Opony Blizzak z pazurem
Na rynku ogumienia zimowego rodzina opon Blizzak marki Bridgestone trzyma się mocno, oferując szeroką gamę nowoczesnych opon gwarantujących komfort, bezpieczeństwo i niezawodność w najcięższych nawet warunkach pogodowych.
Standardy te podtrzymuje również najnowszy model - Blizzak LM-80 przeznaczony dla pojazdów typu SUV i CUV oraz wszystkich aut 4x4.
Naczelna zasada mówi, że opony należy wymienić na zimowe, gdy temperatura powietrza ustabilizuje się na poziomie poniżej 7 stopni C. Takie temperatury pozwalają na pełne wykorzystanie właściwości i optymalizację zużycia opon zimowych. Choć jesienno-zimowa aura póki co wydaje się być odległą perspektywą, to prawda jest taka, że w naszym klimacie pewne rzeczy należy planować z odpowiednim wyprzedzeniem. Dlatego warto już teraz zorientować się w ofercie producentów, by wkrótce mieć wybrany taki model ogumienia, który sprosta wszystkim naszym wymaganiom. Zwłaszcza, że wymiana opon na ostatnią chwilę, gdy spadną już pierwsze śniegi, ograniczy wybór do minimum. Kierowcy tłumnie wybiorą się do serwisów i spóźnialscy zastaną puste magazyny. Dziś proponujemy rzucić okiem na ofertę uznanej japońskiej marki Bridgestone i proponowane przez nią opony zimowe z rodziny Blizzak, w szczególności zaś przyjrzeć się bliżej modelowi Blizzak LM-80 przeznaczonemu dla coraz popularniejszych w naszym kraju aut 4x4, SUV oraz CUV.
Linia Bridgestone Blizzak
Linia opon zimowych Blizzak to sztandarowy produkt marki Bridgestone od wielu sezonów cieszący się uznaniem nie tylko ekspertów, ale również zadowolonych klientów. Bridgestone oferuje szeroką gamę opon Blizzak przystosowanych do różnorodnych warunków klimatycznych (od łagodnych i deszczowych zim Europy Zachodniej, przez typową dla Polski kapryśną aurę strefy klimatu umiarkowanego przejściowego, aż po skute lodem, skrajnie nieprzyjazne warunki Europy Północnej) i odmiennych typów samochodów. Zarówno posiadacze aut osobowych, sportowo-użytkowych, klasycznych aut 4x4 oraz samochodów dostawczych, znajdą tu coś dla siebie. W gamie opon Blizzak znajdziemy również modele skonstruowane w unikalnej technologii Run Flat (RFT), które pozwalają na kontynuowanie bezpiecznej jazdy w przypadku nagłego spadku ciśnienia spowodowanego przebiciem (nawet do dystansu 80 km przy prędkości 80 km/h!).
Wszystkie opony typu Blizzak są kwintesencją zaawansowania technologicznego i innowacyjności. Inżynierowie Bridgestone zaprojektowali opony o niespotykanej charakterystyce, które świetnie radzą sobie w niesprzyjających zimowych warunkach. Wszystko dzięki wprowadzeniu nowatorskich rozwiązań, takich jak: zmodyfikowana mieszanka czoła bieżnika, technologia odprowadzania wody oparta o trójwymiarową tarkę czy zoptymalizowana budowa karkasu. W efekcie otrzymujemy opony niezawodne i gwarantujące nie tylko bezpieczną zimową jazdę, ale także komfort, racjonalne zużycie bieżnika, minimalizację oporów toczenia i szczególnie istotną ostatnimi czasy oszczędność paliwa, ważną ze względów zarówno ekonomicznych, jak i ekologicznych.
Doskonały projekt to jednak nie wszystko, ważny jest również test praktyczny. Każdy model z linii Blizzak przeszedł przez ciężką próbę ostrych zakrętów i pagórków w mrozie, śniegu i lodzie w dosłownie polarnych warunkach na torze testowym Bridgestone w Vidsel w północnej Szwecji (100 km od koła podbiegunowego).
Model Blizzak LM-80
Wszystkie powyższe zalety charakteryzują również najnowszą zimową oponę Bridgestone - Blizzak LM-80. Model ten jest następcą zbierającej dobre recenzje opony Blizzak LM 25 4x4 i jest zaliczany do opon klasy Premium z przeznaczeniem do samochodów SUV, CUV i 4x4. Nowy produkt Bridgestone został zaprojektowany tak, by idealnie sprawdzać się w warunkach typowych dla europejskiej zimy i poradzić sobie zarówno z mokrą, jak i pokrytą lodem nawierzchnią, a także śniegiem i błotem pośniegowym - prawdziwą zmorą kierowców.
Rozwiązania technologiczne zastosowane w LM-80 zaprojektowano tak, by sprostały różnorodnym wymaganiom dotyczącym osiągów. Uwagę zwraca nowatorski wzór bieżnika: poprzeczne rowki pozwalają z większą siłą ścinać śnieg; wysokie krawędzie (klocki i nowe lamelki) i zoptymalizowana twardość bieżnika zapewniają lepszą przyczepność zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni; platforma klocka zapewnia maksymalizację efektu krawędziowania, co skutkuje poprawioną trakcją na lodzie i śniegu. By opony Blizzak LM-80 skutecznie radziły sobie z mokrą nawierzchnią i błotem pośniegowym zastosowano bieżnik kierunkowy, który dzięki dużej pojemności obwodowych i poprzecznych rowków skutecznie odprowadza nadmiar wody spod opony.
Kolejnym ważnym ulepszeniem jest nowa mieszanka i podkład bieżnika. Mieszanka bazy bieżnika zapewnia niskie generowanie ciepła, a co za tym idzie mniejsze opory toczenia (bardziej ekonomiczną jazdę), zaś przystosowana do niskich temperatur mieszanka bieżnika właściwego to gwarancja doskonałej przyczepności w warunkach zimowych. Do poprawy wspomnianych osiągów przyczynia się również nowy, ergonomiczny kształt osnowy i niezwykle lekka konstrukcja opasania.
Blizzak LM-80 to nie tylko doskonałe osiągi, to także miły dla oka sportowy design, podkreślający takie cechy opon Brigestone jak: nowoczesność, bezpieczeństwo i niezawodność. Umieszczona na ścianie bocznej grafika przedstawiająca stylizowane ostre szpony oddaje symbolicznie charakter modelu Blizzak LM-80 - gotowość do stawienia czoła najcięższym wyzwaniom, które może zgotować kierowcom zimowa aura.
Bridgestone oferuje szeroką gamę zimowych opon Blizzak (ponad czterdzieści pozycji - pełna lista rozmiarów). Modelowi Blizzak LM-80 powinien uważnie przyjrzeć się każdy posiadasz SUV-a, CUV-a lub auta 4x4, który pragnie czerpać radość z jazdy również w okresie od jesieni do wiosny.
Źródło: Bridgestone Polska
Toyoty na elgiszewskich piaskach
Land Cruiser po zmianach
Targi w piasku i błocie
Pierwsze w Polsce targi aut 4x4
Wielki test 4x4 w salonach Toyoty
Pięćdziesiątka na przetarcie
W kościele msza, na torze jazda
Moc, adrenalina i piękne kobiety
Jazda bokiem po wejściówki
Szajowóz kontra Evo
Trójkąt bermudzki i deja vu na torze
Dacia Duster.Terenówka za pół darmo
Mitsubishi Outlander 4WD.W drodze na sam szczyt
Honda CRV i-CTDi.Pożegnanie z tradycją
Toyota RAV4.Kręci panie, kusi panów
W błocie po sam dach
Maraton Transgothica startuje z Torunia
Prolog rajdu Transgothica 2009
Farmer w firmie budowlanej
Był Puchar Metropolii, teraz jest Puchar MotoParku
Od małego fiata po rajdową Hondę
Tutaj zaczynał Ariel Piotrowski
Gelenda od Tamiya
Oponiarska ruletka w małej skali
Debiutanci w afrykańskim słońcu
Kontaktowe wyścigi bez... kontaktu
Rallycross w deszczu i śniegu
Zimna krew na zakręcie
Wyścigi ostatniej szansy
Nagrody przyciągają w BMW-Challenge
Marcin Gagacki w barwach Oponeo.pl
Zimowe szaleństwo na lotnisku
Mały Dakar pod Włocławkiem
W Toruniu znowu powalczą o punkty i trofea
Wakacyjne ściganie w Toruniu
Perfekcja Markowicza, Kubiak walczył o rekord
Pogodowa ruletka na torze
Start po dalszą naukę
Znowu powalczą o rekordy toru