Civic – Grzegorzem Naszkierskim i Maciejem Kwasińskim.

W podklasach Street przeznaczonych dla aut w ulicznych specyfikacjach podia wyglądały następująco: 1S: 1 – Dominik Łubiński (Peugeot 206), 2 – Katarzyna Greśko (Mitsubishi Colt); 2S: 1 – Piotr Orcholski, 2 – Jakub Wiśniewski, 3 – Mateusz Kraszewski (wszyscy Mazda MX-5 NB 1.8); 3S: 1 - Wojciech Trala (Renault Megane RS), 2 – Miłosz Cichocki (Renault Clio RS), Mariusz Pikuła (Alpine A110 R); 4S: 1 – Jan Niesiołowski, 2 – Wiktor Stalmach, 3 – Jan Wronowski (wszyscy Ford Focus MK3 RS).

W kolejnej rundzie pucharu Miata Trophy, towarzyszącego rywalizacji w TDT i jej bratniej serii Time Attack Trophy, zwyciężył Orcholski przed Wiśniewskim i Kraszewskim. W zawodach wzięło udział 9 kierowców Mazd MX-5 ze zgłoszonych aż 11. Z kolei w klasie SOHC pucharu Honda Trophy pierwszy był Grzegorz Naszkierski, drugi – Maciej Kwasiński, a trzeci – Michał Kwapis. W DOHC tym razem wystartowało tylko dwóch zawodników. Zwyciężył Marcin Markowicz, drugą lokatę zajął Bartosz Wrzesiński.

Wrócą tu za rok

Zawody w Słomczynie były jednocześnie rundą, która zakończyła zaciętą rywalizację o tytuły w sezonie 2024. Mistrzem klasy 1 został Grzegorz Naszkierski, I-wicemistrzem – Cezary Lejkowski, II-wicemistrzem – Paweł Przyczka. W klasie 2 finalnie triumfował Jakub Wiśniewski przed Mateuszem Kraszewskim i Ernestem Cichońskim. W klasie 3 zwyciężył Miłosz Cichocki, drugi był Karol Padochin, trzeci – Maciej Knopik. Z mistrzostwa w grupie czteronapędówek, czyli klasie 4, cieszył się Michał Waloch. Obok niego na podium stanęli Daniel Gańko i Piotr Maćkiewicz.

Mistrzynią podklasy 1 Street została Katarzyna Greśko. Drugie miejsce zajął Dominik Łubiński, a trzecie – Ksawery Januszewski. Pozostałe trójki sezonu w „streetach”: 2S: 1 – Jakub Wiśniewski, 2 – Piotr Orcholski, 3 – Stanisław Kolecki; 3S: 1 – Miłosz Cichocki, 2 – Wojciech Żebrowski, 3 – Wojciech Trala; 4S: 1 – Jan Niesiołowski, 2 – Daniel Gańko, 3 – Albin Senkowski.

Udane zawody na Autodromie Słomczyn sprawiły, że Track Day Trophy na tym torze prawdopodobnie zagości również w kolejnym sezonie.

Autor: Tomasz Niejadlik

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA