Przyjaciółka bez kompleksów
Jeśli nie zależy Ci na zazdrosnych spojrzeniach kolegów, a Twoja partnerka ma być Ci wierna do samego końca, warto zaprzyjaźnić się z Almerą.
Decydując się na zakup "japończyka" z lat 90. często trzeba było rezygnować z urody i komfortu na rzecz niezawodności. Nissan wprowadzając w 2000 roku drugą generację Almery chciał tej regule zaprzeczyć. Przeniesienie fabryk z Japonii do Europy z jednej strony nieco pogorszyło trwałość auta, ale z drugiej pozwoliło stworzyć samochód nowoczesny i elegancki. We wnętrzu czekały również dobre jakościowo materiały, przede wszystkim jasne, miękkie i przytulne w dotyku. Konkurencja pozostała nieco w tyle.
Z przodu nowa Almera oferuje sporo miejsca i nawet rosły kierowca nie będzie miał problemu w znalezieniu odpowiedniego dla siebie ustawienia. Fotele są wygodne i brakuje im tylko bocznego podparcia oraz pionowej regulacji. Gorzej jest niestety z tyłu. Trójce pasażerom będzie ciasno, a gdy kierowca nie należy do średniaków, to może zabraknąć również miejsca na kolana. Bagażnik testowanej Almery nie należy do liderów w swojej klasie (355l). Dużo lepiej wypada w tej kategorii sedan - 425l. Na osłodę pozostaje bogate wyposażenie naszego egzemplarza z manualną klimatyzacją i pakietem elektrycznym w standardzie. Jak na egzemplarz pochodzący z polskiego salonu to podobno rzadkość.
Pod maską testowanego modelu pracuje benzynowy silnik 1.5 o mocy 90 KM. W ofercie dostępny jest również większy motor 1.8 116 KM oraz silnik diesla japońskiej konstrukcji - 2.2 Di 110 KM. Po 2003 roku Nissan wprowadził zmiany w swoich jednostkach. Podstawowy motor benzynowy zyskał dodatkowe osiem koni mechanicznych, a w dieslach wprowadzono system common-rail (112 i 136 KM). Pojawił się w ofercie również silnik 1.5 dCi pochodzący z "renówki". W opinii użytkowników bywają z nim jednak częste problemy, a koszta serwisowania również nie należą do najniższych. Nasza testowana jednostka benzynowa nie zapewnia może sportowych wrażeń, ale w codziennym użytkowaniu zdaje się być rozsądnym wyborem. Jest trwała, niemal bezobsługowa (napędzana łańcuchem rozrządu) i ekonomiczna. Przy pełnym załadunku na trasie potrafi spalić około 6 litrów benzyny na 100km. W mieście apetyt wzrasta do poziomu około 8 litrów. Po ponad dziesięcioletniej eksploatacji nie można mieć również zastrzeżeń do pracy skrzyni biegów. Lewarek działa precyzyjnie i z łatwością wybiera kolejne przełożenia.
Niezawodność drugiej generacji Almery została poddana ciężkiej próbie. Po latach użytkowania bezwzględne badania TUV wskazały wyższą awaryjność niż u poprzedniczki. Testowany model, będący w posiadaniu Marka Majewskiego już od ponad roku, wydaje się nie potwierdzać tej opinii. W tym okresie, po przejechaniu ponad 150.000 km, wystąpił jedynie delikatny wyciek płynu hamulcowego przy tylnych zaciskach. Na dobrym poziomie są za to koszty eksploatacji oraz serwisowania (szczegóły w tabelce), które wybaczają drobne niedociągnięcia Nissana Almery.
Ceny niektórych części zamiennych do Nissana Almera II, rocznik 2000.
Nazwa części | Ceny od |
---|---|
tarcze hamulcowe przód / tył: | 52 / 45 zł |
klocki hamulcowe przód / tył | 45 / 45 zł |
filtr powietrza | 52 zł |
amortyzatory przód / wahacz | 245 / 154 zł |
świece zapłonowe | 8 zł |
tylny tłumik | 265 zł |
Źródło: AUTO PULS Dariusz Adamczyk, Toruń, ul. Żwirki i Wigury 71 |
Nissan wraca do segmentu C
Nowa dawka emocji
Nissan X-Trail atakuje
Nowy Nissan Juke Nismo RS: ekstremalne emocje w standardzie
Co minutę powstaje nowy Qashqai
Od motorynki po hipercary
Od 15 lat jesteśmy z Wami!
Będą superauta, zabytki, a nawet... UFO
Rekordowy zlot Mercedesów
Wielki zlot Gwiazd w Grodzie Kopernika
Pasja, która rodzi sukces
.Miejski Kingsize
Duster.Cena czyni cuda
Proace Verso.Rodzinny biznes XXL
Fiat Tipo.Bo piękno tkwi w prostocie
Levorg.Pomiędzy torem a pustynią
Superb.Luksus po czesku
Fiat 500X.Pięćsetka dla wymagających
Używane auto - dobrze sprawdź zanim kupisz
Używane auto - sprawdzamy przed zakupem
Dlaczego warto sprowadzić auto z zagranicy?
Spadek wartości auta, gdy spada... temperatura
Jak ogień i... ogień
Sprawdzenie VIN pomoże wycenić używane auto
Motor Show 2017
Salonowe premiery Moto-Tor
12. Master Truck
Poznań Motor Show 2016
Przekraczać granice, bezpiecznie
Traxxas buduje Frankensteina
Kraina w mini skali
Pakiet atrakcji na Powitanie Lata
Oponiarska ruletka w małej skali
Debiutanci w afrykańskim słońcu
Kontaktowe wyścigi bez... kontaktu