Nissan na Salonie Samochodowym w Genewie 2014
Salon Samochodowy w Genewie to okazja do zapoznania się z różnorodnymi innowacjami Nissana. Światowy debiut bezemisyjnego e-NV200 czy europejska premiera GT-R Nismo są przykładami niezrównanej pasji marki.
Na 84. Salonie Samochodowym w Genewie Nissan podkreśla swoją pozycję lidera w segmencie crossoverów, umieszczając bezkonkurencyjne modele tego typu w centralnej części swojego stoiska. Zupełnie nowe modele X-Trail i Qashqai, a dodatkowo jeszcze jeden crossover nowej generacji, stanowią potwierdzenie ciągłej ewolucji marki w tym zakresie.
Nissan w 2014 roku
Rekordowe zapotrzebowanie na zaawansowane i technicznie innowacyjne produkty, a także bogata oferta nowych oraz zmodernizowanych modeli sprawią, że rok 2014 będzie dla Nissana rekordowy pod względem liczby wyprodukowanych samochodów osobowych, crossoverów i lekkich pojazdów użytkowych. Utrzymujący się wysoki popyt na pojazdy będące liderami swoich segmentów, jak Nissan Qashqai czy w 100% elektryczny LEAF, a także premiera drugiego w pełni elektrycznego modelu e-NV200 sprawią, że Nissan będzie musiał jeszcze bardziej zwiększyć moce produkcyjne w swoich zakładach w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji. A to jeszcze nie wszystko. Potencjału europejskich fabryk Nissana nie sposób nie doceniać: w ubiegłym roku około 80% wszystkich pojazdów marki Nissan sprzedanych w Europie zostało wyprodukowanych na tym kontynencie. W ciągu 30 lat, jakie minęły od rozpoczęcia produkcji w regionie, Nissan wyprodukował w Europie ponad 10 milionów pojazdów.
Nowy X-Trail
W pełni zintegrowany z gamą pozostałych crossoverów Nissana, zupełnie nowy X-Trail łączy zaawansowany napęd na 4 koła z rozwiązaniami stylistycznymi i konstrukcyjnymi, które stały się znakami rozpoznawczymi crossoverów marki. W nowym modelu wprowadzono także szereg innowacyjnych i debiutujących w segmencie technologii, takich jak w pełni diodowe reflektory, pakiet bezpieczeństwa Safety Shield oraz trzeciej generacji zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy NissanConnect z nawigacją.
Zupełnie nowy X-Trail, zbudowany na platformie CMF (Common Module Family) sojuszu Renault-Nissan, charakteryzuje się zwiększoną funkcjonalnością dzięki ?teatralnemu" układowi foteli, przesuwanemu drugiemu rzędowi siedzeń oraz w pełni zintegrowanemu trzeciemu rzędowi z większą ilością miejsca na nogi i głowy siedzących tam pasażerów.
Poddany kompleksowej modernizacji stylistycznej i konstrukcyjnej X-Trail uzupełnia najbardziej wszechstronną ofertę funkcjonalnych sportowo-użytkowych crossoverów w branży.
Premiera wersji produkcyjnej e-NV200
Nissan zamierza utrzymać pozycję lidera w sektorze pojazdów elektrycznych, wprowadzając do oferty model e-NV200, łączący bezprecedensowy komfort z zerową emisją i ultraniskimi kosztami eksploatacji. Samochód wykorzystujący najlepsze rozwiązania pochodzące z dwóch wielokrotnie nagradzanych modeli - Nissana LEAF i Nissana NV200, czyli odpowiednio Światowego Samochodu Roku 2011 i Międzynarodowego Vana Roku 2010 - jest gotowy, by zmienić oblicze miasta.
W pełni elektryczny i zapewniający znakomite osiągi zespół napędowy e-NV200, oparty na rozwiązaniach przejętych z uznanego modelu LEAF, połączono z największą w segmencie kubaturą przestrzeni ładunkowej modelu NV200. W ten sposób powstał praktyczny i uniwersalny pojazd do przewozu osób lub towarów, który nie emituje spalin ani hałasu. Z chwilą rozpoczęcia sprzedaży w maju tego roku e-NV200 będzie dostępny jako furgon oraz jako pięciomiejscowa wersja osobowa w odmianie Combi lub bardziej luksusowej Evalia. Samochód zaprojektowano głównie z myślą o firmach, ale e-NV200 może zainteresować także prywatnych użytkowników z dużymi rodzinami.
GT-R Nismo
Potężny Nissan GT-R Nismo, którego produkcyjna wersja debiutuje w Europie, jest najszybszym i najbardziej zaawansowanym wyczynowym modelem Nissana w historii marki. Dopracowany do perfekcji na legendarnej Północnej Pętli toru Nürburgring - gdzie uzyskał najkrótszy czas okrążenia w kategorii samochodów seryjnych - nowy GT-R Nismo doskonale reprezentuje ducha marki Nismo, zapewniając zapierające dech w piersiach osiągi.
Nowy GT-R Nismo jest napędzany 600-konnym silnikiem 3.8 V6 z podwójnym turbodoładowaniem i został gruntownie zmodyfikowany przez inżynierów Nismo. Dzięki przeprojektowanemu pakietowi aerodynamicznemu, który wytwarza dodatkowe 100 kg siły dociskającej, oraz charakterystyce zawieszenia dostrojonej w Europie, najnowszy GT-R jest najbardziej imponującą odsłoną modelu w jego dotychczasowej historii.
Koncepcyjny Nissan BladeGlider
Pokazany europejskiej publiczności po raz pierwszy w Genewie, odważny pojazd koncepcyjny BladeGlider zrywa z konwencjonalnym podejściem do projektowania samochodów o wyczynowych osiągach. Zainspirowany innowacyjnym wyścigowym Nissanem ZEOD RC z bezemisyjnym napędem uruchamianym "na żądanie" - samochodem przygotowywanym do 24-godzinego wyścigu Le Mans w kategorii "Garage 56" - BladeGlider wyróżnia się wąskim rozstawem przednich kół, dzięki któremu wygląda z góry jak samolot ze skośnym układem skrzydeł. Idealny rozkład masy uzyskany poprzez umieszczenie akumulatorów litowo-jonowych i silników między tylnymi kołami umożliwił optymalizację przekazywania mocy przy znacząco ograniczonym obciążeniu przodu pojazdu.
Nowy Qashqai
Jako jeden z najbardziej udanych modeli w historii Nissana, zupełnie nowy Qashqai będzie jedną z głównych atrakcji Salonu Samochodowego w Genewie. Dając początek nowej erze w stylistyce crossoverów, druga generacja modelu spotkała się z entuzjastycznym zainteresowaniem fanów motoryzacji i światowej prasy. Nowy Qashqai, którego produkcja w bijących rekordy brytyjskich zakładach Nissana w Sunderland ruszyła już pełną parą, potwierdza pozycję Nissana jako lidera w segmencie crossoverów, wprowadzającego w nim po raz pierwszy liczne nowe rozwiązania techniczne oraz innowacyjne i praktyczne elementy stylistyczne. Należy do nich między innymi technologia Safety Shield, czyli jeden z najbardziej wszechstronnych w branży pakiet systemów zapewniających kompleksową ochronę, oraz najnowszy system NissanConnect z funkcją pełnej integracji ze smartfonem.