JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Kultowy Mitsubishi Lancer Evolution RS trafia do polskich salonów jako baza do silnej rajdówki.

Rajdowe Mitsubishi w polskich salonach

Data publikacji: 2011-04-14

Kultowy Lancer Evolution RS jest już dostępny w ofercie polskiego przedstawiciela Mitsubishi. Auto stanowi doskonałą bazą do budowy profesjonalnej rajdówki w klasie N4 i R4, będącej silną konkurencją dla aut S2000.

Zgodnie z nowymi przepisami FIA Lancer Evolution w wersji RS uzyskał homologację dla klasy R4. Taki samochód testuje obecnie znany kierowca rajdowy Michał Kościuszko.

Lancer Evolution RS służy jako podstawa do budowy auta rajdowego (N4, R4) - między innymi w celu redukcji wagi usunięto w nim wiele elementów wyposażenia. Auto jest dostępne z napędem na 4 koła, aktywnym centralnym mechanizmem różnicowym i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 295 KM i 5-biegową manualną skrzynią biegów.

W porównaniu do obecnej grupy N4, przepisy regulujące nową klasę R4 są bardziej liberalne. Cyfra przy literze "R", oznacza nie tylko podział według pojemności silnika, ale także stopień modyfikacji. I tak auta R1 będą najbliższe seryjnym, zaś R4 - zmodyfikowane w największym stopniu.

Przyszli nabywcy będą mogli kupić specjalny zestaw ("kit") służący przebudowie samochodu z grupy N4 na R4. Owe auta zyskają pakiet modyfikacji nadwozia redukujący ich masę o kilkadziesiąt zbędnych kilogramów, 34-milimetrową zwężkę na turbinie oraz zmodyfikowane zawieszenie. Tak skonfigurowany samochód może być bardzo groźnym rywalem dla aut S2000, szczególnie na polskich OS-ach, znanych ze swej nietypowej specyfiki. Rajdówka Mitsubishi Lancer Evolution w specyfikacji R4 będzie mocno zbliżona technologicznie do samochodów WRC z początku XXI wieku.

Mitsubishi Lancer Evolution RS jest dostępny w 2 opcjach: F24 w cenie 175 000 zł oraz F25, wzbogaconej o 18' aluminiowe obręcze kół ENKEI, 18? wentylowane hamulce tarczowe i 4-tłoczkowe zaciski BREMBO (z przodu), 17' hamulce tarczowo-bębnowe i 2-tłoczkowe zaciski BREMBO (z tyłu), która kosztuje 183 000 zł.

Auto można zamówić w 2 kolorach: niemetalizowanym białym lub metalizowanym czerwonym.

Lancer Evolution w wersji RS nie jest objęty gwarancją Mitsubishi Motors. Ten model jest dostępny na zamówienie a czas oczekiwania na wydanie pojazdu od momentu złożenia zamówienia to około 4 miesiące.

Autor: Jazda Miejska

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA