JazdaMiejska.pl | moto magazyn

Rajdowym sprintem przez Kujawy i Pomorze

Data publikacji: 2010-04-09

Uważane przez niektórych za konkurencyjne, cykle Mini-Max i AB Cup stworzą jedną "ligę". Dla startujących w nich zawodników powstają zupełnie nowe, prestiżowe klasyfikacje.

Kujawsko-Pomorski Rallysprint - tak będzie nazywał się nowy cykl łączący rywalizację w ramach bydgoskich AB Cup-ów i toruńskich Mini-Maksów. Organizatorzy liczą, że dzięki temu imprezy organizowane przez Automobilkluby - Bydgoski i Toruński jeszcze bardziej zyskają na prestiżu. Po pierwsze, dlatego, że KPR organizacyjnie ma charakter regionalny, a nie lokalny, będzie skupiał imprezy co najmniej dwóch automobilklubów; po drugie, określenie rallysprint w oczach zawodników dodaje obu starym cyklom nowej rangi.

Już teraz w Internecie da się zauważyć spore zainteresowanie Kujawsko-Pomorskim Rallysprintem. Pochlebnie na temat nowego cyklu wypowiadają się między innymi zawodnicy i działacze klubów spoza naszego regionu. Czy pomysł faktycznie chwycił, wstępnie będzie można przekonać się już w najbliższą niedzielę w Toruniu. Druga tegoroczna runda Mini-Max oficjalnie zainauguruje nową "ligę". W dalszej kolejności czekają nas cztery imprezy z rzędu w ramach AB Cup-ów. Najbliższa z nich odbędzie się już 24 kwietnia w Bednarach. Finał rywalizacji zaplanowany jest na 12 grudnia. Wtedy też odbędzie się ostatnia runda Mini-Max 2010.

Oba Automobilkluby mają nadzieję, że do Kujawsko-Pomorskiego Rallysprintu w przyszłości włączone zostaną też zawody organizowane przez inne stowarzyszenia motoryzacyjne z naszego regionu. Może do tego dojść już w tym roku, o ile kolejni organizatorzy przedstawią stosowne propozycje. Ostateczny kalendarz zostanie podany na stronach AT i AB do 10 maja.

W bieżącym sezonie sekretariat KPR prowadzić będzie Automobilklub Bydgoski. Niebawem powinna też powstać oficjalna strona internetowa cyklu.

W ramach Kujawsko-Pomorskiego Rallysprintu prowadzone będą klasyfikacje: generalna, RWD, FWD, AWD, zespołowa. Auta podzielone będą na cztery klasy pojemnościowe: do 1150ccm, od 1151 do 1400ccm, od 1401 do 1600ccm i powyżej 1600ccm.

Tytuły mistrzowskie będą przysługiwały zawodnikom, którzy wezmą udział w co najmniej czterech rundach KPR. W klasyfikacji rocznej będzie odejmowało się dwie najgorsze dla zawodnika eliminacje ze wszystkich zorganizowanych.

Autor: Tomasz Niejadlik

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA