Wyścigi samochodowe prawie na finiszu
Polscy kierowcy z dużą radością powrócili po dłuższej przerwie na Tor "Poznań". Po rundach rozegranych na Słowacji i Węgrzech, prawie stu zawodników wzięło udział w dwudniowych zawodach na obiekcie w stolicy Wielkopolski.
Lokalizacja zawodów: Poznań, wielkopolskie
W wyścigowych samochodowych mistrzostwach Polski kierowcy mieli już przedostatnią szansę na zdobycie kolejnych punktów. W sobotnim wyścigu, zaliczanym do mistrzostw strefy Europy Centralnej FIA-CEZ, falstart popełnił Słowak Miroslav Konopka (Saleen S7R), prze co został ukarany i zakończył wyścig na trzecim miejscu.
Najlepszy okazał się jego rodak Tomas Liedl (Audi TT-R), który o niespełna cztery sekundy wyprzedził Macieja Stańco (Automobilklub Kielecki - Ferrari 430 GT3). Jednocześnie w klasyfikacji mistrzostw Polski (+3500) Stańco wygrał z Konopką. W klasie 3500 triumfował Andrzej Lewandowski (A. Wielkopolski - Porsche 997 GT3), a w klasie +2000 - Krzysztof Spyra (A. Kielecki - Renault Megane cup).
W niedzielnym wyścigu mistrzostw Polski, w klasie +3500 tym razem zwyciężył Miro Konopka, wyprzedzając różnicą ponad ośmiu sekund Macieja Stańco. W klasie 3500 ponownie wygrał Andrzej Lewandowski), w klasie +2000 zwyciężył Paweł Szymański (A. Kielecki - Renault Megane cup).
W sobotę kolejne 20 punktów do klasyfikacji generalnej w Endurance (wyścig dwugodzinny), dołożyli Miro Konopka i Teodor Myszkowski (A. Wielkopolski - Porsche 997 RSR), którzy przejechali 74 okrążenia. To praktycznie przesądza już sprawę tytułu mistrzowskiego w tym sezonie w Endurance. Na drugim miejscu finiszowali Mariusz Miękoś (A. Łódzki) i Stefan Biliński (A. Wielkopolski - Porsche 997 GT3) z teamu Forch Racing. Trzecie miejsce zajęli Fabio Ghizzi (A. Polski) i Luis Scarpaccio (A. Wielkopolski - Ferrari 360).
Przed kierowcami walczącymi o tytuły mistrzów Polski jeszcze tylko jedna, ostatnia runda rywalizacji, która odbędzie się w dniach 23-25 wrześnie na torze w czeskim Brnie.
Dużego kolorytu w tym sezonie dostarcza wyścigom samochodowym rywalizacja w Pucharze Polski. Tym razem w kilku klasach do walki stanęło ponad 60. zawodników. Startujących podzielono na dwie grupy. W jednej na starcie zjawiło się 37. kierowców, co wyglądało imponująco. W klasie 5 open długo o zwycięstwo walczyli Artur Lemke (A. Wielkopolski - Seat Leon supercopa) i Bartosz Palusko (A. Wielkopolski -BMW 325i). Tymczasem na mecie najlepszy okazał się lider klasyfikacji generalnej w tej klasie Dawid Bokiej (A. Wielkopolski - BMW E28). Lemke był drugi, a Palusko trzeci. W tej grupie w klasie 4 wyraźnie triumfował Norbert Stańczyk (A. Radomski - Honda Civic), a w klasie 3 Jakub Sudoł (A. Wielkopolski - Honda Civic).
Niedzielny wyścig w tej grupie był jednocześnie memoriałem Jana Leśniaka, zmarłego w maju 2011 roku zasłużonego działacza Automobilklubu Wielkopolski. Tym razem w klasie 5 open zwyciężył Bartosz Palusko, który wyprzedził Marka Wolfa (A. Wielkopolski - BMW M3 E46) oraz Ryszarda Żyszczyńskiego (A. Kielecki - BMW E46). W klasie 4 ponownie najlepszy był Norbert Stańczyk, a w klasie 3 zdecydowanie zwyciężył znowu Jakub Sudoł. Z kolei w klasie 8 triumfował Łukasz Rawecki (A. Wielkopolski - BMW 32o), a w klasie 9 - Józef Dziób (A. Wielkopolski - Alfa Romeo 75). Najlepszym kierowcom podczas niedzielnych wyścigów puchary wręczała małżonka Jana Leśniaka - pani Krystyna.
Natomiast w drugiej grupie Wyścigowego Pucharu Polski, startowało ponad 20 zawodników. W klasie 1A (fiaty cinquecento i seicento) Karol Wyka (A. Rzemieślnik) wyprzedził różnicą czterech sekund Krzysztofa Mencla (A. Wielkopolski), a trzeci był Gracjan Ambroziak (A. Wielkopolski). W niedzielnym wyścigu Mencel zrewanżował się Wyce i zdobył cenne punkty do klasyfikacji generalnej.
W klasie 1 N (seicento i cinquecento) najlepszy był Michał Gadomski (A. Rzemieślnik), a za nim finiszowali Miłosz Majewski (A. Rzemieślnik) i Bartosz Knast (A. Wielkopolski). W niedzielnym wyścigu Gadomski wygrał po raz drugi. Za nim finiszował Łukasz Janiak (A. Wielkopolski), a trzeci był Knast.
Sytuacja w klasyfikacji wszystkich klas Wyścigowego Pucharu Polski jest bardzo ciekawa. A wszystko rozstrzygnie się podczas dwóch ostatnich rund, które zostaną rozegrane na Torze "Poznań" w dniach 7-8 października. Na finiszu rywalizacji emocji z pewnością nie zabraknie.
I jeszcze kilka słów o formule historycznej oraz wyścigach pokazowych malucha i innych, nieco mocniejszych aut sprzed wielu lat. Animator formuły historycznej Patryk Mikiciuk może mieć powody do zadowolenia, bo te formuła wrosła już praktycznie na stałe w obraz wyścigów na Torze "Poznań". Natomiast szesnaście startujących maluchów oraz prawie tyle samo innych, dawnych aut w wyścigu pokazowym pokazuje, że cieszą się one dużym zainteresowaniem.
Wyścigowy bolid z Polski?
Legenda znowu zasiadła w bolidzie
Toyota wraca do F1
Wyścigowe miasteczko na Motor Show 2012
Ryzyko się opłaciło, Paweł zostaje pierwszym mistrzem
Startuje Xiaomi Kite Cup driven by Land Rover
Marcin był szybki na zielonogórskim torze
Ptaszek trzeci w europejskim finale
Radom prawie jak Bydgoszcz
Drużynę mamy na medal
Tym razem pojadą także po szutrze
Mazda CX-3 dołącza do polskiej gamy
Hybrydy przebojem polskiego rynku
Nowy Outback, nie tylko na szosę
Fiat 500X w salonach
Ciekawa nuda, czyli nowy VW Passat
Gwiazdy ponownie zlecą do miasta Kopernika
Od motorynki po hypercary
Będą superauta, zabytki, a nawet... UFO
Rekordowy zlot Mercedesów
Od rowerów po Rollsa
Auto Moto Show Toruń 2023 już za miesiąc
Chevrolet Spark.Bohater szklanego ekranu
Mercedes-Benz CLS.CLS, Czyli Luksusowo i Sportowo
Honda CR-Z.Romantyczna marzycielka
Fiat Bravo.Włoska uwodzicielka
.Miejski Kingsize
Był Puchar Metropolii, teraz jest Puchar MotoParku
Gwiazdy błyszczały w Grodzie Kopernika
Salonowe premiery Moto-Tor
Przekraczać granice, bezpiecznie
Zakończenie z przytupem
Toruń tylnymi kołami pędzony...
Ostatnia prosta do zimy
Rallycross Poland RC - co to jest?
Startuj w GP RACING MOTO-TOR 2011
Gdzie czterech się bije, tam rekin zwycięża
Przed Wielką Galą
Rajd z widokiem na Wisłę
Slajdem po akademickich szutrach
Szutry powracają
Startuj w GT86 CUP
Rajdówki zaryczą w Tolkmicku
Pojadą o Puchar Tolkmicka
Czy jestem Mistrzem Polski?
Katarzynka otwiera rajdowy sezon
Powalczą o Mistrza Polski?
Wciąż odczuwam wielką satysfakcję
Kraina w mini skali
Pakiet atrakcji na Powitanie Lata
Toruń z mocnym kalendarzem
Najmłodsi poświętują na torze
Majówka w skalowym raju
Wielkie święto w małej skali
Mazda z nowym Pucharem
Platinum oficjalnym sponsorem wyścigów Porsche GT3 CCCE
Wielkie ściganie w każdej skali
Wakacyjne, legalne wyścigi samochodowe
911 w wyścigowych barwach z okazji powrotu do Le Mans
Pierwsze wyścigi na 1 milę
Piotr Kozłowski wygrywa na Jastrzębiu
Rajdowy puchar Toyoty GR Yaris
Odlecieli na Jastrzębiu
Uwaga, Jastrząb atakuje!
Toruńskie deja vu
Borys z kolejnym zwycięstwem w mistrzostwach kraju
Znamy kalendarz RSMP 2023
Maksym powalczy na maksa
Zaiskrzyło w finale, wygrał Cywiński
Po Torze Toruń pojadą... pod prąd
Finał z rewersem na Torze Toruń
O włos od rekordu
Ogniem po Torze Toruń
Wakacyjne ściganie w Toruniu
Ogniem po mokrym Torze Poznań