
Panda debiutuje na Stadionie Narodowym
Na tydzień przed pierwszym meczem polskiej reprezentacji w piłkę nożną, na murawę Stadionu Narodowego w Warszawie wyjechały nowe... Fiaty Panda. W czwartek odbyła się oficjalna premiera tego najpopularniejszego w Polsce auta klasy miejskiej.
Nowa Panda to efekt konsekwentnej ewolucji projektu, który od 31 lat swej historii jest powszechnie lubiany, wszechstronny i przyjazny w użytkowaniu. Panda to także marka bogata w wartości racjonalne i emocjonalne oraz samochód, którego produkcja przekroczyła 6,4 miliona egzemplarzy. Jest to wielki bestseller, który bez wątpienia przyczynił się do wiodącej pozycji firmy Fiat w tym segmencie pojazdów.
Po prostu Panda.
Wychodząc z założenia, iż każdy z nas ma inne oczekiwania, nowe modele samochodów zmierzają do jak największej obszerności wnętrza, racjonalizując wielkość nadwozia. Pozostając pojazdem sub-kompaktowym, Panda urosła o kilka centymetrów tak, by zachować najwyższe standardy bezpieczeństwa i jeszcze powiększyć objętość przedziału pasażerskiego.
Przy długości 365, szerokości 164 i wysokości 155 centymetrów, pięciodrzwiowa Panda może wygodnie pomieścić pięć osób, dysponując ponadto należącym do największym w swej klasie bagażników o pojemności 225 litrów, rosnącym do 260 litrów po przesunięciu tylnej kanapy do przodu oraz 870 litrów po złożeniu oparć tylnych siedzeń.
Ze względu na modułowość przestrzeni, liczne schowki i półki oraz mnogość konfiguracji przednich i tylnych siedzeń, Fiat Panda odznacza się ogromną swobodą użytkowania. Każdy z nas ma własny styl życia, własny stosunek do ulubionych przedmiotów i sposób ich układania wokół siebie. W tym sensie samochód jest miejscem osobistym, lecz także chętnie dzielonym z innymi, podobnie jak przytulny dom, pełen ciepła i gościnności. Na zewnątrz Panda wyróżnia się charakterystyczną włoską stylizacją, która dzięki płynności linii nadaje jej atrakcyjnego, solidnego i napawającego zaufaniem wyglądu.
Jeszcze więcej o Pandzie.
Pod sympatycznym, lecz "pewnym siebie" wyglądem, Panda oferuje wyszukane, lecz łatwe w użytkowaniu rozwiązania techniczne, które ułatwiają codzienną eksploatację, z uwzględnieniem rosnącego w społeczeństwie zainteresowania ekologią i bezpieczeństwem. A więc obok nowych systemów - zapobiegania kolizjom przy niskich prędkościach jazdy (Low Speed Collision Mitigation) dostępny w późniejszym terminie, czy nawigacji "Blue&Me TomTom2 LIVE", występujących z reguły w samochodach wyższych segmentów, użytkownik Pandy ma do dyspozycji rozwiązania typu Start&Stop, wskaźnik zmiany biegów GSI, program eco:Drive i oszczędnościowy tryb pracy ECO silnika TwinAir Turbo. Te nazwy i skróty są obecnie częścią standardowej terminologii, używanej w ramach "Air Technologies" - programu stworzonego przez firmę Fiat, by promować technologie o niskim oddziaływaniu na środowisko, lecz absolutnie nie przekreślające satysfakcji z jazdy samochodem.
Taka filozofia motywuje do tworzenia silników o "mistrzowskiej" charakterystyce w zakresie osiągów, spalania i niskiej emisji spalin. Wyróżniającym się przykładem tej tendencji jest nowy silnik TwinAir Turbo o pojemności 0,9 l i mocy 85 KM wyposażony w system Start&Stop (Światowy Silnik Roku 2011). Gamę jednostek napędowych uzupełnia wypróbowany silnik benzynowy Fire o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM oraz 1,3-litrowy turbodiesel MultiJet II o mocy 75 KM wyposażony standardowo w system Start&Stop.
W momencie premiery rynkowej nowa Panda dostępna jest z napędem na koła przednie (wkrótce pojawi się także nowa Panda 4x4). Dostępne są dwa wzory kołpaków na felgi stalowe oraz dwa wzory kół z lekkiego stopu o średnicy 14 i 15 cali. Nowością jest "Blue&Me TomTom LIVE", który łączy zalety zintegrowanego systemu informacyjnego i przenośnej nawigacji oraz nieograniczonej niemal łączności ze światem. W najbliższym czasie dostępny będzie także system zapobiegania kolizjom przy niskich prędkościach (współpracujący z układem hamulcowym) LSCM, który potrafi wykrywać przeszkody w pobliżu pojazdu i automatycznie uruchamia hamulce przy prędkościach nie przekraczających 30 km/h.
Fiat Panda debiutuje na rynku w trzech wersjach FRESH, POP i LOUNGE. Wersja FRESH jest dostępna z silnikiem 1.2 69 KM w cenie 32 990 zł. W skład jej wyposażenia standardowego wchodzą m.in. ABS, wspomaganie kierownicy i elektrycznie sterowane szyby z przodu. Nie ma w niej natomiast dzielonej tylnej kanapy i jest to samochód czteromiejsowy (pozostałe wersje Fiata Pandy mają pięć miejsc). Wersja POP jest dostępna z silnikiem 1.2 69 KM w cenie 33 900 zł i z jednostką dieslowską 1.3 Multijet 75 KM za 43 990 zł. Wersja LOUNGE oferowana jest z silnikiem 1.2 69 KM za 38 990 zł i z silnikiem 0.9 Twinair Turbo 85 KM za 46 990 zł.
Premiera w polskich salonach: od 29. lutego do 4 marca.
Źródło: Fiat

motozubr napisał(a) dnia: 2012-03-02