JazdaMiejska.pl | moto magazyn
ceramizer-test-opel

Opel24.com testuje Ceramizery

Data publikacji: 2012-10-10

Użytkownicy ogólnopolskiego forum Opel24.com postanowili na swoich autach sprawdzić działanie preparatów do silnika firmy Ceramizer. Próbie zostały poddane trzy używane auta z różnych epok: Kadett, Astra oraz Zafira.

Poniżej prezentujemy opinie trzech właścicieli Opli, użytkowników forum Opel24.com, którzy zastosowali w swoich autach środki Ceramizer. Czy w każdy przypadku dodanie tego specyfiku do oleju silnikowego poprawiło ogólną kondycję jednostki napędowej auta? Przekonajcie się sami.

Opel Kadett - Artur Pietrzyk / Maliniak123

Opel KadettDane samochodu:
Opel Kadett, rocznik 1990, silnik 2.0 8V 115KM, przebieg:201.647km

Opinia właściciela pojazdu:

Zużycie oleju:przebieg od zastosowania Ceramizera jest jeszcze zbyt mały, ale już dało się zauważyć mniejsze zużycie oleju, które spadło o ok. 30-40%. Przed zastosowaniem Ceramizera zużycie oleju na 10.000km wynosiło ok. 1,5l.

Ciśnienie sprężaniaHałas pracy silnika: auto ma już swoje lata, więc do cichych nie należy. Jednak po zastosowania specyfiku, praca jednostki napędowej zyskała na kulturze - jest ciszej. Takiego efektu się nie spodziewałem.

Rozruch silnika: do tej pory nie było z tym problemów, jedynie na LPG trzeba było dłużej pokręcić. Teraz auto pali na dotyk, niezależnie od zasilania. Jest to naprawdę zauważalna różnica.

Zużycie paliwa: auto głównie użytkowane jest na "gazie". Średnie spalanie wynosi ok. 11l/100km. Według wyliczeń spadło teraz o 1l, jednak trudno to dokładnie określić, więc mogę się mylić.

Dynamika pojazdu: choć nie jest to duża zmiana, to jednak daje się zauważyć lepszą dynamikę i łatwiejsze wkręcanie silnika na obroty. Auto jest trochę żwawsze niż do tej pory.

Opel Kadett - pomiar ciśnienia sprężaniaInne zaobserwowane zmiany: silnik na wolnych obrotach pracuje równiej niże wcześniej. Ciśnienie oleju nieznacznie wzrosło. Olej jest bardziej lepki i kleisty.

Skrzynia biegów - hałas: tu byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Na piątym biegu ze skrzyni dobiegały już dosyć mocne odgłosy zużycia. Było to bardzo uciążliwe podczas jazdy. Po zastosowaniu Ceramizera niepokojące dźwięki stopniowo zaczęły zanikać. Dzisiaj praktycznie są już niezauważalne.

Łatwość zmiany biegów: biegi wchodzą znacznie łatwiej i płynniej, a często miałem z tym problem - zwłaszcza z "jedynką", kiedy musiałem się zatrzymać i wrzucić ją na światłach. Problem ten zmniejszył się stanowczo - teraz zdarza się tylko sporadycznie.

Zgrzyty: występowały jedynie przy szybkiej zmianie biegów, z jedynki na dwójkę. Przyczyną był prawdopodobnie zużyty synchronizator. Na chwilę obecną zjawisko to bardzo się zmniejszyło, a nawet mogę zaryzykować stwierdzenie, że całkowicie zanikło. Delikatny zgrzyt występował również przy zmianie z "4" na "5", jednak nie było to często, ale teraz już nie występuje.


Opel Astra F - Jacek Sobota / jack105

Dane samochodu:
Opel Astra, rocznik 1997, 1.4 benzyna/gaz, przebieg:226.554km

Opel AstraPrzed zastosowaniem preparatów przeprowadziłem oględziny silnika i skrzyni biegów pod kątem ewentualnych wycieków oleju, pocenia się połączeń elementów, uszczelniaczy półosi, dokonałem pomiarów ciśnień sprężania w poszczególnych cylindrach. Pomiary oraz wartości ciśnień na poszczególnych cylindrach zostały udokumentowane. Pomiar ciśnienia sprężania wykonany został na silniku o temperaturze otoczenia z wciśniętym do maksimum pedałem gazu (otwarta max przepustnica powietrza). Nie stwierdzając żadnych wycieków oleju dokonałem wymiany oleju w silniku oraz skrzyni biegów po czym przejechałem około 45 kilometrów w celu rozgrzania oleju w silniku i skrzyni biegów.

Zgodnie z instrukcją po wymianie oleju w skrzyni biegów przejechałem około 45 kilometrów po czym do skrzyni został wlany CERAMIZER CB. Po zastosowaniu CERAMIZERA pierwsze około 20 km przejechałem z prędkością nie przekraczającą 70 km/h. Na bocznej drodze przejechałem również kilkaset metrów na biegu wstecznym.  Czynności tej dokonałem przy stanie licznika: 226554 km.

Preparat CERAMIZER CS wlałem do silnika po przejechaniu 45 km od momentu wymiany oleju. Zgodnie z instrukcją silnik był rozgrzany do temperatury około 90º C, następnie został wyłączony, wlany CERAMIZER CS, silnik ponownie uruchomiony i pozostawiony na około 20 minut pracy na biegu jałowym.

Pierwszymi zauważalnymi efektami zastosowania CERAMIZERA CB (skrzynia biegów) była łatwiejsza, bardziej płynna zmiana biegów. Co do głośności pracy skrzyni biegów dotychczas nie miałem zastrzeżeń i raczej nie stwierdziłem różnicy po zastosowaniu preparatu. Być może różnica byłaby zauważalna, gdyby nie to, że w samochodzie nadal mam założone opony zimowe, które charakteryzują się głośniejszą pracą od opon letnich. Po dłuższej eksploatacji pojazdu ogromną różnicę zauważyłem przy wrzucaniu biegu wstecznego. Obecnie wchodzi on bardzo płynnie i miękko kiedy przed zastosowaniem CERAMIZERA wchodził z oporem i tak jakby wyczuwalnym zazębianiem się zębów. Sądzę, że efekty dźwiękowe polegające na zmniejszeniu szumów pochodzących od skrzyni będę mógł zauważyć i w pełni docenić dopiero po wymianie opon.

Co do zastosowania CERAMIZERA CS (silnik) po krótkim czasie eksploatacji zauważyłem lekkie podniesienie się obrotów biegu jałowego. W pierwszej chwili myślałem, że to jakieś uszkodzenie, zawieszenie się silnika krokowego odpowiedzialnego za utrzymywanie wolnych obrotów silnika na stałym poziomie.

Wykres sprężania Opel AstraPo przeprowadzonej kontroli okazało się, że z silniczkiem wszystko jest w jak najlepszym porządku. Lekkie podwyższenie obrotów biegu jałowego spowodowane zostało najprawdopodobniej zmniejszeniem tarcia podzespołów silnika, a co za tym lżejszą jego pracą przy tej samej ilości mieszanki paliwowo - powietrznej.

Po małej regulacji obrotów wszystko jest w jak najlepszym porządku, a obroty utrzymują się na pożądanym poziomie i są stałe. Kolejnym zauważalnym efektem jest wyciszenie pracy jednostki napędowej, zmniejszenie drgań i widoczny spadek temperatury pracy silnika nawet przy bardzo dużych obciążeniach. Dla przykładu podam, że przed zastosowaniem CERAMIZERA silnik bardzo często uzyskiwał temperatury przewyższające 95º C po zastosowaniu preparatu CERAMIZER temperatura jego pracy utrzymuje się na poziomie 90º C.

W skrajnych przypadkach, kiedy samochód jest bardzo obciążony i zmuszony jestem poruszać się w terenie górzystym (Zakopane, Nowy Targ, Nowy Sącz, Limanowa, Rabka, itd.), temperatura silnika wzrasta do 92 - 93º C. Muszę tutaj zaznaczyć, że samochód zasilany jest gazem LPG co jak wiadomo związane jest z wyższą o około 5º C temperaturą spalania tego rodzaju paliwa. Kolejną nieprzyjemną sprawą występującą przed zastosowaniem CERAMIZERA był występujący dosyć często samozapłon czyli po wyłączeniu zapłonu silnik przez kilka sekund wykonywał  nieprzewidywalne ruchy trzepocząc się i szarpiąc jak gdyby chciał wyrwać się z pod maski. Po zastosowaniu CERAMIZERA samozapłon i niemiłe efekty za tym idące należą do przeszłości. Następną sprawą wartą uwagi jest zużycie oleju które poprzednio osiągało około 0,5 – 0,7 litra na 5000 km przebiegu. Po zastosowaniu preparatu od momentu wymiany oleju do dnia dzisiejszego stan oleju pozostaje idealnie niezmienny, nie ubyło go ani grama. Praca silnika stała się równiejsza, silnik bardziej żwawy, bardziej elastyczny, lepiej – płynniej wchodzi na obroty, wzrosła prędkość maksymalna, obniżyło się zużycie paliwa. Obecnie na zbiorniku gazu przejeżdżam około 40 km więcej niż przed zastosowaniem CERAMIZER-a.

Od chwili zastosowania preparatu wynik mniejszego zużycia paliwa jest powtarzalny. Najlepsze jednak co może przemawiać za stosowaniem CERAMIZERA są słowa mechanika który dokonywał pomiarów ciśnienia sprężania zauważając przy tym zmiany jakie zaszły na elektrodach świec zapłonowych (szkoda, że nie uwieczniłem widocznych różnic w formie zdjęć). Przy dzisiejszym pomiarze mechanik stwierdził, że barwa i wygląd świec są wręcz idealne, mogą służyć za wzorzec spalania silnika. Całą sprawę wyjaśnił pomiar ciśnienia i zmiany jakie w silniku spowodował CERAMIZER – są wręcz szokujące a największą różnicę widać po I cylindrze który w pierwszym pomiarze wypadł najgorzej.

Podsumowanie:

Działanie preparatów CERAMIZER zaskoczyło mnie w bardzo pozytywny sposób. Duże wrażenie zrobiła na mnie ich prędkość działania, bezproblemowy sposób aplikacji oraz sam efekt końcowy. To samo stwierdził mechanik który został przeze mnie poinformowany o celu w jakim wykonywane były pomiary ciśnień sprężania w cylindrach silnika. Tak jak wcześniej pisałem on sam zwrócił uwagę na wygląd świec zapłonowych przed i po teście. Dodatkowo zauważone przeze mnie niższe spalanie, równiejsza, lżejsza praca silnika, lepsze wkręcanie się na obroty, większa prędkość maksymalna, brak samozapłonu, niższa temperatura pracy silnika, bardzo płynna, lekka, delikatna zmiana biegów, itd. zostały potwierdzone doświadczalnie.

Uważam, że preparat jest w 100% skutecznym i wartym polecania środkiem ochrony silników nowych z niewielkimi przebiegami jak również regeneracji tych które mają już za sobą swoje czasy świetności.

Osobiście zastosuję dostępne na rynku preparaty CERAMIZER w swoich samochodach jako te sprawdzone i skuteczne, jak również będę polecał ich zakup i zastosowanie wszystkim swoim znajomym. Kolega mechanik po dokładnym zapoznaniu się z efektami zastosowania preparatów CERAMIZER także stwierdził, że są one warte polecania klientom i z całą pewnością będzie ich namawiał do zakupu i zastosowania niezależnie od wieku czy przebiegu pojazdu.

Sądzę, że niezłym hasłem reklamowym produktów CERAMIZER mógłby być slogan: TAK MAŁO… A CZYNI TAK WIELE !


Opel Zafira - Grzegorz Potempa / Grzes977

Dane samochodu:
Opel Zafira, rocznik 2002, 1.6 benzyna/lpg, przebieg: 197.838km

Opel ZafiraPrzed wlaniem Ceramizera został wymieniony olej wraz z filtrem oleju, silnik pracuje na oleju syntetycznym 5W/40 firmy Texaco. W chwili zastosowania Ceramizera, to jest przy stanie licznika 196284 km, silnik pracuje poprawnie w sensie mechanicznym. Spalanie w cyklu miejskim wynosi około 12 l/100km LPG. Ciśnienie sprężania odpowiednio cylindry od 1-4: 14,5; 13,5; 14,0; 14,5. Kultura pracy silnika prawidłowa, z wyczuwalną tendencją do stukania hydraulicznych kasatorów luzu zaworowego podczas biegu jałowego silnika. Zużycie oleju około 1litr na 1000 km.

Po zastosowaniu ceramizera i przebiegu 197838  badanie kontrolne wykazało:
- wzrost oraz wyrównanie ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach 1-4 odpowiednio : 15,5; 15,5; 15,5; 15,5
- wyciszenie pracy hydraulicznych kasatorów luzu zaworowego na biegu jałowym
- delikatny wzrost elastyczności oraz sprawność silnika, czyli poprawę w zakresie przebiegu krzywej momentu obrotowego
- zmniejszenie zużycia oleju do 0,5 litra na 1000km
- zmniejszenie zużycia paliwa w cyklu miejskim do około 10,5 L/100km LPG uwzględniając różnice temperatur 

Ogólne odczucia po zastosowaniu ceramizera:
silnik pracuje bardziej „gładko” z wyczuwalną poprawą w zakresie kultury pracy i elastyczności, silnik pracuje jak by ciszej praktycznie siedząc w kabinie nie słychać pracującego silnika na biegu jałowym, wyrównanie ciśnienia wpłynęło na bardzo równą pracę silnika. Pragnę nadmienić iż w okresie zimowym silnik zawsze jest uruchamiany na ciepło za pośrednictwem ogrzewania postojowego jakie jest zainstalowane w samochodzie.

Zafira pomiarJestem bardzo zadowolony z użytego preparatu który udostępniła firma Ceramizer Sp.Zo.o. do przeprowadzenia testu, nie spodziewałem się takiego efektu jaki otrzymałem a w szczególności wzrostu oraz wyrównania ciśnienia w cylindrach.

Autor: Jazda Miejska

Komentarz do artykułu

Tom napisał(a) dnia: 2015-11-12

Jestem ciekawy jak właściciel Astry 1.4 ,,skorygował" obroty które zapisane sa w pamieci sterownika? Gdyby nawet nastapił wzrost obrotów wskutek niższego tarcia to sterownik reguluje obrotami zeby utrzymac te zadane w pamieci.

SZUKAJ W SERWISIE!
OtoModel - ogłoszenia modeli RC, części Traxxas Arrma HPI i inne
technika Brak artykułów
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA