Amerykanie uwalniają Toyotę od zarzutów
Niezależne amerykańskie ośrodki badawcze po 10 miesiącach prac opublikowały raport badań nad elektronicznym mechanizmem przyspieszenia w modelach Toyoty i Lexusa. Raport uwalnia samochody Toyoty i Lexusa od zarzutu samoczynnego przyspieszania.
10 miesięcy temu Departament Transportu USA zlecił dwóm niezależnym instytucjom badanie elektronicznego mechanizmu przyspieszenia w samochodach Toyoty. NHTSA (Agencja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego) i NASA badały elektroniczne systemy sterowania przepustnicą w samochodach Toyota po medialnych doniesieniach o rzekomym samoczynnym przyspieszaniu pojazdów.
8 lutego 2011 roku opublikowany został obszerny raport z badań, w którym obie instytucje stwierdziły, że systemy elektryczne stosowane w Toyotach i Lexusach nie powodowały samoczynnego przyspieszenia pojazdu. Ray LaHood, sekretarz transportu USA potwierdził wyniki naukowców: Nie istnieją przypadki niezamierzonego przyspieszania samochodów Toyota związane z elektroniką.
Toyota, która w swych pojazdach stosuje elektroniczne sterowanie przepustnicą od 2002 roku, stwierdziła, że przeprowadzone przez nią wcześniejsze testy wykluczyły możliwość występowania zakłóceń elektronicznych, powodujących samoczynne przyspieszanie pojazdów.
Po ogłoszeniu przez NHTSA, NASA i Departamentu Transportu USA raportu uwalniającego Toyotę od zarzutów o samoczynne przyspieszanie samochodów, Steve St. Angelo - Dyrektor Toyoty ds. jakości na Amerykę Północną powiedział:
- Toyota z zadowoleniem przyjmuje stwierdzenia NASA i NHTSA dotyczące naszego inteligentnego systemu sterowania przepustnicą ETCS-i (Electronic Throttle Control System with intelligence). Jesteśmy pełni uznania dla dogłębności raportu. Wierzymy, że tak rygorystyczna naukowa analiza, wykonana przez najwybitniejszych amerykańskich specjalistów wzmocni zaufanie dla bezpieczeństwa samochodów Toyota i Lexus. Mamy nadzieję, że ten ważny raport zakończy nieuzasadnione spekulacje na temat opracowanego przez Toyotę systemu ETCS-i, który został starannie zaprojektowany i przetestowany w sposób wykluczający możliwość wystąpienia w warunkach rzeczywistych przypadków samorzutnego przyspieszania pojazdu.
Będziemy wciąż rozwijać i instalować w samochodach Toyota i Lexus wiodące w branży rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo, w tym przełomowe, wyrafinowane systemy elektroniczne. Będziemy również kontynuować ścisłą współpracę z NHTSA i uznanymi ekspertami zewnętrznymi - zobowiązuje nas do tego najwyższe zaufanie, jakie klienci pokładają w bezpieczeństwie i niezawodności naszych pojazdów. Wszyscy pracownicy Toyoty - liczący 30 tysięcy zespół w Stanach Zjednoczonych i wiele tysięcy Amerykanów pracujących w dealerów i dostawców w całym kraju - koncentruje się na opiniach klientów i nieustannym usprawnianiu naszych produktów i zapewnianiu najwyższej jakości obsługi.
Nowa Toyota Mirai debiutuje w Polsce
Yaris liderem w Europie
Nowy Hilux w rękach mistrza
Nowa generacja na 50-lecie Corolli
Tysiąc zamówień na nowego Avensis
Toyota GT86.Emocje pod kontrolą
Toyota Auris.Złoto w kolorze blue
Toyota Yaris.Pewniej niż w banku
Toyota Prius III.Ale wkoło jest... zielono
Toyota RAV4.Kręci panie, kusi panów
Zabawy poza drogą
Od Syrenki po domy na kółkach
Auta z duszą i piekielną mocą
Farmer w firmie budowlanej