JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Ceny nowej Mazdy6 zaczynają się od 88.700 zł.

Nowa Mazda6 - będzie taniej

Data publikacji: 2012-10-31

Mazda ogłosiła już ceny na nowy model "szóstki", która w polskich salonach pojawi się na przełomie roku. Co ciekawe, dopłaty nie będzie wymagała wersja kombi, oferowana w tej samej cenie co sedan. Najtańsza wersja kosztować będzie 88.700 zł.

Ceny nowej Mazdy6 przełamują konwencje. Sedan czy Sport Kombi - po raz pierwszy bez dopłaty do wersji nadwozia.

Za najtańszą wersję przyjdzie nam zapłacić 88.700 zł brutto, czyli o 7.600 zł mniej niż obecna generacja, uwzględniając aktualny rabat gotówkowy w wysokości 6.000 zł. Wersja Sport Kombi oferowana będzie w tej samej cenie co wersja Sedan. Dzięki temu klienci będą mieli swobodny wybór samochodu, w zależności od potrzeb i bez konieczności dopłacania do wersji kombi.

Nowa Mazda6 będzie objęta również promocyjnym finansowaniem - kredytem 50/50 lub leasingiem 104%, oferowanym przy współpracy z Santander Consumer Bank i Santander Multirent.

Najnowszy model Mazdy to wcielenie motywu stylizacji "KODO - dusza ruchu" oraz wszystkich technologii SKYACTIV. Zapewnia pełnię Jinba Ittai, czyli poczucie jedności kierowcy i samochodu.

Polska gama nowej Mazdy6 obejmuje dwie wersje nadwozia: Sedan i Sport Kombi oraz cztery poziomy wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Dostępna będzie z silnikami benzynowymi o pojemności 2,0 l (o mocy 145 lub 165 KM) i 2,5 l (192 KM) oraz Diesla o pojemności 2,2 l i mocy 150 lub 175 KM oraz z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów. Zaskakująco niski jest poziom zużycia paliwa - już od 3,6 l oraz emisja CO2 - od 108 g/km.

Nowa Mazda6 będzie wyposażona w system odzyskiwania energii podczas hamowania. i-ELOOP (skrót do "intelligent Energy Loop") to pierwszy na świecie system zastosowany w samochodzie osobowym, wykorzystujący kondensator do magazynowania energii odzyskanej w trakcie hamowania. Zgromadzona w nim energia służy do zasilania urządzeń elektrycznych auta.

Podwozie i karoseria SKYACTIV zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa pasywnego, podczas gdy nowoczesne systemy aktywnie wspierają kierowcę podczas jazdy. Nowością w gamie Mazdy jest aktywny tempomat, utrzymujący bezpieczny dystans od poprzedzającego samochodu przy prędkościach do 200 km/h oraz inteligentne wspomaganie hamowania SBS - system monitorujący poprzedzające samochody w zakresie prędkości między 15-145 km/h, ostrzegający kierowcę o zbyt małym dystansie i automatycznie uruchamiający hamulce, gdy występuje ryzyko kolizji. Są one dostępne w wersji wyposażenia SkyPASSION.

Ponadto, w zależności od wersji, wprowadzono systemy znane już z poprzednich modeli:

  • Smart City Brake Support (SCBS) automatycznie zatrzymuje samochód, aby uniknąć lub zmniejszyć konsekwencje kolizji przy zakresie prędkości 4-30 km/h. To uzupełnienie Smart Brake Support przeznaczone do działania w mieście.
  • Lane Departure Warning System (LDWS) ostrzega kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
  • Rear Vehicle Monitoring (RVM), system monitorowania strefy za samochodem, rozpoznaje pojazdy w martwym polu lusterek wstecznych i ostrzega przed nimi kierowcę.
  • Emergency Stop Signal (ESS) włącza pulsujące światła awaryjne podczas gwałtownego hamowania, aby ostrzec innych uczestników ruchu.
  • High Beam Control system (HBC) automatycznie zmienia światła drogowe na mijania, aby nie oślepiać innych uczestników ruchu, po czym włącza światła długie ponownie, gdy ryzyko oślepienia już minie.
  • Biksenonowe reflektory z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów AFS
  • Hill Launch Assist (HLA)- system wspomagania ruszania na wzniesieniu - kontroluje ciśnienie w układzie hamulcowym zapobiegając staczaniu się samochodu podczas ruszania pod górę.

Nowa Mazda6 to wspaniale zaprojektowany, bezpieczny i wydajny samochód, łączący płynną, wygodną jazdę z bezpiecznym zachowaniem na drodze i wyznaczający nowy standard w segmencie C/D. 

Autor: Jazda Miejska

Dodaj komentarz do artykułu

Treść *
Autor *
Kontakt ( tylko do wiadomości Redakcji )
* - pole wymagane

Uwaga! Redakcja nie odpowiada za treści i tematy publikowane w dziale "Komentarze".
Redakcja ma prawo usunąć komentarz jeśli uzna go za niezgodny z prawem, obraźliwy lub szkodliwy.
Komentarz przez Ciebie dodany zostanie opublikowany niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Redaktora.

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA