Stupnicki ofiarą
Drugi Rajd Małopolski rozgrywany był w ekstremalnie skrajnych warunkach pogodowych - od sobotniego słońca, po niedzielny deszcz. Krakowskie oesy tym razem nie były szczęśliwe dla lidera Małopolskiej Ligi Rajdowej - Kuby Stupnickiego.
Zawodnicy Małopolskiej Ligi Rajdowej spotkali się w ostatni weekend lipca w Krakowie, aby wziąć udział w 2. Rajdzie Małopolski. Rajd rozgrywany był w systemie 2-dniowym, a oesy zlokalizowane zostały na terenie Szkoły Podstawowej nr 93 w Krakowie oraz koło estakady przy ulicy Opolskiej. Na liście startowej pojawiło się 16. nazwisk, jednak z rywalizacji wycofali się Sebastian Proszek oraz dwaj zawodnicy 2RBO Rally Teamu - Mikołaj Bałys i Wojtek Bartula. Ten ostatni pechowo dzień przed rajdem został kontuzjowany, co uniemozliwiło mu start w zawodach.
Pierwszy dzień rajdu zlokalizowany był na terenie krakowskiej szkoły. Do przejechania zawodnicy mieli 10. odcinków specjalnych, z czego cztery z nich to tzw. "super oes" (odcinek równoległy). Na sobotnich odcinkach, przy słonecznej aurze, najszybszy był Kuba Stupnicki prowadzący Mitsubishi Lancer. Kierowca WORK Rally Teamu na półmetku rajdu wyprzedzał o ponad 40 sekund, zaliczającego powrót na krakowskie trasy, Pawła Żbikowskiego. Kierowca Subaru Impreza WRC w barwach 2RBO Rally Team jako jedyny był w stanie walczyć z tegorocznym dominatorem. Niestety udało mu się wygrać jedynie jeden odcinek specjalny. Trzecie miejsce, ze stratą około 16 sekund do Żbikowskiego zajął Wojtek Firlit prowadzacy Tamiya DF-03Ra z karoserią białej Subaru Imprezy. Dalej na czwartym miejscu znalazł sie Wojtek Ozimek. Piate miejsce zajął zawodnik Agtom Rally Team Adrian Dżuła. Około pięć sekund za nim był Jakub Sroka. Na siódmym miejscu znalazł sie drugi zawodnik Agtom Rally Team - Wojciech Kucek - słaby wynik jak na tego zawodnika był jednak spowodowany zatruciem, z którym zawodnik zmagał się przez całe sobotnie popołudnie.
Drugi dzień rajdu to dominacja... gwałtownego deszczu. To właśnie okoliczności pogodowe spowodowały, że organizator zmuszony był do zmiany miejsca rozegrania rajdu. W efekcie niedzielne trasy 2. Rajdu Małopolski zostały umiejsowione koło estakady na ul. Opolskiej. Odcinki specjalne trzeciego i czwartego etapu nie należały do najłatwiejszych. Nie dość, że trasy same z siebie należały do technicznych, to jeszcze duża ilość wody spowodowała, że kierowcy często musieli się mocno nagimnastykować, aby utrzymać model na trasie. Jako pierwszy zaczął narzekać Wojtek Bartula, który na trasach drugiego dnia pojawił się w roli kierowcy "zerówki". Jednak jego opinię zaczęli potwierdzać wszyscy zawodnicy, którzy docierali do mety każdego odcinka. W wielu miejscach z samochodów robiły się dosłownie łódki, a to doskonale świadczy o ilości wody na trasach.
Lecz rajdy to rajdy - rozgrywane są w każdych warunkach, przez co doskonale weryfikują jak kierowca przygotował swój model. Ofiarą numer jeden został lider MLR, Kuba Stupnicki. Już na drugim odcinku specjalnym do odbiornika jego Team Losi XXX-S dostała się woda. Zawodnika zmusiło to do skorzystania z systemu Super Rally, co w dużej mierze pozbawiło go zwycięstwa w rajdzie. W efekcie Stupnicki wylądował na czwartej pozycji ze stratą 2. minut i 35 sekund do lidera. Paweł Żbikowski wręcz latał na odcinkach specjalnych, co wielu zawodników mogło wpędzać w kompleksy. Na mecie wypracował 95 sekundową przewage nad drugim Adrianem Dżułą. 40 sekund dalej i trzecie miejsce na mecie 2. Rajdu Małopolski zajął najmłodszy z kwartetu Wojtków w MLR - Wojtek Ozimiek, który dzięki równej jeździe awansował na najniższy stopień podium. Piąte miejsce i cztery punkty do generalki zgarnął Daniel Sobala prowadzący swoje zielone Subaru Impreza. Miejsce szóste zajął Ryszard Karoń notujący z rajdu na rajd coraz większy progres. Podobnie jego syn Jakub. Co prawda siedmiolatek zajął trzynaste miesjce, ale widać, że ojciec nie próżnuje i trenuje razem z synem, który co rajd robi ogromne postępy kręcąc czasy coraz bliżej środka stawki. Jeśli tak dalej pójdzie to za rok wszyscy zawodnicy będa mieli młodziutkiego konkurenta. Ostatnie dwa punktowane miejsca zajęli odpowiednio Firlit i Kucek. Tak słabe pozycje zawdzięczają wodzie, która skutecznie zalała elektronikę w ich modelach.
Teraz przed zawodnikami MLR długa wakacyjna przerwa. Ten czas na pewno wykorzystają choć w części na wakacyjny odpoczynek, lecz powinni popracować nad swoimi podwoziami i techniką jazdy, bowiem jak mówi przysłowie - "kto się nie rozwija, ten sie cofa". Najbliższą runda będzie Rajd Bielan słynący z bardzo technicznych tras wytyczonych wśród opadniętych liści, które nie pozostawiają miejsca na błędy. Teraz kibicom i zawodnikom Małopolskiej Ligi Rajdowej pozostaje nic jak tylko czekać i przygotowywać się do szutrowej rundy, która zostanie rozegrana 25 września.
ZOBACZ FOTORELACJĘ Z ZAWODÓW NA PICASA WEB ALBUMS
Drift będzie za darmo
Auchan Cup ma pierwszych zwycięzców
Radom prawie jak Bydgoszcz
Ryzyko się opłaciło, Paweł zostaje pierwszym mistrzem
Jutro poznamy zwycięzców GP RACING MOTO-TOR 2011
Elektryzujący weekend
Na Moto Show do Konina
Steczkowska pokochała... Peugeota RCZ
Męski weekend z Saletą
Rajdowy Ustroń już w niedzielę
Śladami budynków, których już nie ma
Święto Niepodległości z... włoską motoryzacją
Miasteczko Rajdowe z Doskoczem, Herbą, Zawadą
Pojadą dla przyjaciela
Jagna Marczułajtis-Walczak twarzą Rajdu Polski Kobiet
Mazda ma lidera
Toyota kończy wyprzedaż
Wojny ciąg dalszy
Za plecami fotografa
Dzień Dziecka na wysokich obrotach
Rajdowanie po toruńsku
Trening pod obstrzałem
Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta
W drodze do Monte Carlo
Ściagnie na wystawie
RallySprint, nowe zawody RC
Mała skala, ale serca wielkie
Świętowali na torach, dla Niepodległej
Pustynia wyłoni mistrzów
Wysokie loty nad rallycrossowym torem
Nocne ściganie na MotoParku
Kraina w mini skali
Pakiet atrakcji na Powitanie Lata
Kontaktowe wyścigi bez... kontaktu
Wyścigi bez kontaktu
Toruń z mocnym kalendarzem
Majówka pełna emocji
Traxxas buduje Frankensteina
Czy jestem Mistrzem Polski?
Debiutanci w afrykańskim słońcu
Pięknego Małego Dakaru
Rajdowy klasyk na krzyżackich szutrach
Rajd z widokiem na Wisłę
Kopernik ruszył rajdami
Katarzynka otwiera rajdowy sezon
Stupnicki coraz bliżej
Rajd gliną sklejony
Warszawa budzi się ze snu
MLR kończy wakacje
Kościuszko ma klimat
Slajdem między samolotami
Krakowski zamknął sezon
Pechowy Krakus
Świat zrodzony z pasji
Król pokazuje klasę, choć koronę oddaje
Rajd z małym jubileuszem
Subaru na podium
Żużlowcy na lodzie, rajdowcy na żużlu
Kierowcy powracają na Tor "Poznań"
Miasto Bydgoszcz zaprasza na karting
Urlopu od ścigania nie było
Wygraj Skodę WRC
Mistrzowie kraju sprawdzą się na Poligonie
Wielkie ściganie w każdej skali
Wyścigowa niedziela w każdej skali
Lexus RC F GT3 debiutuje i zwycięża
Motofani poświętują na torze
Białe wilki pędziły po torze
Znamy kalendarz RSMP 2023
Rajd z tradycjami w Grodzie Kopernika
Hołowczyc zwycięża w Drawsku Pomorskim
Drawsko Pomorskie otworzy rajdowy sezon w Polsce
Toyota zwycięża Dakar
Podwójne podium Toyoty
Rusza nowa liga driftingowa
Ściganie w słońcu i deszczu
Słońce, święto i wielkie ściganie
Startuje amatorska liga kartingowa
Śmigali po trzech torach
Wystartuj w lidze kartingowej
Maków szykuje się do Rajdowej WOŚP
Attack z gradobiciem
Mistrz sprzedaje rajdówkę
Prawie 17.000 zł - to był rekord!
W fontannie iskier