Nowe silniki w ofercie SEAT-a
SEAT uzupełnia swoją ofertę kolejnymi nowościami. Tym razem są to nowoczesne silniki w technologii TSI oraz TDI Common Rail. Technologia TSI i TDI CR obecna już w marce SEAT od dłuższego czasu teraz praktycznie wyparła pozostałe silniki.
Nowe, wykonane w technologii TSI, jednostki benzynowe, posiadają wtrysk bezpośredni oraz doładowanie, zapewniając wysoki maksymalny moment obrotowy w bardzo szerokim zakresie obrotów. Dzięki temu jednostki TSI godzą ze sobą możliwość zarówno jazdy ekonomicznej jak i bardzo dynamicznej, w zależności od stylu jazdy.
Nowością nie występującą dotąd w ofercie SEAT-a jest jedna z najnowszych jednostek napędowych w Grupie Volkswagena, silnik 1.8 TSI o mocy maksymalnej 120 KM, a więc słabsza wersja 160-konnego silnika 1.8 TSI. W Polsce 120-konna jednostka będzie dostępna we wrześniu w modelach Exeo i Exeo ST.
60-konny silnik także w Polsce
Wraz z nowym rokiem modelowym na polski rynek zostaje wprowadzony nowy 60-konny, wolno ssący silnik benzynowy 1.2. Bazuje on na znanej jednostce 1.2 HTP o mocy 70 KM. Silnik będzie dostępny w modelach SEAT Ibiza SC i SEAT Ibiza.
Jednostki napędowe TDI Common Rail
We wszystkich jednostkach wysokoprężnych oferowanych we wszystkich modelach SEAT-a w Polsce wprowadzono technologię Common Rail i wtrysku bezpośredniego. Dotąd technologia Common Rail obecna była w gamie SEAT-a m.in. w modelach Exeo i Exeo ST oraz wybranych wersjach pozostałych modeli. Wśród nowych jednostek TDI CR, warto zwrócić uwagę na większy wybór wersji silników 1.6 TDI CR obecnych w modelach Ibiza, Ibiza SC, Ibiza ST, Leon, Altea i Altea XL oraz jednostki 2.0 TDI CR obecnej w modalach Leon, Altea, Altea XL, Exeo i Exeo ST.
Podsumowując, obecnie w ofercie SEAT-a w PL znajduje się sześć silników TDI Common Rail o mocach maksymalnych: 75 KM, 90 KM, 105 KM, 120 KM, 140 KM i 170 KM. Pierwszy z nich to nowy 75-konny silnik 1.2 TDI CR. Kolejne dwa, 90- i 105-konne silniki to jednostki 1.6 TDI CR. Pozostałe, w tym nowa 120-konna jednostka napędowa, to silniki 2.0 TDI CR. Szczegółowy wykaz nowych silników w poszczególnych modelach przesyłamy poniżej. Przy niektórych z nich znajduje się nr tygodnia mówiący od kiedy określony silnik będzie wchodził do polskiej oferty.