
Używane auto - dobrze sprawdź zanim kupisz
Porady | 2021-07-21
Pandemia spowodowała, że Polacy w trosce o zdrowie chętniej poruszają się własnym samochodem, w efekcie czego znacznie wzrósł popyt na używane auta. Wzrósł też średni wiek sprowadzanego samochodu - to już 12 lat! Jak nie dać się oszukać przy zakupie?

Niemiecki pancernik | Audi A4 | Data: 2012-03-25
Według kalendarza zimę teoretycznie mamy już od 22. grudnia. W tym roku mroźna pora postanowiła chyba nieco się spóźnić. W końcu doczekaliśmy się białego puchu i wreszcie można było rozpocząć zimowy test Audi A4 B5.

Używane bez niespodzianek | Komisy dilerskie | Data: 2011-12-24
Kupując nowe auto kierujemy się do dealera. W przypadku zakupu samochodu używanego możliwości jest jednak dużo więcej. Jeżeli jednak nie chcemy kupować przysłowiowego "kota w worku", wybór używanego auta u dealera jest z pewnością najbezpieczniejsze.

Moda na rodzinne 4x4 | | Data: 2011-10-23
Są duże, mocne i cieszą się opinią bezpieczniejszych. Mimo tego, że są droższe w zakupie i użytkowaniu od "ośki", zyskują sobie coraz większą popularność - mowa o rodzinnych samochodach z napędem na cztery koła.

Laury dla UżywaneJakNowe | | Data: 2011-09-07
Autorski program sprzedaży samochodów używanych stworzony przez warszawską sieć dilerów Forda i Hondy Auto Plaza został wyróżniony nagrodą Najlepszego Dealera Samochodów Używanych 2011.

Używany kupiony w sieci | | Data: 2011-08-25
Coraz częściej decydujemy się na sprzedaż czy zakup samochodu za pośrednictwem Internetu. Niestety wśród sprzedawców nie brakuje osób, które wykorzystują internetowe giełdy do zawierania nieuczciwych transakcji. Radzimy, jak się przed tym uchronić.

Wiatr we włosach nie tylko dla najbogatszych | | Data: 2011-06-27
Lato, słońce, bezchmurne niebo - kto z nas nie pomyślał kiedyś, jak fantastyczna byłaby przejażdżka własnym kabrioletem w tak przyjemnych okolicznościach przyrody? Sprawdzamy, czy faktycznie tak niewiele osób stac na własne auto "z miękkim" dachem.

Sprzedając samochód w sieci, zadbaj o detale oferty | | Data: 2011-05-19
Osoby planujące w najbliższym okresie sprzedaż auta, powinny pomyśleć o odpowiedniej promocji oferty, aby jak najlepiej wykorzystać trwające obecnie ożywienie na rynku motoryzacyjnym. Ekspert serwisu otoMoto.pl podpowiada, na co zwrócić uwagę.

Przyjaciółka bez kompleksów | Nissan Almera | Data: 2010-10-06
Jeśli nie zależy Ci na zazdrosnych spojrzeniach kolegów, a Twoja partnerka ma być Ci wierna do samego końca, warto zaprzyjaźnić się z Almerą.

Celinka i jej rodzinka | | Data: 2010-07-13
Gdy w 1982 roku Mercedes pokazał światu swoje najnowsze dziecko zawrzało. Pomysł "wejścia w miasto" zyskał tak wielu przeciwników, jak i zwolenników. Jaka jest prawda o klasie C?

Prawdziwa perła królewskiej floty | | Data: 2010-07-05
Chcesz, żeby pani Twego serca autentycznie poczuła się niczym brytyjska królowa? Jeśli tak, to zafunduj jej romantyczną przejażdżkę Vanden Plasem.

Zgrabne kombi | SEAT Cordoba Vario | Data: 2010-05-11
Seat Cordoba Vario to jedno z mniejszych kombi dostępnych na rynku aut używanych. Jednak dzięki całkiem atrakcyjnej stylistyce i bliskim pokrewieństwem z Volkswagenowskim Polo auto jest na naszym rynku dość popularne.

Wiatr we włosach dla każdego | | Data: 2010-04-19
Słoneczna pogoda sprawiła, że właściciele jednośladów coraz chętniej i liczniej korzystają ze swoich maszyn. Jednak nie tylko oni z utęsknieniem czekali na nadejście wiosny. Także ci, którzy kochają błękit nieba nad głowami.

Prymus rynku wtórnego | | Data: 2010-04-16
Volkswagen Golf czwartej generacji to jeden z najchętniej kupowanych samochodów na polskim rynku aut używanych. W czym tkwi tajemnica jego sukcesu? Czy to faktycznie wyjątkowe auto, czy już tylko motoryzacyjny mit ?

Limuzyna z prestiżem w standardzie | | Data: 2010-03-21
Ponad 800 tys. wyprodukowanych egzemplarzy Jaguara XJ mówi samo za siebie. Brytyjski krążownik wzbudza szacunek i stawia się za wzór klasy aut luksusowych. Po latach nie stracił nic ze swojego czaru, choć podobno usterkowość pozostawia wiele do życzenia.


Avensis dla wymagających
lukas napisał(a) w dniu: 2015-10-04
LPG w Avensis 1,8 VVT. Mam instalację już prawie 5 lat (BRC), polecam każdemu, dopiero po 5 latach robiłem wymianę szklanek przy zaworach 8-szt. bo regulacja zaworów jest na doborze szklanek, wylotowe bo dolotowe bez zmian. Koszt to 75zł za szklankę * 8 i do tego robocizna. Całość poniżej 1000zł. Spalanie na gazie takie jak na benzynie. Pełny bak to 77zł załóżmy 80zł przy obecnych cenach gazu w Krakowie (stan na dzień 4. października 2015). Butlę mam w miejscu koła zapasowego i mała dojazdówka w pokrowcu w bagażniku. Komputer pokładowy pokazuje również prawidłowo spalanie średnie, w danym momencie itd jadąc na gazie. Jeżdzę dużo i po mieście i A4. Szczerze mogę polecić. Jedynie założyłbym STAG a nie BRC bo lubię sobie czasem zobaczyć co się dzieje w aucie przez OBD II a STAG integruje się. Ale BRC to instalacja raz dobrze zestrojona jest praktycznie bezobsługowa. Filtr gazu 6zł i wymiana 5 minut samemu. 2 opaski na wężyku gumowym i filtr zdjęty.

Zgrabne kombi
pioter napisał(a) w dniu: 2014-12-16
Posiadam taka cordobe tylko 1.6 benzyna 75 KM dieselojego sasiada nie ma szans mimo ze ma wieksza moc . Ogolnie jestem bardzo zadowolony z tego autka mi iz ma slaba blacharkę ale auto zwinne i nie zawodne ogolnie seat to moje ulubione auto tylko ze toledo ale pozostane przy cordobie vario

Trzy mity o autach używanych
Tomo napisał(a) w dniu: 2014-09-16
W artykule jest sporo prawdziwych stwierdzeń, jednak nie brakuje tendencyjności, infantylnych wniosków, a wręcz totalnych bzdur. Nic w tym dziwnego skoro za jedynego eksperta w tym artykule robi właściciel firmy zajmującej się sprawdzaniem technicznym stan aut na zlecenie klientów.
Logiczne, że gość nie powie nic innego, skoro ma w tym prywatny interes, ażeby do takich firm jak jego trafiało jak najwięcej klientów, czyli posiadaczy aut RÓŻNYCH marek. "Diesel współczesnego Mercedesa klasy E początkowo tak bardzo się psuł, że zaczęło brakować części zamiennych. Koncern wstrzymał nawet jego produkcję." Taaaak? A którego "współczesnego" Mercedesa? Tego już pan ekspert nie podaje. Co to jest w ogóle jest "współczesny Mercedes klasy E"? W212? W 211 czy W210 też się liczą? O którego chodzi? Co to znaczy "diesel"? Panie "fachowcu", wie Pan ile do każdej generacji Klasy E było dedykowanych jednostek wysokoprężnych? Wszystkie się psuły? Z tego co mi wiadomo nie.
To samo z tymi "benzynowi silnikami Volkswagena". Zabrakło części zamiennych do Mercedesów, bo psuły się tak często? Co to za BZDURY?! Skąd pan "znafca"ma takie wiadomości??? Brak jakichkolwiek konkretów, statystyk, itd. Nie za bardzo przywiązuje wagę do tych rankingów bezawaryjności typu TUV i innych, ale daleko im do tendencyjności i nierzetelności tego artykułu. Jedynymi "konkretami" podawanym przez p. Łobodę jest to, że według oceny jego firmy "42% ogłoszeń o sprzedaży używanego auta zawiera nieścisłe lub po prostu nieprawdziwe informacje" oraz to, że u niego w firmie sprawdzą klientowi auto w oparciu o procedurę zawierającą 250 punktów kontrolnych. Ten artykuł jest jedną wielką KRYPTOREKLAMĄ!
Zgadza się, że podzespoły do aut niemieckich czy japońskich są produkowane np. w Chinach. Tylko widzi pan "ekspercie" w autach jednej marki takich przypadków jest więcej, w innych - mniej. Kolejna rzecz, czy to Chiny, Niemcy, Francja czy Polska zawsze znajdziemy lepszych i gorszych fachowców od swojej roboty. Podwykonawca podwykonawcy nierówny. O tym na ile solidnego mamy podwykonawcę najczęściej decyduje CENA. Audi, Mercedes czy Porsche nadal płacą więcej za podzespoły niż auta bardziej powszechnych marek (przy okazji warto podkreślić, że ta marki, w przeciwieństwie np. do Volvo czy Jaguara całkiem skutecznie bronią się przed szerszym wykorzystaniem wspominanych podzespołów z Azji).
Kolejna rzecz to materiały z których produkowane są części (tutaj po raz kolejny poniekąd powracamy do powyższego, czyli ceny). Tutaj różnice nadal pomiędzy markami "dla ludzi" a premium są nadal duże. Nawet w obrębie jednej marki zdarzają się spore różnice. Modele AMG w Mercedesie mają ręcznie składane silniki (zasada jeden inżynier jeden silnik) z wykorzystaniem najlepszych materiałów (m.in. elementy z tytanu, aluminium, kute tłoki). BMW w przypadku modeli M też tak ma.
Dalej, o tym czy samochód będzie awaryjny czy nie decyduje także sam moment projektowania. To inżynierowie zatrudnieni przez koncerny decydują, kolokwialnie rzecz ujmując, jak poskładać to wszystko w kupę żeby jeździło. A to, że jak pan Łoboda podkreśla Mercedes się psuje? Każde auto się psuje i wręcz psuć musi. Różnica w dużym uproszczeniu jest jednak taka, że to co w Mercedesie ulega awarii po 100tys. km w aucie tańszej marki psuje się po 50tys. km. No, chyba, że kupimy sobie auto popowodziowe powypadkowe, itd. Wtedy bez względu na markę nie musimy tak długo czekać.
W moim mieście (jak zresztą chyba w każdym innym) jest kilka zakładów, które wyspecjalizowały się w odbudowywaniu totalnych wraków aut klasy premium. To są auta, które w zasadzie powinny iść do kasacji, ale co tam - Polak POTRAFI! Zwłaszcza kiedy może zarobić... Stałymi klientami tych serwisów są oczywiście "godne zaufania", bardzo prężnie działające komisy, czasami też więksi handlarze. Potem naiwniakom sprzedają te wyklepane beemki i merce jako bezwypadkowe, po dziadku z Niemiec. Potem niespodzianka... Oj, po trzech miesiącach od zakupu Mercedes się popsuł... Problemy z elektryką. No, ale jak za wiązkę przy odbudowanie merca po powodzi sprowadzanego z USA odpowiadał pan Zdzisiu, który fachu uczył się na Żukach dużych fiatach czy maluchach i od tego czasu niewiele się rozwinął zawodowo, to później mamy takie efekty.
Odrębnym tematem są ASO. Tam mamy często takich fachowców, że ho, ho (bez względu na markę). Osobiście znam wielu takich "mistrzów" pracujących w tych miejscach, że własnego auta z pewnością nie oddałbym im pod opiekę. Prawda jest taka, że ci najlepsi pracujący w ASO prędzej czy później (z reguły to pierwsze) otwierają własne warsztaty i będąc na własnym garnuszku zdecydowanie lepiej wychodzą na tym finansowo. Właściciel dobrego, uznanego prze klientów warsztatu jak ma łeb na karku naprawdę może zarobić grubą kasę.
Odrębnym tematem są wałki, które często robią w ASO. Zorientowani wiedzą, o czym piszę. Mało to ludzi potraciło w tym kraju autoryzację choćby za to, że w ich serwisach nieświadomym klientom wymieniono stare części na.. inne stare części? Te przypadki, które wypłynęły to jednak i tak wierzchołek góry lodowej, tego procederu, który nadal trwa w wielu ASO.

Toruń | 2023-11-29
"Trophy" na mecie sezonu

Toruń | 2023-11-06
Finał z rewersem na Torze Toruń

Toruń | 2023-11-05
Dziesięciolatek rewelacją dużej serii samochodowej

Toruń | 2023-10-30
O włos od rekordu

Toruń | 2023-10-09
Trophy po raz pięćdziesiąty
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r.
O nas
|
Polityka prywatności
|
Reklama
|
Katalog firm
Nasze strony:
Modelmania
|
OtoModel
|
Magazyn RC AUTA