Wicemistrz Europy Rallycross w Barbórce Warszawskiej
Podczas jubileuszowej - 50 Barbórki Warszawskiej nie może zabraknąć również reprezentacji widowiskowej dyscypliny jaką jest Rallycross. Pierwszego grudnia jednym z takich kierowców będzie Krzysztof Skorupski pilotowany przez Pawła Skrzywana.
Lokalizacja zawodów: Warszawa, mazowieckie
Ciekawostką jest że załoga zaprezentuje autentyczne Polo Super 1600, którym w tym roku Krzysztof wywalczył tytuł Wicemistrza Europy. Auto zostanie tylko dostosowane do przepisów ruchu drogowego, założone zostaną światła, które w RC nie są potrzebne, tablice rejestracyjne oraz oczywiście fotel dla pilota. Reszta auta będzie nie zmieniona. Dojdzie więc do bezpośredniej konfrontacji aut rajdowych z autem w pełnej specyfikacji Rallycross.
VW Polo Super 1600 Krzysztofa Skorupskiego kryje w sobie 20 zaworowy silnik o pojemności 1600 oraz mocy 210 koni mechanicznych. Auto wyposażone jest w sekwencyjną skrzynię biegów Sadeva. Do tego Polo to mistrz wagi lekkiej ponieważ auta w Super 1600 są skrajnie odchudzane z masy.
Na krótkich odcinkach o zmiennej nawierzchni Krzysztof jak i Polo będą się czuli jak w domu bowiem tory rallycrossowe mają długość około kilometra i składają się z nawierzchni szutrowej jak i asfaltowej. Nowością jest obecność pilota w aucie. Tutaj trudna rola dla Pawła Skrzywana. Duet Skorupski-Skrzywan wystartuje po raz drugi w Barbórce, w ubiegłym roku wywalczyli 3 miejsce w klasie 2.
Krzysztof Skorupski: Po wywalczeniu tytułu Wicemistrza Europy Rallycross podjęliśmy decyzję o starcie w jubileuszowej - 50 Barbórce Warszawskiej. Warto zaprezentować nasze barwy polskiej publiczności bowiem w tym roku nie mieliśmy okazji do startu w Polsce. Moim pilotem ponownie będzie Paweł Skrzywan, zeszłoroczna współpraca była bardzo dobra. Lekcja rajdów jaką miałem w ubiegłym roku powinna zaprocentować i teraz postaramy się pojechać nieco odważniej i walczyć o czołowe lokaty.
Barbórka to jednocześnie pożegnanie z naszym VW Polo Super 1600. Tym autem udało się wywalczyć tytuły Mistrzowskie w CEZ i Polsce oraz tytuł drugiego Wicemistrza i Wicemistrza Europy. To będzie bardzo sentymentalny rajd. Jednocześnie rozpoczęliśmy już kroki z przygotowywaniem zupełnie nowego auta na kolejny sezon, ale w tej chwili jest za wcześnie na podawanie szczegółów. Z pracami nad autem równolegle trwają prace nad budżetem, aby pozyskać sponsorów i partnerów w walce o tytuł Mistrza Europy.