Ogłoszenia sprzedaż samochodu
Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad.

Gwiazdy wróciły, Stolica dominuje

Data publikacji: 2013-10-28

Dwa dni walki na szutrowy oesach, wystawa samochodów Subaru i pierwsze zawody dla kibiców - tegoroczna edycja SUBARU VII Rajdu Jesiennego gwarantowała solidną dawkę adrenaliny. Największe puchary ponownie trafiły w ręce "zagranicznych" kierowców.

Dwanaście odcinków specjalnych o łącznej długości prawie 4 kilometrów czekały na kierowców elektrycznych rajdówek rywalizujących w Rajdowych Mistrzostwach Torunia modeli RC. Tegoroczną edycję SUBARU VII Rajdu Jesiennego organizatorzy postanowili jednak nieco skomplikować. Pojawiły się oesy "biegane", a całe zmagania o tytuł rajdowego mistrza toczyły się przez dwa dni. Zawodnicy musieli więc opracować zupełnie nową taktykę oraz dodatkowo przygotować dobre obuwie do biegania po żużlowej Motoarenie.

Na starcie ostatnich rajdowych zawodów w małej skali pojawiło się 28. kierowców z całej Polski. Warto dodać, że najdalej do grodu Kopernika mieli liderzy "generalki", Piotr Lipa i Igor Stasz, którzy pokonali trasę blisko pół tysiąca kilometrów. Bliżej Motoareny mieszkał Tomek Buller, prowadzący w tabeli, który musiał przejechać zaledwie kilka toruńskich ulic i skrzyżowań. Popularny "Bulli" miał więc więcej czasu i spokoju, aby przygotować skuteczną receptę na zwycięstwo. Te dwa dni zapowiadały zatem ostrą walkę na żyletki.

Pierwszego dnia SUBARU VII Rajdu Jesiennego rozegranych zostało 7. odcinków specjalnych. Już na samym początku mocne tempo narzucił... Michał Wieczorkowski (Citroen C4 WRC) z Warszawy, który jako jedyny z całej stawki wykręcił czas poniżej 2 minut. Pomiędzy faworytów niespodziewanie wkręcił się też Piotr Słupczewski, jadący Hondą Civic w dużo słabszej specyfikacji S1600. Młody kierowca z Torunia okazał się szybszy od Tomka Bullera i Piotra Lipy. Najwięcej kłopotów niemal wszystkim kierowcom sprawił drugi oes, niezwykle ciasny i kręty. Już po starcie ostry zakręt 90, mostek i zjazd zakończony ostrym nawrotem - tutaj liczyła się precyzja, technika i odpowiednie tempo. Łatwiej było jednak kierowcom mocniejszych rajdówek, którzy wykorzystywali potencjał drzemiący w potężnych silnikach do zarzucania tyłem auta i szybszym stawianiem modelu do wyjścia z zakrętu. Bardzo dobrze na takiej trasie czuł się Igor Stasz uzyskując po pierwszym przejeździe czas poniżej 2 minut. Ta sztuka udała się też Michałowi Wieczorkowskiemu i Tomkowi Bullerowi, ale dopiero na kolejnych pętlach. Na tej próbie poległy niestety rajdówki Tomka Nyca (Toyota Corolla) i Marka Słupczewskiego (Mitsubishi Lancer), którzy musieli skorzystać z systemu Super Rally, umożliwiającego im powrót do rywalizacji po naprawie auta.

Dla kibiców i właścicieli super-szybkich modeli RC najciekawszy okazał się trzeci odcinek specjalny. Kilka ustawionych pachołków na szerokiej, szutrowej trasie zapewniało niezwykle efektowne przejazdy. Rozpędzone czteronapędowe bolidy wpadały przy pełnym ogniu na przeszkodę, krótki hamulec, nawrót i pięknym slajdem wychodziły na prostą, pozostawiając za sobą tumany żużlowego kurzu. Jednak kto jechał pod publikę musiał liczyć się z gorszym wynikiem na mecie. Ale frajdy z jazdy długimi slajdami zasmakował niemal każdy.

W programie rajdu nie zabrakło kilku ciekawych nowości. Ostatni oes sobotniego etapu łączył w sobie dwa pierwsze odcinki specjalne. Zawodnicy po raz pierwszy mieli więc okazję do biegania za modelem, a skuteczna taktyka w wyborze dobrego miejsca do sterowania rajdówką była kluczem do sukcesu.

Pierwszy dzień zmagań na owalu toruńskiego toru żużlowego zakończył się pewnym zwycięstwem Michała Wieczorkowskiego, który triumfował aż na pięciu "oesach". Drugi na mecie zameldował się Igor Stasz, a trzeci był Piotr Lipa. Tomek Buller tracił do lidera nieco ponad minutę, była więc jeszcze szansa na odrobienie strat i utrzymanie prowadzenia w generalce Rajdowych Mistrzostw Torunia modeli RC. Sporym zaskoczeniem okazała się 5. i 6. lokata braci Słupczewskich, którzy startowali sporo słabszymi modelami, a mimo to pokonali "wurce" i bardziej doświadczonych kolegów. Nieco rozczarowany po pierwszym etapie wracał do hotelu Michał Nowicki, który przed zawodami miał jeszcze matematyczne szanse wskoczyć na pudło. Powodów do zadowolenia nie miał też Radek Schenker - dopiero 8. czas na koniec pierwszego dnia zawodów. W zgoła odmiennych nastrojach Motoarenę opuszczali Jarek Żurek (13. w generalce jadąc modelem napędzanym tylko na jedną oś), Oskar Nyc (5-latek z Warszawy, dla którego sukcesem było ukończenie zawodów) oraz zbierający doświadczenie 10-letni Kacper Dorobek z Włocławka, który modelem klasy N wywalczył bardzo wysokie 16. miejsce w generalce.  Niedziela zapowiadała więc kolejną dawkę sportowych emocji.

Padało w Toruniu, ale nie na Motoarenie

Poranne, niedzielne słońce dość szybko zostało zasłonięte przez deszczowe chmury. Jesienna aura nie potrafiła jednak skutecznie pokrzyżować planów organizatorom i dzięki rozgrywaniu rajdu na zadaszonej części Motoareny, udało się całą rywalizację przeprowadzić do końca. Zawodnicy ruszyli na oesy mocno skoncentrowani, bowiem ostatnich pięć prób miało zadecydować nie tylko o zwycięstwie w rajdzie, ale i o końcowej klasyfikacji w sezonie 2013. Było więc o co walczyć.

Od kolejnego zwycięstwa i poprawy wyniku z soboty rozpoczął niedzielne zmagania Michał Wieczorkowski, ustanawiając rekord przejazdu - 1:46,18s. Blisko tylnego zderzaka Citroena trzymał się Piotr Lipa tracąc zaledwie do kolegi ze Stolicy 3 sekundy. Ostro zaatakowali też bracia Słupczewscy oraz... Michał Nowicki, który poprawił swój przejazd z soboty o ponad 10 sekund. Zawodnik z Suchacza zwiększał swoje tempo również na kolejnych próbach, była więc nadzieja na odrobienie niewielkiej starty z dnia poprzedniego i powalczenie o pudło.

Na zawodników w niedzielę czekały jednak kolejne niespodzianki. Połączenie dwóch oesów rozszerzono o dodatkowe kółko na pierwszym z nich, a na koniec kierowcy mieli do pokonania niezwykle długą i szeroką "pachołkolandię" zlokalizowaną na łuku żużlowego toru. Tam wydawać by się mogło, że silne "wurce" powiększą swoją przewagę i bezlitośnie pozostawią słabszych kolegów w tyle. Ale nawet mały sport bywa nieprzewidywalny. Luźna nawierzchnia i długa trasa nie zawsze pozwalała na szybki i czysty przejazd. Wystarczy podać przykład Piotra Słupczewskiego, który jadąc w klasie S1600 wykręcił trzeci czas, a chwilę wcześniej był drugi na łączonej próbie dwóch pierwszych odcinków. Niestety, ostatni kierowcy zamykający stawkę napotkali na trudniejsze warunki. Opady deszczu zaatkowały niewielką część trasy i małe rajdówki musiały jeszcze mocniej walczyć z przyczepnością. Na szczęście nikt w tym dniu nie narzekał na awarie i swoje modele, nikt też nie musiał korzystać z systemu SuperRally.

Ostatecznie rywalizację w Subaru VII Rajdzie Jesiennym wygrał Michał Wieczorkowski (Citroen C4 WRC, Warszawa), uzyskując przewagę prawie minuty nad Piotrem Lipą i nieco ponad minutę nad Igorem Staszem z Chełma. Wysokie, choć niechlubne, czwarte miejsce wywalczył doskonale dysponowanym w ten weekend Piotr Słupczewski. Tomek Buller, choć szybszy w niedzielę, niestety nie dał rady dogonić swoich rywali i ostatecznie musiał zadowolić się 5. miejscem. Ta strata zepchnęła torunianina na drugą pozycję w "generalce" Rajdowych Mistrzostw Torunia modeli RC w sezonie 2013, dając mu pierwszy w historii tytuł rajdowego wicemistrza. Puchar i mistrzowski tytuł trafił do Igora Stasza, a drugim wicemistrzem Torunia został "drugi" mieszkaniec Chełma - Piotr Lipa.

Rajd Subaru nie dla... Subaru

Dość pechowo zakończył się SUBARU VII Rajd Jesienny dla reprezentant sponsora tytularnego zawodów - Michała Jasińskiego z Subaru Poland RC Team. Sobota nie zapowiadała jednak takiego scenariusza.

Zawodnik SPRCT rozpoczął rywalizację w swoim pierwszym rajdzie dość odważnie i szybko. Na pierwszym oesie niebiesko-biała rajdówka okazała się szybsza nawet od mocniejszych kolegów.

- Dzisiaj jestem naprawdę zadowolony - oceniał na koniec Michał Jasiński, kierowca SPRCT. - Początek był bardzo dobry, choć jechałem jako pierwszy i po raz pierwszy w rajdzie modeli RC. Niestety, drugi oes okazał się już zbyt trudny - dużo zakrętów, ciasnych nawrotów, auto dwukrotnie wkręciło się w taśmy ostrzegawcze, a na koniec uderzyłem w słupek na mecie. Na drugiej pętli było już zdecydowanie lepiej i odrobiłem ponad 30 sekund. Niestety, adrenalina i brak opanowania nerwów wzięły górę - ukręciłem kierownicę w mojej aparaturze, a przedni amortyzator postanowił odłączyć się od wahacza. Jednak w rajdach trzeba być twardym (uśmiech). Postanowiłem kolejny oes pojechać uszkodzonym autem i nie korzystać z systemu SuperRally. To był pierwsza dobra decyzja - czas okazał się niewiele gorszy od pierwszy przejazdów, więc tak wiele nie straciłem. Po siedmiu oesach od poprzedzającego kolegi dzieliło mnie jedynie półtorej sekundy, a do kilka innych rywali traciłem kilka, kilkanaście sekund.

Drugi dzień zawodów dawał więc nadzieję na odrobienie strat. Taktyka była prosta - albo jechać szybko, albo asekuracyjnie i czysto. Pierwsze próby były nieco wolniejsze, ale bezbłędne. Nie zapewniały jednak zmniejszenia strat do rywali, którzy równiez utrzymywali dobre tempo. Pedał gazu na kolejnym odcinku musił być więc wciśnięty nieco mocniej. Niestety, szybki najazd na rampę skutkował wyrwaniem mocowania tylnego wahacza, a to uniemożliwiło dalszą jazdę. Regulamin zawodów nie pozwalał też na wymianę modelu na auto zastępcze. Rajd niestety dla niebiesko-białej załogi zakończył się przedwcześnie.

- Szkoda, że tak się to skończyło - ze smutkiem mówi Michał Jasiński. - Starałem się dobrze przygotować model, opracowałem kilka modyfikacji, aby auto lepiej się prowadziło. Kilka razy byłem też na torze potrenować, aby wyczuć model. Jechało mi się coraz lepiej i pewnie. Naprawdę czułem, że panuję nad moją rajdówką. Emocje jednak wzięły górę i chyba zbyt szybko chciałem dojechać do mety. Ale przynajmniej koledzy mówili, że miałem najbardziej rajdowe awarie :).

Ostatecznie zawodnik Subaru Poland RC Team musiał wycofać się z dalszej rywalizacji. Teraz przyjdzie czas na przygotowanie nowego modelu do kolejnego rajdowego sezonu.

Zawody dla dużych i małych

W programie Subaru VII Rajdu Jesiennego nie zabrakło też atrakcji dla kibiców. Po raz pierwszy w tego typu wydarzeniu, organizatorzy zaplanowali mini-rajd dla kibiców. Każdy, kto przyszedł na Motoarenę mógł spróbować swoich sił za kierownicą elektrycznej rajdówki udostępnionej przez Subaru Poland RC Team. W sobotę i niedzielę na specjalnym mini-oesie trwała zacięta walka o puchary i nagrody ufundowane przez Sklep Komputerowy OMEGA i CUK Ubezpieczenia. Najlepsi, w blasku flaszy, odebrali zasłużone trofea.

W niedzielę, krótko po godzinie 12:00 na starcie mini-oesu stawili się reprezentanci mediów oraz gwiazdy ze świata motorsportu w małej i dużej skali. Honoru dziennikarzy dzielnie bronili Agnieszka Chemielewska (Radio ZET Gold) oraz Marcin Martinez Wiśniewski (Radio GRA). Niestety, musieli oni uznać wyższość specjalistów od szybkich aut zredukowanych do skali 1/10. Oskar Lubieński (rajdowy mistrz Torunia w skali 1:1) oraz byli mistrzowie rajdowych oesów w małej skali, Bartek Ahiejczyk i Mikołaj Szrajer, toczyli ostry bój o zwycięstwo w generalce.

- To był piękny powrót i bardzo chętnie przyjąłem zaproszenie do udziału w takichz zawodach - nie krył wzruszenia Mikołaj Szrajer. - Liczne wspomnienia przewijały się cały czas przez moją głowę. Dopóki jednak w trakcie naszego mini-rajdu korzystałem z modelu o podwoziu TL-01, byłem jak sparaliżowany. Nigdy takim nie jeździłem, to nie było to. Na całe szczęście (na nieszczęście Michała), model uległ defektowi i miałem przyjemność skorzystać z TT-01, czyli z podwozia, którym ścigaliśmy się z Bartkiem przed laty. Był to wspaniały powrót do przeszłości, zacząłem stopniowo panować nad maszyną. Jeśli będzie mi to dane, z chęcią wrócę do zawodowego ścigania.

Do walki włączył się także Robert Małecki, komentator oraz jeden z ojców sportów motorowych w małej skali. Po pierwszej pętli posłuszeństwa w Imprezie odmówiła elektronika. Auto zastępcze, zbudowane na japońskim podwoziu TT-01, zdecydowanie przypadło do gustu byłym mistrzom RC. Bartek Ahiejczyk i Mikołaj Szrajer przypomnieli sobie dawne lata i mocno w tyle zostawili swoich rywali. Najszybszy okazał się Bartek, drugi był Mikołaj a podium uzupełnił Robert Małecki.

Plejady gościnnie na rajdzie

Na Motoarenie, obok modeli w skali 1:10, zaparkowały niezwykłe maszyny właścicieli Subaru z Kujaw i Pomorza, a nawet Wielkopolski. Przybyła na stadion publiczność mogła podziwiać kilka generacji i wcieleń Imprez WRX STi oraz ponad 240-konnego Forester Turbo. Każdy fan motoryzacji, w momencie pojawienia się takiej reprezentacji Subaru pod dachem Motoareny, dostawał gęsiej skórki! Ryk wydechów i świst turbin odbijanych od dachu i ścian toru żużlowego zagwarantowały małe trzęsienie ziemi.

Ciekawymi kąskami dla miłośników marki z Plejadami w znaczku były Impreza TypeR oraz Impreza STi Solberg Edition. Oba auta charakteryzują się mocą w okolicach 300-tu koni mechanicznych i tym, że są bardzo rzadkimi okazami na ulicach – nie tylko tych polskich. Ich właściciele to Dirkdiggler i Razzar, którzy przyjechali z Bydgoszczy oraz Grudziądza. Inny bydgoszczanin, Mati92 przywiózł do grodu Kopernika niebieską Imprezę PPP (Prodrive Performance Pack) z ogromnym wydechem, którym siał największy popłoch. Poza tymi egzotycznymi i wyjątkowymi modelami publiczność mogła podziwiać nie mniej szybkie i piękne Imprezy. W Toruniu zagościło bowiem aż 3 kierowców ze swoimi „zwykłymi” WRX STi! Co ciekawe każde auto było innej generacji! Począwszy od modelu 04 (blob) z Torunia, przez model 06 (hawk), którym przyjechał kolega Złoty z Włocławka, aż po najnowsze wcielenie, białe STi z 2011 roku forumowicza Pajkk który przyjechał aż z województwa wielkopolskiego! Obok turbodoładowanych i kipiących mocą Imprez stanął użytkownik o najdłuższym stażu na forum ze wszystkich przybyłych - Leon. Przyjechał starszym modelem Legacy Kombi z dwulitrowym wolnossącym silnikiem. Mimo, że nie ma ogromnej mocy to również przyjemnie pomrukiwał swoim boxerem pod maską.

Sami przybyli mogli wziąć udział w mini rajdzie RC i sprawdzić, jak się prowadzi Impreza w skali 1/10.

- Samochód mimo, że dużo mniejszy to jednak prowadzi się podobnie do prawdziwego auta! Zwłaszcza do Subaru! W końcu ma napęd na 4 koła (uśmiech). Te "zabawki" dają naprawdę dużo frajdy! Wchodzenie w zakręt pełnym ogniem i kontra w odpowiednim momencie, żeby nie wypaść z łuku – wszystko jak w "realu" tylko, że w mniejszej skali - zgodnie mówili właściciele Plejad.

Co ciekawe, doświadczenie z jazdy prawdziwymi "czterołapami" procentowało i ich czasy nie były najgorsze. Biorąc pod uwagę fakt, że w większości byli to debiutanci za sterami modelu RC można stwierdzić, że czasy były rewelacyjne!

U boku potężnych maszyn spod znaku Plejad, zaparkowały też inne sportowe cuda - Mazda3 MPS, Toyota Celica 4WD Turbo oraz wyczynowy driftowóz BMW ze stajni PUZ Drift Team. Całość uzupełniły, idelanie wpisujące się w klimat rajdu, "elektryczne" samochody Toyoty.

Dwudniowy SUBARU VII Rajd Jesienny kończy rywalizację w cyklu Rajdowych Mistrzostw Torunia modeli RC. Na zawodników czeka jeszcze uroczysta Gala, wręczenie pucharów i mistrzowskich tytułów.

Rajd wspierali: Subaru Import Polska, CUK Ubezpieczenia, VIP Dystrybucja, Sklep Komputerowy OMEGA, Subaru Poland RC Team, Angraw, MOSiR, ŚwiatReklamy.

KLASYFIKACJA GENERALNA SUBARU VII RAJDU JESIENNEGO MODELI RC

1. Michał Wieczorkowski, WRC, 22:01,44s
2. Piotr Lipa, S2000, 22:55,86s
3. Igor Stasz, WRC, 23:06,97s;
4. Piotr Słupczewski, S1600, 23:50,73s
5. Tomasz Buller, S2000, 24:01,09s
6. Marek Słupczewski, S1600, 24:48,30s
7. Michał Nowicki, S2000, 25:15,84s
8. Bartek Blachowski,N, 26:04,47s
9. Darek Marczak, WRC, 26:04,80s
10. Radosław Schenker, WRC, 26:31,13
11. Waldemar Blachowski, S2000, 26:33,71
12. Mikołaj Cieślik, S1600, 26:53,01
13. Tomasz Nyc, S2000, 27:56,89
14. Karol Bilinkiewicz, S2000, 28:03,88s
15. Jarosław Żurek, S2000, 28:15,88s
16. Łukasz Bilinkiewicz, N, 29:05,81
17. Michał Sybilski, WRC, 29:10,70
18. Piotr Nowicki, S2000, 30:00,25
19. Adam Rzymyszkiewicz, S2000, 30:41,28
20. Adam Trzebiatowski, WRC, 30:42,47
21. Kacper Dorobek, N, 30:51,37
22. Patryk Sybilski, N, 30:54,74
23. Filip Ziembikiewicz, S1600, 31:38,76
24. Dominik Nowak, WRC, 31:44,59
25. Marek Rauchfleisz, N, 34:06,82
26. Marta Nowicka, S2000, 35:12,47
27. Oskar Nyc, N, 43:03,97

Autor: Michał Jasiński

Galeria fot. Bartek Jędrzejewski / Michał Jasiński Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 1Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 2Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 3Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 4Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 5Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 6Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 7Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 8Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 9Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 10Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 11Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 12Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 13Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 14Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 15Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 16Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 17Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 18Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 19Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 20Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 21Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 22Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 23Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 24Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 25Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 26Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 27Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 28Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 29Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 30Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 31Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 32Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 33Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 34Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 35Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 36Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 37Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 38Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 39Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 40Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 41Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 42Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 43Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 44Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 45Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 46Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 47Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 48Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 49Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 50Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 51Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 52Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 53Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 54Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 55Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 56Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 57Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 58Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 59Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 60Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 61Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 62Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 63Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 64Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 65Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 66Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 67Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 68Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 69Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 70Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 71Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 72Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 73Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 74Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 75Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 76Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 77Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 78Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 79Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 80Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 81Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 82Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 83Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 84Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 85Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 86Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 87Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 88Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 89Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 90Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 91Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 92Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 93Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 94Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 95Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 96Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 97Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 98Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 99Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 100Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 101Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 102Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 103Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 104Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 105Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 106Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 107Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 108Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 109Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 110Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 111Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 112Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 113Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 114Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 115Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 116Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 117Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 118Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 119Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 120Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 121Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 122Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 123Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 124Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 125Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 126Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 127Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 128Na Motoarenie pojawiły się również prawdziwe samochody spod znaku Plejad. - 129

Mazda_CX-5_DEALER_970x200
Komentarz do artykułu

Błaszaczek napisał(a) dnia: 2013-10-30

Ładnie, Ładnie. Gratuluję wszystkim z Torunia.

Wynajem modeli zdalnie sterowanych, symulatorów F1
Modele RC sklep
SZUKAJ W SERWISIE!
rc AKTUALNOŚCI TESTY UŻYWANE FOTOREPORTAŻ MODELE MOTOSPORT
Fotograf śluby wesela chrzciny Toruń
Chcesz wiedzieć więcej, co słychać w motoryzacji?
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm | Partnerzy Nasze strony: Modelmania.pl | JazdaMiejska