JazdaMiejska.pl | moto magazyn

Auris po zmianach

Data publikacji: 2010-03-15

Następca legendarnej Toyoty Corolli przechodzi właśnie kurację odmładzającą. To dobrze, bo Auris nie wyróżniał się niczym specjalnym. Teraz ma się to zmienić.

Toyota Auris zadebiutowała na europejskim rynku jako zupełnie nowy model w 2007 roku, zastępując utytułowaną Corollę w wersji hatchback. W pierwszym roku sprzedaży w Europie na zakup Aurisa zdecydowało się 156 tys. Klientów, co pozwoliło zwiększyć Toyocie udział w segmencie z 3,2% (Corolla, 2006) do 3,8%. W 2008 roku sprzedaż modelu była jeszcze wyższa i wyniosła 165 tys. egzemplarzy.

Przy znacznie zmniejszonym segmencie C, którego sprzedaż osiąga obecnie w Europie około 3 milionów samochodów rocznie, Toyota planuje sprzedać 101 tys. Aurisów w 2010, i 130 tys. w 2011 roku. Będzie to możliwe dzięki odmłodzeniu modelu, który w nowej odsłonie debiutuje podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie.

Dzięki bliskiej współpracy Głównego Inżyniera z europejskim i japońskim zespołem ds. badań i rozwoju Toyoty, udało się opracować nową wersję modelu, który sprosta potrzebom najbardziej wymagających Klientów w Europie. Auris po zmianach trafi do europejskiej sprzedaży wczesną wiosną 2010, a już na początku drugiej połowy roku oferta silników benzynowych i diesla zostanie wzbogacona o technologię hybrydową, w modelu Auris Hybrid Synergy Drive (HSD).

Dynamiczna sylwetka, wyższa jakość materiałów wykończeniowych, ergonomia wnętrza
Auris 2010 zyskał obecnie nową stylistykę nadwozia, które ma teraz bardziej ostre rysy i dynamiczny wygląd. Przy zachowaniu rozstawu osi 2600 mm, długość samochodu wzrosła o 25 mm (do 4245 mm), co jest konsekwencją wprowadzenia nowych zderzaków o bardziej atrakcyjnym kształcie.

Dzięki zupełnie nowym światłom przednim, pokrywie silnika i osłonie chłodnicy przód pojazdu zyskał bardziej masywny wygląd, zbliżając się stylistycznie do modeli Avensis i Verso. Dzięki nowemu zderzakowi ze spojlerem przednim sylwetka Aurisa wydaje się teraz niższa i bardziej dynamiczna.

Nowo zaprojektowane felgi aluminiowe w rozmiarach 16 i 17 cali, oraz kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych urozmaicają dotychczasową linię boczną pojazdu. Zmiany w tylnej części nadwozia sprawiają, że Auris wygląda na drodze pewniej i bardziej stabilnie. Tylny zderzak zyskał nowy kształt i przetłoczenia boczne, co w połączeniu z przeprojektowanymi lampami nadaje tyłowi pojazdu zupełnie nowy wygląd.

Istotne zmiany jakościowe zaszły także wewnątrz pojazdu. Materiały wykończeniowe, z którymi styczność mają kierowca i pasażerowie są teraz przyjemniejsze i bardziej miękkie w dotyku. Podłokietnik centralny został podwyższony o 50 mm, zapewniając bardziej komfortową podróż. W odpowiedzi na sugestie Klientów przeprojektowana została także konsola centralna i drążek hamulca ręcznego, oraz mechanizm zamykania schowków przed pasażerem.

Lepsze prowadzenie i pełna gama jednostek napędowych, w tym technologia hybrydowa
Toyota Auris 2010Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, Toyota wprowadziła usprawnienia zawieszenia i układu kierowniczego. Nowy Auris poddany został wielokilometrowym testom na drogach europejskich, tak aby sprostał wymaganiom kierowców ze Starego Kontynentu. Prowadzenie jest teraz bardzo pewne przy każdej prędkości, a jednocześnie wyraźnie wzrósł komfort jazdy. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zapewnia również lepsze wyczucie drogi i większą zwinność pojazdu, dostarczając przyjemności z prowadzenia.

Przednie zawieszenie z kolumną MacPhersona zostało dodatkowo usprawnione, tak by oferować większą stabilność jazdy i komfort pokonywania nierówności. Tylne zawieszenie posiada belkę skrętną lub dwa wahacze skrętne w przypadku wersji z silnikiem 2.2 D-CAT. W rezultacie wszystkich zmian zawieszenia nowy Auris jest bardziej sprężysty, oraz lepiej i ciszej pokonuje nierówności.

Wszystkie silniki i skrzynie biegów, które będą oferowane w nowym modelu, należą do rodziny Toyota Optimal Drive. Technologia użyta przy ich konstruowaniu pozwala uzyskiwać mniejsze zużycie paliwa przy jednocześnie zwiększonej dynamice jazdy. Uzyskanie tych efektów było możliwe dzięki zmniejszeniu masy silników i ich oporów tarcia, oraz usprawnieniu procesów spalania.

Spośród wszystkich silników oferowanych do tej pory w modelu Auris, największym powodzeniem i uznaniem wśród Klientów cieszyła się benzynowa jednostka 1.6l i diesel o pojemności 1.4l.

Silnik 1.6 Valvematic uzyskuje moc 132KM i moment obrotowy o wartości 160 Nm przy niskiej prędkości obrotowej (4400 RPM). Wartości te pozwalają na komfortowe, ciche i dynamiczne podróżowanie już przy niskich obrotach. W połączeniu z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów pojazd uzyskuje średnie spalanie 6,6l/100km. Przy wyborze zautomatyzowanej skrzyni Multimode średnie spalanie spada nawet do 6,3l/100km.

Silnik diesla 1.4 D-4D pozwala z kolei uzyskać jeszcze wyższą ekonomię spalania, zużywając średnio 4,7l/100km przy sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów. Moc maksymalna wynosi 90KM, a maksymalny moment obrotowy dostępny w przedziale 1800-2800 RPM 205 Nm, co jest wartością porównywalną z parametrami większych silników (1,5l pojemności), stosowanych w modelach innych marek.

Uzupełnieniem oferty dwóch najbardziej popularnych jednostek napędowych są dwa silniki benzynowe, o pojemności 1,33l (101KM) i 1,8l (147KM), oraz silniki diesla o pojemności 2.0l (125KM) i 2.2l (177KM).
W drugiej połowie 2010 roku do sprzedaży wprowadzona zostanie wersja z napędem hybrydowym, łączącym silnik spalinowy o pojemności 1,8l z silnikiem elektrycznym, co łącznie zapewni 136KM, oferując osiągi na poziomie auta kompaktowego z dwulitrowym silnikiem diesla. Auris HSD został zaprojektowany specjalnie na potrzeby rynku europejskiego i jest pierwszym samochodem kompaktowym wprowadzającym do segmentu technologię hybrydową na masową skalę.

Zalety systemu HSD, który jest tzw. pełnym systemem hybrydowym, będzie można szczególnie docenić w trybie jazdy Electric Vehicle. Pozwala on na przejechanie przy prędkości do 50km/h dwóch kilometrów jedynie na silniku elektrycznym, który nie emituje ani hałasu, ani spalin.

W normalnym trybie, przy wykorzystaniu obydwu napędów, Auris HSD z łatwością spełnia normy spalin nie tylko EURO 5, ale najprawdopodobniej także EURO 6, emitując zaledwie 99g CO2/km i zdecydowanie mniej NOx niż konkurencyjne pojazdy z silnikiem diesla o porównywalnych osiągach.

Po wprowadzeniu wersji HSD, Toyota Auris będzie oferowała najszerszą gamę jednostek napędowych w segmencie, spełniającą wymagania różnych grup Klientów.

Atrakcyjne wyposażenie w standardzie
Toyota Auris 2010
Aby podróż przebiegała w przyjemnej atmosferze Toyota wprowadziła nowe wzory i materiały tapicerek. Dodatkowo, poza wyposażeniem znanym z poprzedniej wersji modelu, teraz już w podstawowej specyfikacji w standardzie znajdują się bardziej czytelne zegary typu Optitron, wygodny podłokietnik z przodu, gniazda audio typu AUX i USB, skórzana kierownica z przyciskami sterowania radiem, kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych, czy miękkie wykończenie deski rozdzielczej.

Nowością w specyfikacji Toyoty Auris jest wersja Dynamic, skierowana przede wszystkim do młodszych odbiorców. Dzięki 17-calowym felgom aluminiowym, spojlerowi nad klapą bagażnika i przyciemnionym szybom tylnym, samochód prezentuje się na drodze jeszcze bardziej dynamicznie. Wewnątrz poczucie najwyższej jakości zapewnia elegancka tapicerka z Alcantary i elementów skórzanych.

Autor: Jazda Miejska

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA